PDA

Vis full versjon : Til dere med bekkenløsning

Tidl. bruker
08-09-2002, 23:36
Hvilken type jobb har dere og greier dere å fungere ordentlig i den? Hva gjør dere for å holde ubehaget og smertene i sjakk?:???:

Amalie
09-09-2002, 04:14
Hei

Jeg har hatt bekkenløsning siden jeg var i 11 uke. Gjennom hele perioden har det variert hvor mye smerter jeg har hatt. Har vært sykmeldt i 5 mnd. Har en jobb hvor jeg sitter hele dagen og dette knekker bekkenet mitt fullstendig. Det beste er hvis jeg kan gå litt, sitte litt, ligge litt. Variasjon med andre ord.

* Skaff deg et skli-laken (minislide). Dette får du lånt på babyshop. Gjør at du kan snu deg i senga uten å få vondt i bekkenet. Genialt!

* Pass på å gå med lite utslag på hoftene. Dvs ikke for lange steg.
* Gå inn og ut av bilen med bena samlet: "Sving" deg på plass
* Massasje er gull verdt. Få din kjære til å massere der det er vondt med f.ek.s Ormsalve (krem som øker blodsirkulasjonen. Fås på helsekostforretninger. SKader ikke babyen)
* Få henvisning til fysioterapeaut. Husk å få diagnosen "bekkenløsning med gangvansker."
* Kjøp deg et bekkenbelte. Dette klemmer sammen bekkenet når det føles ekstra løst
* Akupunktur er gull verdt: Jeg får stimulert et punkt som heter galleblære tror jeg. Øker sirkulasjonen til bekkenet. Som å komme fram helvete til himmelen....

Mest av alt: Venn deg til at livet må foregå i et annet tempo enn før. LYKKE TIL

Klem fra Amalie -T20:findag:

Tidl. bruker
09-09-2002, 05:05
Jeg er i den posisjonen at jeg ikke vet om det er bekkenløsning jeg har/begynner å få. Se forøvrig innlegget "lurer visst på mere jeg" eller hva jeg nå kalte det...om du føler for det. Kanskje du kan være så snill å si hva du tror om det? :???: Har forøvrig en jobb hvor jeg står og går hele dagen....

Takk for tipsene :) og jeg prøver å være mere bevisst på hvordan jeg beveger meg etc om det skulle være noe slik drit :leiseg: (unnskyld uttrykket) jeg får.

Shannon 20+1

Frosk1
09-09-2002, 17:01
Jeg har fått diagnosen bekkenløsning med gangvansker. Jeg er i begynnelsen av uke 34, så jeg er jo heldig at dette ikke kom før. (Har hatt det i ca en måned).

Er enig med innlegget foran her med at det lønner seg å ta kontakt med fysioterapaut, og prøve ut de behandlingsformene som er. Jeg må nok begynne med krykker, og det er jo ikke noe stas... Du må nok belage deg på å ta det mer med ro, dersom det er dette du har vært uheldig nok å få.

Jeg jobber som sekretær, og jobben min innebærer mye sitting, men også mye bøying og tøying da jeg skal ha store mapper inn og ut av hyller, osv. Legen ville sykmelde meg, men jeg vil så gjerne jobbe de siste fire ukene av svangerskapet, så jeg må se det ann litt, og se om fysioen hjelper...

Lykke til videre!

Klem Frosken:) (33+1)

Kame
09-09-2002, 22:01
Jeg hiver innpå et lite spørsmål her; Kan man plutselig få bekkenløsning?

Har nemlig hatt litt stikking i hoftene i ny og ne og regnet med at dette var bekkenet som kranglet litt, uten at det har blitt såpass vondt eller langvarig at jeg har behøvd noe behandling.

I dag fikk jeg derimot skikkelig vondt langt inni høyre skinke - halter veldig når jeg går, og kan kjenne stråling nedover i foten. Regner jo med at det er bekkenet som krangler igjen, men kan det skje så plutselig?

Og kan man eventuelt hvile smertene bort?

(Hvis ikke trenger jeg både krykker og sykemelding fra i morgen den dag!)