PDA

Vis full versjon : Jeg lurer visst på mere jeg...

Tidl. bruker
08-09-2002, 23:47
Kunne jo ha føyd det til det andre innlegget...men....

Jeg er plaget av ømhet og ubehag i bekkenet og halebeinet. Har vært det en stund og brydde meg ikke så mye om det i starten da jeg tenkte det kom av "tilpassninger" der nede. De siste dagene har imidlertid dette blitt mye verre, jeg kjenner det når jeg går og står mye, når jeg har sitti og liggi en stund, når jeg bøyer meg ned og skyver/flytter på ting eller "skyver" på ting med beinet/foten.

Hva skjer med meg? Er det flere som har det sånn...og vil det gå over uten å bli verre?? Jeg er litt bekymra nå......:(

Sine
09-09-2002, 02:41
Jepp, jeg har det som deg.

Det begynte vel for 2-3 uker siden at jeg fikk veldig vondt i halebeinet. Kunne knappt rette meg ut etter å ha sittet en stund.
Så gikk det nå greit ei stund, men for ei uke siden begynte jeg å kjenne ubehag i skambeinet etter å ha stått ganske lenge (er lærer). Dette blir verre på dager da jeg står lenge, har det travelt, går mye etc.

Nå i helga skulle jeg skyve en bruskasse med beina - ha ha, jammen måtte jeg ikke resignere der. Det var komplett umulig for jeg lkjente smerter i bekkenet straks.

Tror nok dette er begynnende bekkenløsning, så nå er jeg flink til å holde beina samlet inn og ut av bil, opp av seng, ikke ta store steg når jeg går. Jeg må bevege meg som om jeg går med stramt skjørt. Og jeg merker faktisk at det hjelper.

Jeg har tenkt å nevne dette for jordmor til uka, og da får vi se om jeg ber om en eller annen prosent sykemelding slik at jeg kan få noe kortere dager.

Men du må være forsiktig. Ta det opp med lege/jordmor, dette skal en ikke le av. Har nå fått med meg at jeg ikke trenger å være helt! Det bare straffer seg.

Lykke til!

Sine 25+0

Tidl. bruker
09-09-2002, 03:50
Jeg har også en jobb hvor jeg står og går hele dagen. Jobber i stor blomsterbutikk. Jeg vil ikke ha bekkenløsning!!! :leiseg:

Jeg er forøvrig (bare) halvvegs i svangerskapet...

Lykke til....og gi gjerne lyd fra deg når du har vært hos jordmora! :mervink:

Shannon 20+1

Tidl. bruker
15-09-2002, 02:42
Vær så snill!!! Lytt til kroppen din.

Jeg har slitt med bekkenløsning siden 1.mann for 3 år siden, har vært til dels god mlm svangerskapene, men har nå kraftig bekkenløsning igjen.

Ta problemet opp med lege/jm snarest, be om ihvertfall delvis sykemelding, og også hensvisning til fysioterapaut.

Du vil garantert bli mye verre utover i svangerskapet, da nesten alle gravide får lettere bekkenløsning i slutten av svangerskapet, men hvis du tar nok hensyn til kroppen din nå, så kan det være du slipper unna det verste.

Du trenger kroppen din til å ta vare på barnet etter svangerskapet også!

Klemz

Allimac
15-09-2002, 03:01
ja, kom deg til legen og få deg en rekvisisjon til fysio! Høres nesten ut som meg og jeg ble sendt på bekkenløsningspros. på kk for utredning. Der ble det konstantert at jeg har bekkenløsning, så nå skal jeg gå til behandling der og evt. til en annen fysio som har studert en del på dette med bekkenløsning. Fått låne et bekkenbelte som også hjelper en del når jeg går...
Det er viktig at du lytter til kroppen din og tar det med ro nå, ellers så gjør du fort vondt verre!!! Sist graviditet velgte jeg lenge å "overse" smertene (jobbet 100 % som hj.pleier), og det endte med at jeg ble sofa gris de siste mnd og hadde mye mer smerter enn hva jeg ville fått, hvist jeg hadde tatt kroppens signaler på forhånd...

Sine
15-09-2002, 17:51
Hei Shannon

Nå har jeg vært hos jordmor og hun anbefalte meg 5+% sykemelding i to uker. Jeg ringte legen og fikk for 1 mnd. Du kan tro det har vært godt. Jeg har faktisk mindre vondt og føler meg friskere, og det er vel det jeg skal gjøre. Får jo litt dårlig samvittighet når jeg føler meg pigg, men hvis jeg går lenge i byen eller noe slikt, kjenner jeg den stikkende smerten i bekkenet og får da bekreftet at det er rett med sykemelding. Jeg forebygger. det er jo lettere enn å reparere.

Gå og få deg en sykemelding du også.

Sine

Sine
15-09-2002, 17:53
Eh... det skulle være 50%

Tidl. bruker
15-09-2002, 23:59
Jeg må vel kanskje snakke litt med legen min jeg også, og få noen gode råd. Blir vel ikke bedre av å drøye og drøye, men jeg er fæl til å vente i det lengste når det kanskje kan være noe "galt" med meg. :bonk:

Dårlig samvittighet skal du i allefall ikke ha for å føle deg bedre av å gå litt mere hjemme, for poenget er at du skal bli bedre.

Lykke til videre og takk for tilbakemeldingene (alle sammen) :klem:

Shannon 21+0