Vis full versjon : Stort sår på livmorhalsen!
smurfette
27-11-2009, 10:05
Jeg har akkurat vært hos fastlegen min, fordi jeg ville sjekke opp de blødningene jeg har hatt. Har hatt blodblandet utflod i flere uker. Han sa at det så veldig soppaktig ut der inne (jeg har derimot ingen symptomer), og at eg har et stort sår på livmorhalsen! Han skyndte seg å ringe vakthavende gyn på sykehuset, og hun ville jeg skulle komme inn så hun fikk tatt en ultralyd og sett på det. jeg er ganske engstelig for at noe er galt, spesielt sidne hun ville gjøre en ul, når såret er på livmorhalsen:noia:
Jeg var mye plaget med sopp i forrige svangerskap, oppaget det på samme måte da og, på grunn av blødninger. Mener at livmorhalsen var rød og sår, men er likevel veldig engstelig. Noen som har vært borti det samme?
Sommerdag
27-11-2009, 10:39
:comfort: Huff da, det hørtes ikke gøy ut! Jeg har ikke vært borti lignende, men vet at sopp kan gjøre det sårt og følsomt, og det gjør jo gjerne svangerskapet i seg selv også, så kanskje derfor det har oppstått!
uansett bra de sjekker det ut, håper alt går bare bra!:lykke:
desi-baby
27-11-2009, 11:16
Ja jeg har hatt det samme og det var ikke noe farlig! <De teater for celleforandringer, men hos meg var det ikke noe fare. Dett egår nok helt fint, de sjekker for sikkerhets skyld!
smurfette
27-11-2009, 16:29
Takk for svar begge to:klemmer:
Da er jeg tilbake igjen, og jeg skjønner ikke så mye. Jeg var så uheldig å treffe på en utenlandsk gynekolog (ikke noe galt med det altså, men det ble endel språkproblemer og misforståelser). Hun visste ikke engang hvorfor jeg var der, men heldigvis hadde jeg med et brev fra legen min (han er forøvrig bare turnuslege)
Hun mente at det var slett ikke noe stort sår på livmorhalsen, det var temmelig lite og det var ganske så vanlig. Det kan komme av at det er to forskjellige slimhinner i underlivet, en i skjeden og en innvendig i livmoren. Såret er like ved åpningen i mormunnen, og hun mente det bare var den innvendige slimhinnen som "kom litt ut". Hun var dypt uenig i det legen min hadde skrevet, faktisk.
Jeg vet ikke helt omjeg har sopp eller ikke. Jeg tror hun sa at jeg har det, mens mannen mener at hun sa at jeg har det ikke. Uansett skulle det ikke behandles, så lenge det ikke klør eller svir.
Grunnen til blødningene kan også ha vært at placenta ligger langt ned, eller det kan være på grunn av sopp:rabla: Men det var iallefall ikke på grunn av såret.
Hun sa at jeg ikke skulle engste meg, det var ikke noe farlig. Men likevel fikk jeg forbud mot bading i varmt badekar samt badstue, og jeg burde helst ikke ha sex før i uke 16-18:rabla: Kanskje, hvis vi var forsiktige.
Jeg er ikke helt beroliget, jeg synes det var rart at de hadde så vidt forskjellige meninger.
Men jeg må vel bare høre på hun som er utdannet gynekolog.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.