PDA

Vis full versjon : Utbytte av sverigetur..

Tigris
08-09-2002, 23:19
Vi har vært i Sverige og shoppet. Vi fikk handlet det vi skulle + litt til, og vi sparte oss hele 3000,- på å dra over til nabolandet!!:D

Vi kjøpte:

:) Vogn.. Emmaljunga Duo Edge. 2003-modell i svart og grå. Akkurat slik en jeg ville ha!!
:) Bilstol.. Acta, svart og grå.
:) Sprinkelseng m/ madrass.. Brio.
:) Baby-Bjørn bæresele..
:) Nappy Wrapper.. (øh, heter det det tro?.. Bleiebøtte)
:) Stol for å sette på kanten av bordet..
:) Ammepute..
:) Ammeinnlegg..
:) 2 tåteflasker.. De var bare såå søte!

Litt kjøttbullar og cola ble det jo oxo naturligvis..
:p

I morgen skal jeg til legen pga ryggen.. Er veldig spent på om jeg blir sykmeldt. Håper i grunnen det, siden ryggen min blir bare værre av å være på jobb + at det lønner seg for meg med tanke på hvor mye penger jeg skal få i permisjonstiden. Blir jeg skykmeldt nå, får jeg hele 3000,- mer utbetalt i mnd under hele permisjonen!!:D Blir nok så jeg syter litt x-tra..:p

TajMahal
09-09-2002, 12:14
Hei,

Vi har tenkt å reise over til Sverige å handle vogn vi også...sist vi gjorde det, fikk vi en kjempefin vogn til mye billigere en hva den kostet her.

Dette er over 10 år siden nå, så jeg lurer veldig på hvor mye du måtte gi for vognen

Mvh
TajMahal

Tigris
09-09-2002, 12:28
Her hjemme koster denne vogna 6700,-..

I Sverige kostet den 6400,- Skr. Det blir jo ca. 5100,- Nkr med den gode kursen vi har i dag.

Tidligere bruker
09-09-2002, 12:50
Ja takk og lov for at Sverige finnes:) Handler mest mat og drikke der vi da (hamstrer til amminga er over), men skal en tur til Østersund i høst.
Var du på Barnens Hus? Ligger det i sentrum?

Amadala 26+0 i dag:D

Teddy :)
09-09-2002, 12:53
Vi har også tenkt oss til Sverige for å kjøpe inn ting til magenurket vårt.. :)
Siden vi bor i Moss, er det bare 45 minutters kjøretur til Svinesund. Strømstad er jo ikke så langt unna det heller.. ;)

Men Tigris, hvor mye kostet bleiebøtta?
Og er det noen her i desemberklubben som vet hvor mye en babycaller koster?

Klem Teddy 26+2

snuppis
09-09-2002, 15:14
Tigris :)
Et spsm bare... Hvor i Sverige var dere???
Jeg lurer på om vi skal dra en tur over grensa vi oxo!!!

Klem fra Kaisa (januar-klubben) :findag:

Tidligere bruker
09-09-2002, 15:22
Hei Teddy.

Phillips baby-call som vi har tenkt å kjøpe koster rundt 1000,-.
Tror man kan få den utgåtte modellen for 500,-, men vet ikke hvor lenge de blir i butikkene da.
Dyrt er det med baby ihvertfall, men det er gøy å shoppe:)

Amadala

Gaia
09-09-2002, 20:27
Her kommer et spørsmål til...:)
Jeg ble bare litt nyskjerrig i forhold til permisjonspenger siden vi er i nesten samme situasjon(student og jobber ved siden av). Hvorfor ble det 3000 kr eksta i permisjonpenger hvis du ble sykmeldt?

Får håpe at det ordnet seg for deg!:)

TajMahal
09-09-2002, 21:46
for noen priser!! håper inderlig det finnes billigere vogner!!

*grøss*

:eek:

Tigris
10-09-2002, 01:50
Amadala: jepp, vi var på Barnens Hus og nei det ligger ikke i sentrum. Men det er ikke noe problem å finne fram. Hvis dere kommer over Storlien (noe dere sikkert gjør) så følg bare E14 mot Sundsvall. Ta av mot Torvalla (mot høyre) og dere ser butikken med en gang.

Teddy: Bleiebøtta kostet 390,- Skr. Altså ca 310,- nkr.. Sparte ikke så mye på den da.. De koster vel rundt 400,- her hjemme, tror jeg..

Kaisa: Var ikke du på treffet på Bare Blåbær? Jeg er Marie, om du husker meg.. :) Vi var i Østersund.

Gaia: Skjønte at noen kom til å spørre om dette, for det høres jo helt snålt ut..:) Ble forresten sykmeldt i dag ja.. Jippi! Men jeg har fått bekkenløsning, så jeg vet ikke om jeg tørr å juble..
Jo, nå skal du høre... Litt inviklet, men.. Jeg har en liten fast stilling ved siden av skolen. Men jeg har mulighet til å jobbe masse x-tra. Når jeg går ut i permisjon regner de permisjonspengene ut ifra gj. snittet av hva jeg har tjent de siste 6 månedene. Rundt regnet fant jeg ut at det ville bli ca. 6000,- brutto i måneden. Når de nå regner sykepengene mine tar de utgangspunkt i de siste 3 mnd. Dvs at de tar gj.snits lønnen min for juni, juli og aug. Heldig for meg så jobbet jeg x-tra mye den perioden, da jeg hadde fri fra skolen. Så dvs at jeg får 9000,- brutto i måneden. Blir man sykmeldt helt frem til perm. så skal permisjonspengene være det samme som sykepengene, og dermed får jeg 3000,- mer i mnd enn hva jeg ville ha fått om jeg hadde jobbet frem til fødselen. Skjønte du det? :???: Er litt håpløs til å forklare, men..

TajMahal: Det finnes nok billigere vogner, skulle man tro. Jeg så ikke så mye på andre vogner siden at jeg hadde bestemt meg for at en slik SKULLE jeg ha...:blush:

Gaia
10-09-2002, 02:17
Tigris:
Jeg skjønte hva du mente. Så flott at det ordnet seg da! Kjedelig med bekkenløsning, men du får pleie deg selv! Ikke overdriv med aktiviteter eller begynn med storvask hvis du føler deg bra en dag (noe jeg er ekspert til..:bonk: . Lærer aldri.)

Klem