PDA

Vis full versjon : Desemberprat

Gulli_70
01-12-2009, 23:26
I dag var det lov å åpne første luke/pakke på adventkalenderen for de som har slikt. Jula nærmer seg med stormskritt og det blir spennende hvor mye tid vi har til å sitte foran pc'en når julebakst og gavehysteriet krever sitt. Her er hvertfall en tråd for små og store tanker: :værsågod:

janike
01-12-2009, 23:48
Koselig at du startet desembertråden,Gulli70.Har ikke oppdaget denne tråden tidligere,jeg:glis:

Får vel henge med litt her inne også!

janike
02-12-2009, 00:02
Har vært inne og lest i novembertråden,og ser nå at du har hatt noen spørsmål om duo-testen. Jeg var hos fastlegen min og forlangte og bli videresendt i forhold til fosterdiagnostikk, fikk innkalling en uke senere,da er jeg akkurat 13+0. Prøvde å endre denne datoen senere,men fikk da vite at uka etter ville være for seint til å ta duotesten,så da måtte jeg eventuelt satse på trippeltesten,så det lønner seg altså å kreve/mase på og bli videresendt i dagens helseNorge. Hadde jeg ventet til min 1.svangerskapskontroll,hadde det vært for seint å ta en duotest. Har lest at duotesten er gir sikrere indikasjoner i tilfelle avvik hos fosteret, så stå på krava!

Viktoriana
02-12-2009, 08:21
Ja tenk at det er desember allerede. I år har jeg tenkt til å overlate alt av baking, vasking og handling til gubben. Han er på utenlandsoppdrag og kommer hjem neste fredag så da får han trå til litt. Han har jo tross alt fri på dagtid frem til han drar igjen 2. juledag.

Duotest - ja det er jo sånn at den må vi vite alt om før vi blir gravide slik at vi kan rekke å få henvisning.
Lykke til med duotesten Janike.

Engle
03-12-2009, 19:45
Hvordan går det med den tidlige ultralyden din, Gulli? Har du fått ordnet det?

Selv var jeg en tur til privat gyn. i går pga. mye kynnere og tyngdefølelse. Føltes som forrige svangerskap hvor jeg var sykemeldt pga. for tidlig modning av livmorhals.
Fikk beskjed om at livmorhalsen var lang, 5-5,5 cm, men den var helt moden, dvs. helt myk og midtstilt, så da bli det sofaligging frem til APRIL!! Får ikke lov å gjøre noe fonuftig som handle julegaver, vaske, pynte juletre, levere i barnehagen. Det passer jo bra i desember:stønn:!
Men det viktigste er så klart at den lille jenta har det bra og holder seg der inne. Er jo vant til sofaligging nå etter snart 3 mnd. sykemelding.

God før julstid, og ta det med ro!! Jordmoren min fortalte at desember var desidert den måneden som det ble født flest for tidlig fødte barn. Det er det ikke verdt. Da får det heller være litt mer støv i krokene.:snill:

Gulli_70
03-12-2009, 22:39
Engle: :dåne:
Det er leeeng til april. Men hvis det må til, så er det jo "bare" å holde deg i ro.

Nei, jeg har ikke bestilt tidlig UL (enda). Jeg teller litt på knappene om jeg går privat eller venter på duotest. Det å ringe rundt til sykehusene og spørre om noen vil ta meg inn orker jeg ikke.

Jeg strever med både kvalme og tretthet. Ingen på jobben vet at jeg ønsker meg barn. Jeg tenkte å vente til etter duotest med å si noe, men jeg lurer på om det hadde vært like greit å si fra snart. Er det noen av dere som har tanker når det er lurt å si fra?
Strengt tatt skulle jeg gjerne gått hjem kl 14 og tatt en hvil... Såpass redusert arbeidskapasitet kan jeg forsåvidt tenke meg å ha en offisiell unnskyldning for. :flau:

Engle
04-12-2009, 16:05
Jeg har alltid sagt fra tidlig, så vet folk hvorfor jeg er trøtt og kvalm. Og selv de gangene jeg har mistet har jeg ikke angret på det, da vet jo folk hva jeg går igjennom. Så jeg ser ingen grunn til å holde det skjult. Blir jo ikke noe lettere om det skulle gå galt i alle fall. Det er alltid fælt og trist. Men det er meg, er alltid veldig åpen. Alle jeg kjenner vet at dette barnet er prøverørsbarn f.eks.
Angående UL, så synes jeg du skal gjøre det du har psyke til, Gulli. Hvis du er veldig urolig, hadde jeg prøvd å få time på sykehus eller privat, men hvis du klarer å slappe av, kan du jo fint vente til duotest.
Det er jo et veldig bra tegn på at alt er ok, det at du er kvalm :jupp:
Dette går nok bra :klemme:

Gulli_70
04-12-2009, 19:27
I vår gikk jeg kvalm tre uker før MA'en ble oppdaget. Så dessverre føler jeg meg slett ikke trygg pga kvalme, Engle. Spiren klarer seg fint uten UL. Jeg er ikke så sikker på at jeg gjør det. :rabla:

Jeg ringte Ullevål i dag og lurte på når jeg skulle få fastlegen min til å henvise meg til duotest. - Så fort som mulig! svarte damen da jeg fortalte jeg er 7 uker på vei. Så da ringte jeg fastlegens kontor og fortalte det. Satser på å få komme inn til UL rett over nyttår. Veiledning og blodprøve kan jeg kanskje få før jul, men jeg tviler på det :snill:

Vekta mi er jeg redd kryper oppover nå. Småspising dagen lang og lite mosjon er en dårlig kombinasjon. :flau:

C3PO
05-12-2009, 07:37
Ups - jeg har ikke meldt meg inn her ennå! Jeg ble 42 i går, og venter nr. 3. Termin er 12. august, men det blir nok fødsel i juli, ettersom det blir KS på meg.

Gulli_70
05-12-2009, 20:22
Hei, C3PO! :vink:

Jeg så du var som snarest innom Moden-tråden på SG. Koselig at du vil skravle litt her også. :jupp:

Nikki-mor
05-12-2009, 20:56
Gulli: Jeg synes du er utrolig tolmodig som kansje klarer å vente til Duotesten for UL.

Jeg er ikke så mye innom her. Føler at jeg lever i en uvishet om dagen. Jeg våknet til brun spotting på torsdag (6+1) og har spottet litt hver dag etterpå. Fikk komme på UL hos gynokologen torsdag ettermiddag og vi så to små embryo på 3mm hver (så tvilling mistanken stemte) Men ingen bankende hjerter, men det kan være litt tidlig å se hjertene har jeg fått høre.
Gyn mente alt så bra ut og jeg ikke skulle bekymre meg, men jeg liker ikke denne spottingen. Jeg er redd det skal gå galt, men håper de har vokst og vi ser to bankende hjerter på mandag når vi skal tilbake på UL.

Jeg har bestilt time hos fastlegen på tirsdag for å få sendt henvisning til Duotest, håper jeg får brukt for den timen.

Gulli_70
05-12-2009, 21:09
Nikki-mor: :klemme:
Det er ikke moro å gå å bekymre seg. Håper virkelig at alt er i orden på mandag. :lykke:

janike
05-12-2009, 22:47
Lykke til med duotesten Janike.

Takk skal du ha,Viktoriana!

Jeg strever med både kvalme og tretthet. Ingen på jobben vet at jeg ønsker meg barn. Jeg tenkte å vente til etter duotest med å si noe, men jeg lurer på om det hadde vært like greit å si fra snart. Er det noen av dere som har tanker når det er lurt å si fra?
:flau:
Gulli: Jeg har sagt fra til min avdelingsleder om at jeg er gravid,dette fordi at jeg jobber på et asylmottak,og mange av guttene her har fått svineinfluensa,disse blir jeg skjermet mot, og skal ikke gå inn til dem,så hun bruker å opplyse på overlappingsmøtet på morgenen at dersom noen av guttene er syke så får de andre på jobb gå inn å ta seg av dem. Så lenge jeg ikke har tatt vaksinen var det helt nødvendig for meg å gjøre det på denne måten. Har fungeret veldig bra;-)

Ups - jeg har ikke meldt meg inn her ennå! Jeg ble 42 i går, og venter nr. 3. Termin er 12. august, men det blir nok fødsel i juli, ettersom det blir KS på meg.

Gratulerer med vel overstått bursdag,C3PO!

Gulli_70
07-12-2009, 16:59
Jeg "sprakk" i dag. :sparke:
Så nå har jeg bestilt tidlig UL på onsdag. Håper å få med meg :mann: og at vi får gode nyheter.

C.D
07-12-2009, 17:21
:vink: hei jenter!

Er egentlig innom for å si adjø jeg da. Sånn offisielt iallefall, jeg kommer nok til å poppe innom for å se hvordan det går med dere.

I morgen er det 14 dager siden jeg fødte vesle gutten vår.
En så sterk opplevelse at jeg tror jeg kommer til å leve på dette lenge.
Syns at jeg har en helt annen opplevelse av fødselen denne gangen, med noen flere år på baken og litt mere livserfaring.
Nå nyter jeg tiden, med en ganske så rolig baby i hus. Det er også nytt for meg ;)
Han sover, spiser og er så fornøyd. Har omtrent ikke hørt han skrike enda, han bare knirker :fnise:

Men dere, jeg vet det er litt klisje-aktig, men jeg sier det likevel;
- nyt tiden dere har foran dere, nyt sparkene og vondtene dere kjenner på.
Jeg har hele tiden sagt at jeg kommer ikke til å savne sparkene i magen, at det skal bli godt å få magen for meg selv igjen- få tilbake kroppen min. Nå så syns jeg det er usigelig trist, at jeg ikke skal oppleve dette flere ganger.
Ja, jeg er heldig som har fått oppleve dette mirakelet hele 3 ganger og skal strengt tatt ikke klage altså. Jeg er kjempeheldig, men vemodig er det likevell.

Legger ved fødselsrapporten (http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=346192), om dere har lyst å lese hvordan det gikk.

*Tina
07-12-2009, 18:24
Gratulerer så masse med guten C.D.!

De som har bestemt dykk for å ta duotesten, kvifor vil de ta den? Er det fordi de ynskjer å vere førebudd om det skulle vise seg å vere eit funksjonshemma barn, eller er det for å ev. kunne ta det bort? Andre argument? Eg er fortsatt usikker, men trur at vi kjem til å droppe den då det uansett ikkje er aktuelt med abort for vår del. Såpass har vi slitt for barn at det har vi ikkje råd til.

Gulli_70
07-12-2009, 21:21
Ha det riktig godt, C.D.! :farvel:
Det var veldig koselig den tiden vi fikk skravle sammen.

*Tina: jeg vil ha duotest for
1 se at det er liv (UL tilnærmet gratis :fnise:)
2 være mer forberedt om de finner høy risiko for at noe er galt
Hvis jeg får beskjed om at noe er galt og at det ikke er forenlig med liv vil jeg nok vurdere abort - ikke ellers tror jeg. Men jeg aksepterer at andre har andre synspunkt og ressurser i forhold til å ta seg av et barn med særlige behov.

janike
07-12-2009, 22:43
*Tina: jeg vil ha duotest for

å være mer forberedt om de finner høy risiko for at noe er galt
Hvis jeg får beskjed om at noe er galt og at det ikke er forenlig med liv vil jeg nok vurdere abort - ikke ellers tror jeg. Men jeg aksepterer at andre har andre synspunkt og ressurser i forhold til å ta seg av et barn med særlige behov.

Signerer denne.

C3PO
08-12-2009, 09:21
Jeg vil ta duotest for å se om barnet er friskt. Hvis ikke og det er snakk om sterk funksjonshemming, vil vi vurdere situasjonen. Da jeg gikk gravid med førstemann, og ikke var sikker på om jeg klarte å få barn i det hele tatt, ville jeg nok ha fullført svangerskapet uansett, men jeg synes saken stiller seg annerledes når jeg har to barn fra før. Er det ikke forenlig med liv, vil jeg nok ikke fullføre svangerskapet, nei.

Jeg vet at alt blir teoretisk for meg til den dagen jeg faktisk er oppe i en slik situasjon.

Nessie
08-12-2009, 20:41
:vink: hei jenter!

Er egentlig innom for å si adjø jeg da. Sånn offisielt iallefall, jeg kommer nok til å poppe innom for å se hvordan det går med dere.

I morgen er det 14 dager siden jeg fødte vesle gutten vår.
En så sterk opplevelse at jeg tror jeg kommer til å leve på dette lenge.
Syns at jeg har en helt annen opplevelse av fødselen denne gangen, med noen flere år på baken og litt mere livserfaring.
Nå nyter jeg tiden, med en ganske så rolig baby i hus. Det er også nytt for meg ;)
Han sover, spiser og er så fornøyd. Har omtrent ikke hørt han skrike enda, han bare knirker :fnise:

Men dere, jeg vet det er litt klisje-aktig, men jeg sier det likevel;
- nyt tiden dere har foran dere, nyt sparkene og vondtene dere kjenner på.
Jeg har hele tiden sagt at jeg kommer ikke til å savne sparkene i magen, at det skal bli godt å få magen for meg selv igjen- få tilbake kroppen min. Nå så syns jeg det er usigelig trist, at jeg ikke skal oppleve dette flere ganger.
Ja, jeg er heldig som har fått oppleve dette mirakelet hele 3 ganger og skal strengt tatt ikke klage altså. Jeg er kjempeheldig, men vemodig er det likevell.

Legger ved fødselsrapporten (http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=346192), om dere har lyst å lese hvordan det gikk.

Gratulerer så mye :glis: og masse lykke til videre med hele store familien din. Vi skal prøve nye svangerskapsplågene våre.... så får du prøve å nyte nattevåken du :blunke:

Tina, vi tok duotesten fordi risikon for allvorlige kromosomfeil øker drastisk når du blir eldre. Jeg trodde aldrig selv det skulle vare noe...men visste ju ikke 100%... det var også en fin måte att få seg en tidlig UL på, tenkte vi også. Nå viste det seg att blodprøvet jeg tok satte meg i en høyrisikosone for trisomi 18 og 13. Hvis babyn hade føds med ett sådant feil, hade den mest sansynlig aldrig klaret fødseln, og uansett ikke klart det første året. Det blev rett in på ny UL og morkakeprøve for meg. Så fikk vi vente 5 vanskelige dager på svar... det var fruktansvert. Takk og lov viste det seg å vare falsk alarm. Babyen i min mage er frisk og fin. Jeg er uansett glad att jeg tok dette prøve. Det hade følts 100 ganger værre å få reda att noe var feil når jeg var i 6 måneden... eller vare tvungen att føde en død baby...

Lykke til på UL onsdag Gulli 70 :glis: Glad å se deg herinne!

Engle
09-12-2009, 00:38
Jeg "sprakk" i dag. :sparke:
Så nå har jeg bestilt tidlig UL på onsdag. Håper å få med meg :mann: og at vi får gode nyheter.

Tvi,tvi på ultralyd idag! :kryss:
:klemme:

Gulli_70
09-12-2009, 20:44
Koselig å se deg, Nessie, jeg har savnet deg. Må ha vært fryktelig lange de 5 dagene dere ventet på svar. Bra det var falsk alarm.

UL gikk bra i dag: både størrelsen og hjertet ser ut til å være helt i orden. Det var en lettelse. :rørt:

Engle
10-12-2009, 23:58
Så utrolig godt å høre at alt var bra på UL, Gulli!:rørt:

Gullhøna:)
11-12-2009, 19:31
Så flott at UL gikk bra, Gulli! :klem:

Jeg skal på ordinær UL til mandag, og både gleder og gruer meg.
Nå har jeg allerede vært på 8 (!) UL sålangt i dette svangerskapet, så jeg går ut ifra at det ikke blir noen store overaskelser nå. :nervøs:
Bortsett fra kjønn da, det har jeg ikke fått vite ennå. :)

Gulli_70
11-12-2009, 19:59
Så spennende med ny UL, Gullhøna!
Skal du spørre om kjønn?

Nikki-mor
11-12-2009, 20:35
Gulli så bra at alt så bra ut på UL :snill:

Gullhøna lykke til på ordinær UL på mandag :snill:

Jeg var på UL på mandag og vi så to små hjerter som banket, de var på 5mm hver. Så de er mindre enn gjennomsnittet ved 6+5 som jeg var da.
Jeg skal tilbake på ny UL på tirsdag, så da håper vi de har vokst litt til.

Nessie
13-12-2009, 08:58
Blææææ, en kort natt i natt. Kommer fra Julebord. Det var forsåhvitt hyggelig. Men kan noen fortelle meg hvorfor man føler seg fyllesyk dagen etter, til tross att man bara drukket Munkholm???

Håper allt går fint på UL'er, Hullhøne og Nikki-mor. Det er alltid litt spennende infør ett møte "face to face" med de små huleboene, syns jeg, uansett hvor mange ganger man sett de førr.

Selv er jeg på vei til Sverige en kort sving. Mitt i lucia :stønn:, jeg som sett frem mot å pynte ungene i lucia-linne og krone, og synge julsanger og kose idag... Lucia er ju rett stort i Sverige, jeg blir riktig sentimental av det hele...:sparke:
Ja,ja, jeg får ju se "the real thing" der borte i alle fall. Så får pappaen lussa med ungene.
Hjemme igjen på mandag natt. Det blir en travel dag, mandagen. Må i møte hele dagen, og så måtte jeg shoppe all julmaten til jul... heldighvis åpner butikkene allerede kl 08:00, så jeg skal nok klare det...

Ha en fin Lucia allesammen!

janike
13-12-2009, 22:42
UL gikk bra i dag: både størrelsen og hjertet ser ut til å være helt i orden. Det var en lettelse. :rørt:

Så flott at det gikk bra på UL,Gulli! Alltid deilig å se hjertet slå:rørt:

13-12-2009, 23:41
Takk for lykkeønsker, Gulli, Nikki-mor og Nessie! :)

Lykke til med ny UL på tirsdag, Nikki-mor! :lykke:

13-12-2009, 23:43
Så spennende med ny UL, Gullhøna!
Skal du spørre om kjønn?

Ja, jeg vil gjerne vite kjønn. :jupp:
Jeg håper virkelig at de ligger sånn at gyn klarer å se det, for nå er jeg sååå spent! :rabla:

C3PO
14-12-2009, 08:36
Hadde min første svangerskapsrelaterte drøm i natt, men den var litt irriterende. Jeg var på UL (jeg skal neste tirsdag), men legen ville ikke si noe om hvordan det gikk. Så sendte han meg til en sykepleier som snakket masse, men heller ikke ville si noe, samtidig som om det virket som om hun mente at alt sto bra til.

Så gratulerer med veloverstått UL, Gulli, og lykke til, Gullhøna og Nikki-mor!

Gulli_70
14-12-2009, 22:44
En av hver sort, Gullhøna:)?

Kikker på signaturen din. :glis:

17-12-2009, 12:48
En av hver sort, Gullhøna:)?

Kikker på signaturen din. :glis:

Ja, det stemmer! :jupp:
Jeg la en rapport på termin-klubben og bloggen, men jeg har visst glemt å oppdatere her inne. :sparke:

Jeg kan legge en link til UL-rapporten her for de som er interessert. :)

http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=347393

Engle
17-12-2009, 14:02
Gullhøna: Gratulere med full pott på UL!

17-12-2009, 15:34
Tusen takk, Engle! :klem:

C3PO
17-12-2009, 17:38
Gratulerer, Gullhøna!

Gulli_70
17-12-2009, 21:47
Koselig med en av hver, Gullhøna! :smelt:

Jeg skal til genetisk veiledning 4. januar og har fått time hos jordmor 6. januar. Det er mange steder mangel på jordmødre, så jeg spurte om det var et reelt valg mellom fastlege og jordmor for svangerskapskontroller. Da ble hun som svarte på telefonen litt fornærmet tror jeg. Bedre gikk det ikke da jeg konkluderte med at jeg vel måtte til legen hvis det skulle tas blodprøver på januarkontrollen. Jeg visste ikke at jordmødre ordner sånt her! Venninna mi i nabokommunen gikk til fastlegen for blodprøver, for hennes jordmor styrer ikke med sånt.

Sukk, huset ser bomba ut, juleforberedelsene har ikke kommet særlig langt. På kveldstid så sover jeg eller sitter foran pc'n. Godt det er ferie snart.

17-12-2009, 23:52
C3PO: Takk for det! :klem:

Gulli: Ja, det var koselig at det blir en av hver når vi først skal ha 2 stykker. :nikker:
Mannen min har ikke barn fra før, og pga alderen min så har vi ikke tenkt til å få flere etter dette, så derfor synes vi at det var ekstra moro at det blir tvillinger, og atpåtil en av hvert kjønn. :)
Utrolig helig følelse etter å ha slitt for å bli gravid i flere år, og så plutselig få full pott! Tenk at det går an å være så heldig...:rørt:
Håper alt går bra resten av svangerskapet, det ser i allefall veldig bra ut nå. :)

Du har jo vært igjennom mye du også, ser jeg. :nemlig: Vi får krysse fingrene for at det endelig er vår tur denne gangen. :klem:

Ja, jordmødre har visst begynt å ta blodprøver. Det var nytt for meg også. :jupp:
Jeg tar kontrollene hos jordmor og gyn. Jordmor ordner med blod- og urinprøver, blodtrykk og samtaler om svangerskapet generelt, mens gyn foretar ultralyd og gynekologiske undersøkelser, og sjekker at alt går som det skal.
Kontakter bare fastlegen hvis det er noe annet som oppstår.
Mulig det er litt anderledes når man venter tvillinger? :???:

Nessie
18-12-2009, 21:40
Koselig med en av hver, Gullhøna! :smelt:

Jeg visste ikke at jordmødre ordner sånt her! Venninna mi i nabokommunen gikk til fastlegen for blodprøver, for hennes jordmor styrer ikke med sånt.

Sukk, huset ser bomba ut, juleforberedelsene har ikke kommet særlig langt. På kveldstid så sover jeg eller sitter foran pc'n. Godt det er ferie snart.

Jeg syns de ender reglene etter hvert svangerskap jeg hatt -har ikke peilng på hvem som gjør hva. Så jeg følger min egen regel (går til lege så lenge jeg er i jobb, hvilket er 61/2 måned, sen går jeg til jordmor).

Vårt hus er også bombet!!! Vi håller på å pusse opp loftet, måtte lage ett gjesterom før jul, da kommer mamma og min søster på besøk... og allt rot ligger nå i gangen...:urk: Har masse baking igjen att gjøre, og jeg ikke ferdig med julepresangene heller... hjelp!

Gullhøne, Gratulerer med en av hver sort. Bra planlegging :glis:

Gulli_70
18-12-2009, 23:31
Hvis jeg er fornøyd med jordmor, tror jeg at jeg dropper legen. Til å ha tre egenfødte barn og være spesialist innen allmenmedisin synes jeg ikke hun vet særlig mye om svangerskap/-somsorg. Dessuten må en alltid sitte å vente leeenge på venterommet. Og det er jo fullt av syke mennesker så det er risiko for å bli smittet med noe.

Nessie: Du får gjøre det viktigste først. Så får du eventuelt bruke helgedagene til den siste ryddesjauen! Jeg fikk tak i noen gaver til i dag, så nå nærmer jeg meg ferdig med innkjøpene.

janike
18-12-2009, 23:31
Mannen min har ikke barn fra før, og pga alderen min så har vi ikke tenkt til å få flere etter dette, så derfor synes vi at det var ekstra moro at det blir tvillinger, og atpåtil en av hvert kjønn. :)
Utrolig helig følelse etter å ha slitt for å bli gravid i flere år, og så plutselig få full pott! Tenk at det går an å være så heldig...:rørt:
Håper alt går bra resten av svangerskapet, det ser i allefall veldig bra ut

Gratulerer med tvillinger,gullhøna!

Gulli_70
25-12-2009, 19:11
Jeg håper dere alle har hatt en fin julaften!

Min jul er svært så rolig, men med tradisjonene jeg setter stor pris på. Glad kvalmen er til å leve med, mat har jo en sentral plass i disse dager. :)

C3PO
25-12-2009, 20:02
Her går det veldig opp og ned. Var til tidlig UL på tirsdag, og gynekologen fant bare fostersekken. Men pga. jul og alt så blir det nok ingen endelig avklaring til over nyttår. Inntil videre har jeg tatt én HCG-test, og skal ta en ny en på mandag.

Det går forholdsvis bra med meg. Jeg er stort sett avventende, og bruker heller denne tiden til å kose meg med familien, og til å tenke meg gjennom hva jeg skal velge hvis alt har gått galt. Gynekologen snakket veldig om tablett (kunne han ikke ha kalt det det vi alle vet det er?), men jeg tror jeg ville prøve å få til en utskrapning i stedet, om nødvendig.

Uansett, så ønsker jeg alle en god jul!

Louise
26-12-2009, 12:14
Her går det veldig opp og ned. Var til tidlig UL på tirsdag, og gynekologen fant bare fostersekken. Men pga. jul og alt så blir det nok ingen endelig avklaring til over nyttår. Inntil videre har jeg tatt én HCG-test, og skal ta en ny en på mandag.

Det går forholdsvis bra med meg. Jeg er stort sett avventende, og bruker heller denne tiden til å kose meg med familien, og til å tenke meg gjennom hva jeg skal velge hvis alt har gått galt. Gynekologen snakket veldig om tablett (kunne han ikke ha kalt det det vi alle vet det er?), men jeg tror jeg ville prøve å få til en utskrapning i stedet, om nødvendig.

Uansett, så ønsker jeg alle en god jul!

Huff, de hørtes ikke kjekt ut. Og så måtte gå i jula og være usikker.
Blir det ny UL etter jul?

Gulli_70
28-12-2009, 16:27
Huff, trasig å måtte gå så lenge i uvisshet, C3PO! :comfort:
Det er vel snakk om cytotec hvis det blir nødvendig, de tablettene svelges ikke men legges inn (til info).

Hyggelig at du også er med i tråden, Louise! :vink:

C3PO
31-12-2009, 20:43
Jeg vil gjerne si godt nyttår til dere, og takke for tiden sammen.
Det ble konstatert MA, ikke BO, i går, og jeg skulle til utskrapning i dag. Heldigvis fant kroppen min ut at den gadd ikke et slikt inngrep, så jeg fikk en nesten smertefri SA i går kveld, som ble bekreftet med UL i dag, så jeg slapp belastningen på kroppen som følger med utskrapning.

Legene jeg har snakket med på Ullevål om det å fortsette å prøve har faktisk vært ganske oppmuntrende, så vi får se hva som skjer.

Det går ihvertfall bra med meg. Oppsiden med en såpass lang ventetid for en moden mor som meg er at jeg fikk tenkt gjennom alle scenariene og forberedt meg på dette mulige utfallet. Så jeg er nok i gang med prøvingen igjen om ikke så lenge.

Gulli_70
01-01-2010, 20:19
Godt nytt år!

Lykke til med prøving, C3PO, leit det endte slik denne gangen. Kom snart tilbake! :lykke: