PDA

Vis full versjon : Jeg er litt trist og lei meg i dag..

Lilli3
08-09-2002, 23:33
Uroen etter at jeg fikk vite på ultralyden forrige mandag at det var stor mulighet for at jeg hadde forliggende morkake er liksom bare blitt større etter som dagene går.
Kanskje dumt av meg å søke etter det på internett og bli enda mere redd av å lese.
Leste at det var ca 1 av 250 gravide som hadde forliggende morkake. Legen på ultralyden beroliget meg med at den kunne fllytte på seg i løpet av svangerskapet. Så jeg skal til ny ultralydkontroll i ca uke 30.
Bekymrer meg kanskje uten grunn. Men jeg er så redd for at noe skal gå galt
Merker at jeg er veldig sårbar for tiden, og henger meg opp i alt som har med graviditet og gjøre.
Denne ble veldig rotete, men jeg måtte bare ha ut litt frustrasjon.

En bekymret og trist Lilli3 18+6:(

Allimac
09-09-2002, 02:01
det går nok bra skal du se! :)

Pelen
09-09-2002, 12:17
Hei!

Går du til jordmor? Kanskje du skal kontakte henne og si at du er urolig og at du gjerne vil treffe henne for en prat. Det pleier å hjelpe, å prate med noen som kan faget.

Stor klem Pelen

Sessa
09-09-2002, 13:26
Kjære Lilli3!

Jeg skjønner godt at du er bekymret. Men i de fleste tilfeller flytter morkaken seg oppover dit den skal i løpet av svangerskapet. Dette går seg nok til for deg også vil jeg tro :klem: Skulle det derimot vise seg at den fortsatt ikke ligger der den skal, så er keisersnittet ditt planlagt fra første stund, du slipper haste keisersnitt. Det er jo noe positivt! Men som Pelen sa, det kan være greit å snakke med noen som kan dette her. Som gjerne har mer følelser i seg enn legen ;) Så om du tar en tur til jordmoren din, vil du sikkert få mange trygge og gode svar..

Lykke til videre vennen! Dette ordner seg!

:klem: Sessa 19+0!!

Kwistin
09-09-2002, 14:26
I min første graviditet, var jeg til UL i uke 19, da lå morkaken lenger nede enn den skulle. Fikk ny UL time i uke 23, da hadde morkaken trekt seg opp.. Det går nok bra.. Som Sessa også sier her så får du evt. planlagt keisersnitt om den ikke skulle legge seg til rette...

17+4

Lilli3
09-09-2002, 15:51
Takk for svarene jeg har fått.
Jeg har jordmortime i morgen og gleder meg til å prate med henne.
Jeg satt og leste masse om dette i går og ble bare redd.
Det står så masse om blødninger osv.
Men takk for at dere bryr dere, selv om det bare kan vise seg at det er en bagatell jeg har bekymret meg over.

Klemmer fra Lilli3 og babyen 19+0

minni
09-09-2002, 16:59
Hei.
Jeg tenkte bare jeg skulle si at jeg fikk samme beskjed hos jordmor forrige uke. Men hun beroliget meg med at den i nesten alle tilfeller trekker seg oppover mot slutten og om den nå ikke skullle gjøre det så vil de se det i uke 32 på ny ul og da bestille keisersnitt... Jeg syntes ikke det hørtes så ille ut jeg..