Vis full versjon : Om meldinger her inne.
Magedutti
26-04-2003, 22:59
Vi mennesker er så vidt forskjellige på alle mulige måter... Enkelte er vi likere enn andre,men det finnes også våre motstykker!
Jeg forstår ikke hvorfor folk automatisk går ut fra at siden det var lett for dem å slutte å røyke så skal det være like lett for alle andre :???: Hvorfor i alle dager sier dere slike ting som jeg bl.a ser i to innlegg nye innlegg her, at det er bare å slutte :???:
:bonk: Ærlig talt,tror dere ikke at vi hadde slutta for lenge siden om det var så enkelt for oss å bare legge bort røyken!!?????
Hvis dere ikke kan forstå at andre mennesker kan føle ting på andre måter enn dere selv (noe som er ganske avgjørende for å fungere i et samfunn å innse at dine egne syn ikke utgjør verdens navle) så syns jeg det er unødvendig å skrive innlegg her inne ærlig talt....
Vi vet alle at røyk er farlig å at man ikke bør røyke verken når man er gravid eller utenom, det er ingen vits å påpeke. Vi er ikke dumme,vi er bare røykere som sliter ekstra med å legge bort røyken!
Jeg tar gjerne imot gode tips på hvordan dere klarte å slutte å røyke og jeg "hører" gjerne på deres historier enten dere har sluttet å røyke å vil dele gleden med noen eller dere er røykere som sliter med å slutte som trenger noen å dele frustrasjonen med.
Men spar meg disse trangsynte innleggene med utbroderinger om hvor lite forståelse dere har for oss som fortsetter å røyke fordi dere syns det var så enkelt selv!
Syns det er flott når noen klarer å slutte å røyke!
:klapp: :klapp: for dem!!
Det er det jeg aller helst vil klare selv også....
Tidl. bruker
26-04-2003, 23:55
Magedutti: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
Flott innlegg! Jeg røyker ikke selv, og har aldri gjort det, men som du reagerte jeg på et sånt innlegg her om dagen.
http://www.smiliegenerator.de/s11/smilies-11418.png
Helt enig med deg magedutti. Har blitt passe frustrert selv over enkelte innlegg. La inn hva jeg mente om det selv for noen dager siden. Enig med du :) jeg er her inne med ett eneste formål- gi og få støtte fra andre i samme situasjon-gravide som ønsker å slutte!
Enig med Magedutti!!!
Røyker fortsatt,:( men prøver å slutte.:)
UL: 6 Mai :klapp:
mamsen27
29-04-2003, 19:45
:klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
Godt sagt.
VI skal ikke rakke ned på andre pga svakheter.
Man må akseptere at alle er forskjellige og har forskjellige problemer.
Jeg har ikke sluttet å røyke men trapper ned.Jeg er fornøyd med det.Og det må jeg få være.For meg er DET bra.
Så får dere andre være fornøyd med deres ting.
Ingen kan si at jeg ikke skal være fornøyd før jeg slutter HELT,for det har dere ingen noen rett til for dere skjenner ikke meg.
Tidl. bruker
29-04-2003, 23:36
*snikleser fra NM*
:klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: Godt sakt. Jeg klarte selv å slutte da jegvar 6 uker på vei. Og ja det var lett, MEN jeg vet at det gjør det ikke noe lettere for andre å slutte:p .
Jeg tror nok at dere som røyker....dere gjør så godt dere kan og dere har nok av dårlig samvittighet fra før om ikke vi som har sluttet(eller andre) skal rakke ned på dere.
All nedtrapping er bra for barnet. Joda det beste er om man slutter helt, men dere er ikke noe dårliger mennesker om dere ikke klarer det.
Vær stolte over det dere klarer å trapper ned.Og hev dere over slike spydige kommentarer.
Lykke til alle sammen som prøver sitt beste å kutte ut røyken. Dette klarer dere:klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
*klem* fra Snurreline
Andrea_mor
10-05-2003, 01:27
:klapp: :klapp: :klapp: Kjempe bra innlegg, Magedutti!!!!
Det er ikke bare bare å kutte ut røyken. Forrige svangerskap røykte jeg hele veien. Jeg hadde dårlig samvittighet for hver røyk og hert drag jeg tok. Men jeg klarte det ikke.
Jeg hadde sagt til meg selv at den dagen jeg vart gravid så skulle jeg slutte å røyke.
Men det klarte jeg altså ikke.
Det samme sa jeg denne gangen. I går hadde jeg den siste røykte jeg den siste røyken...trodde jeg...helt til det nesten klikket for meg i dag av røyk sug!!!
Til slutt måtte jeg bare rase ned på butikken og kjøpe en ny pakke.
Men jeg håper virkelig at jeg skal klare dette denne gangen!!!
:klapp: :klapp: Flott innlegg.
Røyker ikke selv og har aldri gjort det.
Men jeg har kommet frem til en ting, å det er at det er like vanskelig å legge bort snop sånne usunne ting som røyk.
Derfor skjønner jeg nå hvordan røykere har det når de skal prøve å slutte.
Dette slo ned i mitt hode for noen uker siden... ikke bare dumme ting som slår ned her i svangerskapet altså.....i hode med tanker mener jeg...:D
Ps. samtidig må jeg si at jeg er glad jeg holder meg mest her inne på snartmamma, for i barnimagen der blir man jo slaktet hvis man er uheldig å komme med en feil komentar.......
Er så enig!
Jeg er nå en ikke-røyker og er stolt av det. Men det har ikke vært så veldig lett.
Jeg klarte ikke å slutte den dagen jeg fant ut at jeg var gravid.
For jeg måtte la alt synke inn først, for så å bygge opp viljestyrken.
Det er som så mange sier: Det er ikke bare, bare å slutte å røyke.
Når viljestyrken min var på topp, så la jeg bort røykpakka mi med fire røyk. (Det var etter å ha trappet ned fra 20 om dagen til fem, og trappet ned fra vanlig prince til prince ultra mild)
Dette var 4 februar 2003. Nå er det 11 mai 2003 og jeg er fremdeles røykfri.:klapp:
Men suget er der enda. Spesielt etter inntak av mat. Og når jeg kjeder meg.:blush:
Hvordan jeg fikk viljestyrken til å slutte?
Hver gang jeg fikk lyst til å ta meg en røyk så tok jeg fram en bok hvor det stod hva som skjer med fosteret når man røyker.
Og når jeg leste dette mistet jeg lysten på røyk akkurat da.
Neste gang suget kom tok jeg fram boka igjen og leste det samme igjen.
Dette virket for meg. Og nå har jeg vært røykfri i 3 måneder.
Det er ikke sikkert det virker for alle, men det kan virke for noen.
Jeg vet hvor vanskelig det er å slutte. Jeg har vært der, og er der hver dag. For det er like vanskelig å la være å begynne. Jeg har også en mann som røyker, men han for ikke lov til å røyke i nærheten av meg. Han må ut og røyke.;)
Lykke til alle dere som vil/skal slutte med kreftpinnen.
Og som det er sagt tidligere: Det er bedre å røyke mindre, enn å røyke mye. (Hvis man ikke klarer å slutte)
Stå på!!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.