PDA

Vis full versjon : Hvordan føles det?

Baby-mama
24-12-2009, 18:03
Eg e 16+5 idag, og har de siste dagene bjynt å kjenna ein litt anderledes
følelse i "hoftene" på ein måde? Kjenne det stråle litt ned i venstre
bakdel og kjenne mobiliteten min ikje e som før liksom? :gruble:
Det e tyngre å reise seg, sette seg, spesielt fra lav plass til høy.
Og det e ømt i nedre mageregion, føles som eg e veldig sliten der.
Føles herlig å ligge i ei seng, men hard underlag e verre.

Så nå har eg jo kommet inn på tanken at det kanskje
har ein forbindelse med bekkenplager?

Lurte på om någen kan fortella meg akkurat hvordan det føles?:geni:
Hvor føltes det først, og når føles det mest ubehageli, sittende, liggende?
Dette e første bebissen min, e det vanlig å ha det første gang?

Sette stor pris på alle svar... :blafre:

Leila
25-12-2009, 21:50
Det er ingen fasit på korleis bekkenplager føles, eller når det dukker opp..
Det er ikkje noko uvanlig med at førstegangsfødande får plager forsåvidt.

Eg ville kontakta lege og fått henvisning til fysioterapaut for å finne ut kva problemet består i. Det finnes trening som hjelper ved ulike bekkenplager, og noen former bekkenplager dekker trygda utgiftene til fysioterapi..

Løvsprett
25-12-2009, 21:55
Det er nok bekkenet, men det er vanskelig å vite hvor plaget du vil bli. Jeg tror det er veldig få som ikke kjenner bekkenet i det hele tatt i svangerskapet. Sist kjente jeg det fra uke 21 eller noe, men det gikk over igjen i stor grad. Denne gangen har jeg kjent det et par uker alt, men jeg ser det an litt til.

Baby-mama
28-12-2009, 10:17
Det er ingen fasit på korleis bekkenplager føles, eller når det dukker opp..
Det er ikkje noko uvanlig med at førstegangsfødande får plager forsåvidt.

Eg ville kontakta lege og fått henvisning til fysioterapaut for å finne ut kva problemet består i. Det finnes trening som hjelper ved ulike bekkenplager, og noen former bekkenplager dekker trygda utgiftene til fysioterapi..

Ok, takk for svaret... :)

Eg får kontakte legen og bestille time,
for eg vil jo ikje det ska bli verre enn det e nå hvertfall.

Baby-mama
28-12-2009, 10:19
Det er nok bekkenet, men det er vanskelig å vite hvor plaget du vil bli. Jeg tror det er veldig få som ikke kjenner bekkenet i det hele tatt i svangerskapet. Sist kjente jeg det fra uke 21 eller noe, men det gikk over igjen i stor grad. Denne gangen har jeg kjent det et par uker alt, men jeg ser det an litt til.

Åååja, så det trenge ikje bety eg havne på krykker altså,
det kan gå over? For det e ikje så brutalt vondt akkurat nå,
men eg e bare redd det ska eskalere seg.
Ska uansett heller bestille time hos lege og finne utav det.
Får håpe det forblir "mildt"... :snill:

Takk for svaret!

Oregano
29-12-2009, 23:06
Jeg slet veldig med bekkenet i 2 svangerskap, men havnet heldigvis ikke på krykker!
Vanskelig å beskrive men ganske slik som du beskriver det... smerter i lysken og hoftene som går nedover lår og i korsryggen!
Kjenner det har startet denne gangen nå i uke 17 :mumle:
Mitt beste tips er ihvertfall å forebygge... Tenk på hvordan du sitter (f.eks for meg var det fy-fy å sitte med beina i kors).. At du reiser deg "riktig" (begge beina i bakken når du skal opp.. sitter du lavt så støtt opp med armene på veien opp så ikke hoftene og ryggen tar hele støyten).. Ligger du på siden så legg gjerne ei puta imellom knærne.. og hvordan du går (ikke lange ut men heller ta kortere steg)!
Har ihvertfall troen på det siden det hjalp meg mye når bekkenet kranglet som værst!
Lykke til :klemme:

Baby-mama
30-12-2009, 10:36
Jeg slet veldig med bekkenet i 2 svangerskap, men havnet heldigvis ikke på krykker!
Vanskelig å beskrive men ganske slik som du beskriver det... smerter i lysken og hoftene som går nedover lår og i korsryggen!
Kjenner det har startet denne gangen nå i uke 17 :mumle:
Mitt beste tips er ihvertfall å forebygge... Tenk på hvordan du sitter (f.eks for meg var det fy-fy å sitte med beina i kors).. At du reiser deg "riktig" (begge beina i bakken når du skal opp.. sitter du lavt så støtt opp med armene på veien opp så ikke hoftene og ryggen tar hele støyten).. Ligger du på siden så legg gjerne ei puta imellom knærne.. og hvordan du går (ikke lange ut men heller ta kortere steg)!
Har ihvertfall troen på det siden det hjalp meg mye når bekkenet kranglet som værst!
Lykke til :klemme:

Det va kjempefint svar, tusen takk!
Det vil si det nokså sikkert e noe med bekkenet.
Kjempebra tips også, det trenge eg virkelig for eg vil ikje det
ska bli verre. Eg er 17 uker imorgen og dette begynte vel i slutten av
uke 15 så smått. Det er ikke slik at jeg virkelig sliter,
men jeg kjenner det hele tiden og er redd det skal bli verre.
Det høres veldig ut som det er bekkenet hvertfall...
Ska prøve å følge disse tipsa og håpe på at det
forblir som det er, og ikje eskalerer seg.. :)