PDA

Vis full versjon : Hvordan kjenner man livmora?

Veslis
05-01-2010, 10:12
Nå er jeg i 15. uke, og så vidt jeg har skjønt så burde det være mulig å kjenne livmora nå, men jeg klarer ikke å kejnne noe som helst. Hver kveld når jeg legger meg klemmer jeg på magen, begynner helt nede ved skambeinet og klemmer meg oppover til navlen, men kjenner ikke noe til livmora. Det er mulig at det kjennes litt "hardere" ut enn før, men jeg har aldri hatt for vane å klemme på magen tidligere, så det vet jeg i grunn ikke :himle:

Siden jeg er førstegangs, så vet jeg jo ikke helt hva jeg skal kjenne etter, så hvordan kjennes livmora egentlig ut, og hvor sånn ca skal man kjenne det? Og skal man klemme hardt? Er det sånn at det skal vøre helt tydelig at dette er livmora, type en hard "kant" av noe slag? Og har det muligens noe å si at jeg fra før av er godt polstret på magen fra før av? Føler meg litt dum nå, men jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal kjenne etter :rødme:

kokosbolle
05-01-2010, 10:18
Jeg er også like over 15 uker og jeg kjenner livmora godt. Det er mest fordi at jeg får kynnere og den blir helt hard når jeg får orgasme og da kjenner jeg plasseringen. Livmoren kom opp fra skambeinet rett etter julaften, så det var først da jeg kjente den. Når jeg ikke har kynner kan jeg kjenne den når jeg ligger på rygg og kjenner med hånda opp fra skambeinet så stikker det opp en kul like etter skambeinet.

Kan jo nevne at da jeg var førstegangs kjente jeg den ikke før jeg kjente bevegelse i uke 16, mest sannsynlig fordi jeg ikke hadde lett etter den.

Veslis
05-01-2010, 10:38
Må man klemme hardt for å kjenne den? Har ikke lyst å klemme for hardt heller :snill:

kokosbolle
05-01-2010, 10:55
Må man klemme hardt for å kjenne den? Har ikke lyst å klemme for hardt heller :snill:

Nei, jeg kjenner den fordi den stikker opp av magen (eller der magen normalt går for å si det sånn). Jeg klemmer ikke.

Veslis
05-01-2010, 11:02
Nei, jeg kjenner den fordi den stikker opp av magen (eller der magen normalt går for å si det sånn). Jeg klemmer ikke.
Aha. Jeg er nok for feit til å bare kjenne den sånn uten videre :knegg:

Ivrig:)
05-01-2010, 16:56
Jeg kjente ikke livmoren før nærmere uke 19, men da først etter at jordmor forklarte meg hvor høyt opp den var.

Merket også at magen var hardere, men har aldri hatt for vane å klemme meg hardt på magen. Og ville heller ikke gjøre det.

Nå 21+4 kjenner jeg hvor livmoren slutter, fordi opp til navlen og litt over er det helt hardt, og så plutselig blir det helt mykt :rødme: