Vis full versjon : Væske fra brystene...
Her om dagen merket jeg at jeg fikk bittelitt væske ut av
brystene mine dersom jeg pirket litt på brystvortene mine...
:blush:
I dag merket jeg at dersom jeg klemte rundt, spesielt høyre
brystvorte, kom det mye mer væske ut enn tidligere. Jeg måtte ta
litt papir og tørke vorten...
Væsken ser blank ut.
Noen som har opplevd noe lignende? Er dette vanlig så pass
tidlig i svangerskapet?
:???:
Det som er i brystene dine nå er starten på det som skal bli den aller første fete gule melken ( colostrum) som du har til den skikkelige melken kommer noen dager etter fødselen. Nå i starten er den blank og seig, etterhver vil den forandre seg og bli mer og mer gyllen. Ikke trykk og press for mye, det er ikke noe vits i å lage noe mer av melken akurat nå ! Jeg har hatt blank væske ffra uke 5 begge svangerskap. Tror det er veldig vanlig ! :)
Lykke til meg nurket i magen !!
klem fra snikleser Susse i desemberklubben
Cazandra
09-09-2002, 12:32
Er det ikke stilig med alt kroppen gjør for babyen:klapp:
Helt fantastisk!!!
Første gang kunne jeg klemme ut slik væske i uke 24, men denne gangen tror jeg det er rett før...Har mange hvitaktige prikker på vortene når jeg står opp!
Kos deg med alt som skjer med boligen til babyen din:baby:
:klem:
Hei!
Jeg opplevde akkurat det samme i dag!
Men bare bitte litt, ut av ene.
Helt normalt har jeg lest. Bare ikke fortsett å klemme ut. Det er jo litt tidlig med masse melk nå!;)
Jeg klemte ut råmelk da jeg var bare 10 uker på vei jeg!! Og det er helt SIKKERT, for 2 dager senere viste jeg det til gynekolog, og det var råmelk som kom ut.
Grunnen til at jeg fikk det så tidlig, er jo selvfølgelig for at jeg har tvillinger i magen. Men det er nok ikke unormalt for andre å få det ganske tidlig også. De fleste får det etter uke 20, men noen er mye tidligere ute.
Gøy er det iallefall. Men fikk beskjed om at jeg IKKE måtte klemme ut melka. Kan nemlig få livmoren til å trekke seg kraftig sammen, og det kan være skummelt..
Beate, 14+|
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.