PDA

Vis full versjon : Noen som har det likens?

Shira-78
15-12-2009, 22:33
Siste nesten 2 ukene har jeg hatt mye kynnere med nedpress.. Sliten i magen og kjenner det i korsryggen som et belte. Jeg har egentlig time den 22. med lege, men lurer på om jeg skal høre med legen i mårra om jeg kan komme til han denne uka og event få en ul neste uke.. Bare for å sjekke.. Når jeg reiser meg og når jeg går kjennes det ut som nåler som stikker i livmortappen min... Jeg har tiligere vert til kontroll for jeg har i hvert svangerskap hatt forkortet livmorhals, for en mnd siden var den bra vertfall. Men i det siste har det vert mye kynnere, fikk beskjed om å ta kontakt med fastlegen min når jeg fikk mere kynnere og event nedpress..

Meiose
15-12-2009, 23:25
Jeg har det også sånn. Min livmorhals var fin for en mnd siden, så vet da søren hva jeg skal tro! :humre:
Det som hjelper meg er hvile, merker at jeg tåler veldig lite akkurat nå. Ring føden og hør hva du bør gjøre, jordmora mi presiserte at fødselsomsorgen baserer seg på at vi selv tar kontakt når vi er usikre.

Shira-78
15-12-2009, 23:33
http://www.contractionmaster.com/ Jeg har brukt denne i kveld bare for å teste hvor lang sammentrekningene varte, siden fødeselegen min spurte sist gang og jeg hadde jo ikke snøring :P Men nå har jeg sjekka og de har vart litt over 1 min hver gang..

Meiose
15-12-2009, 23:39
Brukte den på fredagen. Hadde sammentrekninger med ca fem minutters mellomrom i en og en halv- to timer, de varte 1,5 minutter hver gang. Syntes det var ekkelt, men ringte ikke føden og det gikk over utover kvelden. Ring å hør hva de sier, oppdater denne tråden når du vet mer! :lykke:

Shira-78
15-12-2009, 23:43
skal se i mårra orker ikke nå i kveld :P

J.A.D.A
16-12-2009, 08:13
Brukte den på fredagen. Hadde sammentrekninger med ca fem minutters mellomrom i en og en halv- to timer, de varte 1,5 minutter hver gang. Syntes det var ekkelt, men ringte ikke føden og det gikk over utover kvelden. Ring å hør hva de sier, oppdater denne tråden når du vet mer! :lykke:

Omtrent det samme som her hinn helgen...
I 2,5 time ene natten var kynnerene regelmessige, ca 30-60 sek med 1-2 min mellom :urk:
Og de var vooonde :rabla:
Har fått flere "normale" kynnere" etter det, og de kommer altfor mange ganger ila dagene...
Men jeg er jo 3.gangs, og da er det jo normalt med en del kynnere, visst :vetikke:

Du får høre med legen din/føden, Shira!
En ekstra sjekk er jo ikke å forakte ;)

Millelille
16-12-2009, 13:25
Husk bare at målinger gjort for en måned siden er "verdiløse", for livmorhalsen kan endre seg på under et døgn. Den kan bli kortere, eller den kan bli lengre. Har man sterke, regelmessige kynnere så vær så snill å sjekke det, enten det er første eller tiende gangen man kontakter føden med samme problemstilling. Ihvertfall så lenge man er under uke 36.. :klem:

Shira-78
16-12-2009, 14:03
Jeg har hatt regelmessig kontroller ang livmortappen i hvert svangerskap siden tvillingene. Fra uke 24- uke 34, etter uke 34 måler de ikke livmortappen. Har også hatt like mye kynnere nå 5. gangen som jeg hadde med tvillingene som var mine første..
Men siden jeg har litt vanskelig med å kjenne forskjell på rier og kynnere, så fikk jeg beskjed om å kontakte fastlegen min når jeg merket forskjell på kynnerene mine..

Så nå skal jeg til gyn i mårra tilig kl 9 med fødselslegen :)