Vis full versjon : Spm. ang navel og pupper...
Steinbukk
08-09-2002, 21:52
Hei
Har trodd det bare var jeg som innbildte meg det, men i går kommenterte min kjære sambo det også. Navlen min er skikkelig svær og åpen. Må "tømme" den for vann når jeg har badet/dusjet...
Og når blir puppene brune? Altså det som nå er "rosa" skal det bli brunt på alle, eller...?
Bare lurer...skjer så mye rart med kroppen, mens ting jeg har forventet skjer ikke...
:gal2:
Klem fra Steinbukk & :baby
Tenker det er veldig individuelt når ting skjer med kroppen. :D
Kjenner meg igjen -det med navelen. Min navle endret seg rimelig fort. Jeg oppfatter ikke meg selv som spesielt navlebeskuende men i svangerskapet, har jeg tydeligvis vært det. Den endrer seg fra uke til uke, noen ganger er den helt ute (flat), andre ganger trekker den seg litt tilbake :eek:
I forhold til brystene, ble jeg tidlig mørk rundt vortene, før uke 18 tror jeg. Jeg ble også fort sår på selve brystvorten. Det gjør ganske vondt innimellom. Du kan tenke deg det er litt av et syn, store mørke ringer rundt selvlysende brystvorter :blush:
Nå befinner jeg meg i uke 24/25 alt etter hvilken kalender jeg klikker meg inn på. Brystvortene blir fremdeles såre, :gladtrist uff! hvordan skal det gå med ammingen???:birth:
Nellevis
08-09-2002, 22:42
Navlen har forandret seg. Den var veldig innover tidligere - godt innpakket i litt spekk...:p , men nå er den på vei utover! Har et arr der etter laparaskopien som nå synes ganske så tydelig (ikke fullt så pent, men...)
Og brystvortene er blitt litt større enn normalt og en anelse mørkere. Men de er heldigvis ikke vonde!:)
Så det skjer ting her også, men alt dette er forskjellig fra person til person.
... navlen min ble ganske tidlig svært åpen, slik du beskriver. Men nå har den derimot spretti helt ut, og vært slik noen uker. Når livmoren vokser godt over navlen, vil den som regel sprette ut, ser ganske rart ut... ;)
Brystene mine er svært brune nå rundt brystknopp-området, men husker ikke helt når det ble slik. Har blitt mørkere etter hvert..
Hei !:uff:
Navlen min er blitt helt flat og diger...spretter nok snart ut også.
Puppene har ikke forandret farge i det hele tatt, gjorde ikke det sist heller, men har gått gra 80 DD til 80F.....:p massa blank råmelk på lager også, hender det lekker litt om natta hvis jeg ligger på dem.
Min navle er også på full fart UT av magen! Ikke spesielt stilig.... Jeg har tidligere hatt en smal navle, men nå er den trillrund og bulete. Heldigvis at jeg tok ut piercingen! Der er det blitt et lite arr, så ringen får vel komme på igjen uti januar/februar når ting har roet seg...
Brystvortene mine er også noe mørkere, og kanskje litt større. Men ingen råmelk! Jeg er spent på om jeg klarer å amme i det hele tatt - ligger litt til familien vår å ikke ha melk.
Min navle er blitt sikkert dobbelt så svær i omriss i forhold til før jeg var gravid. Å det ser ut som at den er påvei å poppe ut når som helst. Likte den bedre før må jeg si, men den blir vel forhåpentligvis normal igjen når magen blir mindre. ;)
Ellers er det "brun/rosa" området på puppene mine blitt mørkere å mørkere siden begynnelsen av svangerskapet. Ikke sånn at jeg har sett forskjell fra dag til dag, men det merkes ganske så godt nå i alle fall. :)
Navlen min er like fin, vært mørk i areola siden første trimester tok slutt tenker jeg. Kjempesår på brystvortene og noen ganger går jeg med brystskold (slike man bruker for å samle opp melk når de lekker-avent) fordi da er vorten i "friluft" under BH, det hjelper. Lekker litt blank råmelk iblant også. Gått fra 75B til 95B høres ikke så mye ut, men når utgangspunktet er så lite er det faktisk en reell økning:)
Koala 26+3
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.