PDA

Vis full versjon : Mage som synker allerede i uke 34?

Lurveleven
06-12-2009, 12:43
Først av alt, er det noen sammenheng mellom at babyen fester seg og at magen synker? Og er det tidlig at magen synker allerede i uke 34? (34+1 i dag)

Den siste uken har jeg merket at babyen trolig har festet seg eller sunket dypere ned i bekkenet, ved at jeg har måttet tisse tusen ganger oftere og ved at det er mer ubehagelig å gå med tanke på at det føles som jeg har en melon langt nedi glufsen. Dette har jeg vel egentlig tenkt er helt normalt. Men så plutselig sa en venninne at hun syntes jeg hadde krympet og at magen så helt annerledes ut, og da begynte jeg å tenke at egentlig så var det jo helt sant. Jeg så det på magebildet i går, og i tillegg kan jeg plutselig puste og jeg lager ikke rare lyder om natten (noe jeg plutselig begynte å gjøre for tre uker siden, og som jeg tror er fordi det er trangt oppi der). Jeg har fått inntrykk av at magen den synker når det er sånn ca 2-3 uker til fødsel eller kanskje bare en uke igjen, men er det bare tull det kanskje?

Allvitende damer - hjeeeelp :D

Lita84
06-12-2009, 19:52
fnis, masse morsomme ord her :knegg: Jeg vet aldeles ikke, men dytter så kanskje noen av de andre vet?

MakkaPakka
06-12-2009, 20:14
magen min synker og hever seg hele tiden den.
men forrige gang mente kollegaen min at magen min sank dagen før jeg fødte.. og den sank enda mer i det vannet gikk.
hodet festet seg trolig i det vannet gikk.. så ingen sammenheng der.

nå mente ene assistenten i barnehagen at magen hadde sunket.. men hvordan hun kunne se det under en vinterjakka vet jeg nå ikke...
(35 uker i morgen)

Hedvig
06-12-2009, 20:47
Måtte humre litt jeg også av innlegget ditt :knegg:

Jeg vil absolutt tro at småen i det minste har snudd seg riktig vei. Om hodet er festet eller ikke er vanskelig å si. Magen min sank noen dager før fødsel forrige gang, men jeg syns den har sunket litt allerede nå her også. Det trenger ikke bety at det er fødsel på gang.

Fairy
06-12-2009, 20:57
Det kan jo hende at det bare er babyen som ligger annerledes enn den har gjort tidligere :vetikke:

Charmed
06-12-2009, 21:38
Glufsa :smelt: Lenge siden jeg har hørt det ordet :hjerter:

:knegg:

Magen min har også falt ned betraktelig,jeg har egentlig bært lavt hele veien men nå er den enda lengre nede og sist jeg sjekket lå han i hodeleie:jupp:

tuppen
06-12-2009, 22:11
Tror det har en sammenheng jeg føler magen min har sunket litt(er litt lettere og puste) jeg var hos legen på fredag og han mente hode hadde festet seg:tullerdu: syntes det var tidlig jeg da, :storeb: festet seg ikke før i uke 38, etter ul termin er jeg 34+1 og etter mens termin er jeg 35+2. Noen som vet om dette kan bety at fødselen nærmer seg?Håper ikke lille knert kommer før på nyåret da :jupp:

Aina
06-12-2009, 22:14
Leste et annet sted at det var normalt at magen sank 4-5 uker før fødsel... mulig det var inne på lommelegen.no ;)

Leila
06-12-2009, 22:49
magen min har liksom aldri vore så høgt oppe, så veit liksom ikkje .. her har han ligge med hode ned ihvertfall siden uke 29, uten at eg trur han har festa seg.
Er 35-5 i dag..

Jippijenta
06-12-2009, 23:09
Babysprell har ligget i hodeleie siden uke 28 eller noe hos meg.. Og da jeg var hos legen på 36 ukers kontroll fredag konstaterte hun at han fortsatt ligger med hodet godt plantet i bekkenet. Jeg spurte om det er noen fare for at han vil snu seg nå - og hun sa "Nei, det kommer ikke til å skje! Han ligger med hodet så langt ned at han da vil måtte skyve seg ut først - for så å snu seg.." Betyr dette at hodet har festet seg? På skjemaet har hun skrevet HB på hvilket leie babyen ligger i.. Men hva betyr det egentlig at hodet har festet seg??`Håper det ikke er vanlig at magen skal synke 4-5 uker før fødsel - da ligger jeg an til å måtte gå hvertfall et par uker over.. ser klin lik ut jeg.

Leila
06-12-2009, 23:19
at det er vanlig at magen synker 4-5 uker før fødsel betyr ikke at den alltid vil synke ned, det er nok som alt anna variasjon i hva som er vanlig/normalt. -Så trur neppe det er noen grunn til bekymring :)

Lurveleven
07-12-2009, 10:31
Så bra da, at det ikke betyr at fødsel skjer innen kort tid, for her skal nemlig ingen fødsel skje på lenge! Men det er jo godt at kroppen gjør som den skal da ihvertfall, om ikke annet :snill: Skal til legen i morgen for å få sykemelding, så da skal jeg få ham til å kna og kjenne litt. Kanskje ta symfysemålet også. Hvis hele hodet nå plutselig er langt nedi bekkenet, vil ikke da symfysemålet bli mindre, eller ihvertfall ikke øke så mye? Økningen på kurven på helsekortet flater jo ut i... (sjekke helsekortet... :) ) uke 35, ja. Ok, da er vel egentlig alt etter skjema da :)

MakkaPakka
07-12-2009, 11:19
er vel veldig opp og ned om at magen synker betyr nær fødsel.
kusina mi hadde lav mage fra uke 28-30 eller nå..
men ble satt igang 2uker på overtid.
magen min sank ordentlig 2 dager før fødsel sist

Wildy
07-12-2009, 12:36
HB betyr hodeleie, bevegelig
HF betyr hodeleie, festet

Med fyrstemann sank aldri magen før fødselen starta - noko som passa godt med at han låg langt oppe i bekkenet då eg kom inn på klinikken. Med andremann sank magen betrakteleg siste veka før fødselen. Magen såg plutseleg så liten ut! Den fødselen gjekk veldig kjapt. Veit ikkje heilt når det er vanlegast at magen synker eg. Nokre veker før fødsel, kanskje?

Nyttårsbarn?
07-12-2009, 12:43
Jeg fikk HF hos jordmor i dag. Hodet var godt festet nede i bekkenet. Kjennes ut som magen min ligger nedpå lårene når jeg sitter vanlig. Og får følelsen av å bli dytta på i bekkenet. :fnise:
Men aner ikke hva det vil si i forhold til når man føder da.

Gruff
07-12-2009, 17:42
Her har det også "skjedd noe" i magen den siste uka. Var derfor spent på å høre hva legen sa i dag.
Mini har vridd seg (rompa ha de siste månedene ligget på høyre side av magen. Den er nå på høyre side) og legen mente hodet sannsynligvis var festet.
Jeg håper også at det er en fire uke til fødsel...:sparke: