Vis full versjon : Nokså utenfor tema, ADSL mm...
Jeg og MiaMannen sitter og vurderer om vi skal skaffe oss et ADSL-abonnement da Miamor kommer til å bruke uante mengder tellerskritt etterhvert som hun blir gående hjemme hele dagen med et lite nusk...
Jeg er nokså uvitende ang. dette og lurer bl.a på om man slipper å oppta telefonlinjen mens man er på nett, har forstått det slik at man gjerne er pålogget hele tiden om man har ADSL eller er jeg helt på jordet nå???
Vi er i steinalderen når det kommer til internett enda, sitter her med et godt (:p), gammeldags modem og det er til tider så og si umulig å få tak i oss på fasttelefonen...
Lurer i tillegg på hvilket abonnement/nedlastingshastighet dere har...
:???: SurfeMia 25+4
Da må du ha ISDN-linjer også.. Har du bare en analog linje vil du ikke kunne ringe ut mens du er online.
Vi har da analog linje og adsl fra telenor. Er pålogget hele dagen vi, men telefonlinjen er ikke opptatt for det!:)
Hvis du ikke har ISDN linje fra før, tror jeg at de fra teleselskapet installerer en boks for ADSN-linjen. Du skal i allfall kunne bruke telefon, samtidig som du er oppkoblet. :)
Selv syns jeg ADSN er helt super! Går mye raskere en det gjorde da vi bare hadde vanlig modem også. :)
Ellers kan du ordne med innstillingene på dataen, sånn at du bare er oppkoblet når du bruker nettet. (Å at du "logger ut" når du stenger av dataen). Men linjen for ADSN er åpen hele tiden.
Klem Kikkan 21+4
Flotte greier jenter!
Da blir det ADSL på undertegnede :klapp:
Klem fra nå-skal-det-virkelig-surfes-Mia 25+5 ;)
heisan
jeg ville IKKE kjøpt telenor ADSL. forloveden min har det, og det er knallbra, MEN nå skal jo telenor snart begynne å ta betalt for hvor mye du bruker nettet og hvor mye du laster ned. da blir det like dyrt som vanlig intenrett, og det er ca 20 000 personer i norge som har skrevet under på en underskriftskampanje mot dette, og dermed mister telenor over 20 000 kunder:) HAHAHAHA.
klem Iset
Polyanna
13-08-2002, 15:41
Jeg TROR det Telenor vurderer er å ta betalt over en viss maksimalgrense. Det vil ikke gjelde vanlige brukere, kun noen få ekstreme som sitter og laster ned musikk og filmer 24 timer i døgnet.... Håper ihvertfall det er det de planlegger - noe annet ville vært ekstremt toskete!!
Vi har faktisk tenkt på den billigste løsningen til Tiscali vi, noen som har noe kjennskap til det? Trenger ikke hurtigere nedlasting enn som så, blir allerede stooor forskjell fra det vi har nå. Kan jo bare oppgradere etterhvert dersom behovet skulle melde seg...:cool:
Hei,
kjenner ikke til løsningen fra Tiscali, men på jobben har vi NextGenTel, og det har fungert veldig bra hittil, i hvert fall.
Utrolig deilig å være online hele tida, og slippe at maskinen må ringe opp hver gang man skal ut på nettet!
Lykke til!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.