PDA

Vis full versjon : Første jordmor-time...

ladyae
27-04-2003, 02:36
Heisann...:)

Jeg er førstegangs gravid(er 5+4:baby: ) og skal til jordmor i neste uke..Men her er problemet mitt:jeg er ganske sikker på at vi kommer til å få en mannlig jordmor og jeg er ganske skeptisk til dette...(Menn er sikkert like flinke) Men det er noe som sier til meg at jeg ville føle meg mer komfortabel med en kvinne...

Det jeg lurer på da er om det er mulig å spørre om få en kvinnelig jordmor istedenfor?

Dessuten lurer jeg også på hva jordmor gjør gjennom svangerskapet?(vet at de tar ultralyd, måler magen osv..)

Kos fra ladyae og snuske:baby: 5+4

Ceni
27-04-2003, 14:44
jeg har en mannlig en, legen min er og mann. og det gjør meg ikke noe. jeg føler at jeg har utrolig bra kontakt med dem, og de er utrolig hyggelige begge to

Tidligere Bruker
27-04-2003, 20:55
Dessuten lurer jeg også på hva jordmor gjør gjennom svangerskapet?(vet at de tar ultralyd, måler magen osv..)

Det er ikke alle jordmødre som har UL apparat på kontoret.
I alle fall ikke min, og det er ikke så vanlig, om du ikke går til kontroll på sykehus da.

Ellers gjør hun noe av det samme som legen gjør.
Måler magen, sjekker blodtrykk, sjekker urinen din, ser etter ødem, noen sjekker HB, og så kjenner hun hvordan babyen ligger osv.... Mot slutten kan hun også sjekke etter åpning.

Om du heller vil ha en kvinnelig jordmor kan du jo høre om det er mulighet for det, der du bor.
Man står jo fritt til å velge lege, og da bør jo det også gjelde jordmor, om det finnes mere enn en jordmor i din kommune.

:mervink: