PDA

Vis full versjon : Hva er dette da??

Evigoptimist84
12-01-2010, 10:48
Den siste uka har jeg våknet av diverse grunner om natta og vært så tørr/tett i svelget at jeg har følt at jeg må gispe etter luft:shock: I begynnelsen trodde jeg bare at jeg var ekstremt tørst for det hjelper med vann, men nå skjer det flere ganger hver natt selv om jeg drikker mye vann jevnt...

Det føles ut som om mandlene er så tørre at de hovner opp og skaper mye friksjon når jeg trekker pusten.

Noen som har peiling på hva dette kan være eller opplevd det samme?

Karette
12-01-2010, 14:04
Det eneste jeg kjenner meg igjen i er å våkne å være ekstremt tørr i svelget, tungen sitter fast i ganen og leppene er knusktørre.. :urk:

for min del er dette fordi jeg nå puster som en hvalross, med åpen munn og laaaaaange åndedrag for å være sikker på at jeg får i meg nok oksygen... :knegg:

Kan jo være du brygger på noe da?

Om du gisper etter luft, er du rolig da eller panisk/stresset?
kanskje kroppen din drømmer mye for tiden og du våkner litt i sjokk og får en kvelningsfornemmelse? :vetikke:

Håper du føler deg bedre snart :klem:

Veslis
15-01-2010, 10:34
Snorker du? Jeg snorker og jeg blir akkurat slik som du beskriver, og det er pga snorkinga. De nettene jeg ikke har snorket er jeg helt fin.

Prøvende
15-01-2010, 11:26
hjelper det om du klarer å puste med nesen? Jeg sover ikke godt de nettene jeg er så tett at jeg må puste med munnen........

Evigoptimist84
16-01-2010, 19:38
Karette: Føler det er likt som du beskriver. Er ikke forkjølet eller syk, men får mye problemer med hovne slimhinner ifm svangerskapene og blir avhengig av nesespray:rødme:
Veslis: Kan godt hende jeg snorker, ja.
Prøvende: Akkurat der sier du noe. Jeg la nemlig tilfeldigvis merke til at sist dette skjedde hadde jeg kun pustet med nesen faktisk! Og klarte fint å trekke pusten med nesen. Problemet oppsto da jeg skulle puste med munnen, det var da det virket som om den helt bakerste delen av tunga hadde nærmest stengt igjen luftrøret den veien.

Jeg tror jeg har funnet hva som påvirker dette; når jeg har dyna rullet sammen under rygg/nakke slik at jeg sitteligger, da opplever jeg det. Kaster jeg derimot vekk dyna og ligger flatt med kun pute under hodet, skjer det ikke. Problemet er bare at jeg får mye mer problemer med krampe i hoftene av å ligge flatt :uff: Det beste er å variere litt virker det som, men å sove godt på natta kan jeg nok glemme på en god stund uansett :(