PDA

Vis full versjon : HASTER!!!! vær så snill og svar meg!!!

ladyae
28-04-2003, 00:43
Var nettopp på do å oppdaget til min store skrekk at jeg litt rødlig utflod..Er det e tegn på SA eller MA eller noe??
Må tilføye at jeg ikke kjent noen smerter annet de voksesmertene som forbindes med at livmora vokser??

Har jeg noe å være redd for? ( er 5+5 i dag)

Kos fra ladyae og snuske 5+5

Idefix
28-04-2003, 01:07
Dette kan være helt ufarlig. Jeg hadde en blødning i uke 10, og det var helt ok (doskåla var helt rød, men det kom ikke mer). Slimhinnene er ganske tynne nå, og det er mye "trykk" nedentil. Dette gjør at du kan blø litt fra sjeden f.eks. Et blodkar kan sprekke, særlig om du sitter på do og trykker.

Blør du mer bør du ta kontakt med legevakten. Bekymrer du deg, kan du ringe legen din eller jordmor i morgen. Det er for tidlig å høre hjertelyd (for å berolige deg), men kanskje kan de gi et mer kvalifisert svar, og de kan også henvise deg til ultralyd.

Mest sannsynlig er alt helt ok!

ladyae
28-04-2003, 01:12
Skal til jordmor i morgen så jeg håper at jordmoren sier at går bra..:)

Er bare et skikkelig nervevrak nå..men jeg krysser fingrene å håper at alt går bra..:)

Tusen takk for svar..

K@roline
28-04-2003, 01:26
Jeg hadde ringt legevakten med en gang og spurt hva det kunne være jeg...

LilleMark
28-04-2003, 01:29
Jeg hade rosa-aktig utflod i uke 5 og i uke 10. Faktisk rundt den tiden jeg skulle ha hatt mens. Med alle mine graviditeter har jeg hatt små blødninger i begynnelsen.

Så lenge det ikke er mye blod skal det ikke være noen fare, men undersøk med jordmor for sikkerhets skyld.

Går nok bra. :klem:

rosen
28-04-2003, 12:15
Jeg har også hatt blødninger gjennom hele mine 2 siste svangerskap. Fra bare spor, til nesten som mens. Det kan virke skremmende, men er ofte ufarlig.
Hvis du begynner å blør mer og mer eller/og får kramper/magesmerter kan det jo være en MA, men desverre så er det ikke så mye å gjøre med det så tidlig. Er det noe galt skjer det uansett hvordan en forholder seg. Jeg har opplevd det selv, og syntes det var litt trøst i å tenke på at det er kroppen selv som ordner opp hvis det er noe galt og det ikke er "liv laga"
Men mest trolig er det nok helt ufarlig!:)
Lykke til da i morgen, vi må få høre hvordan det går med deg...

ladyae
28-04-2003, 13:14
Var hos jordmor i morges...
Han sa at det sannsynligvis ikke var noe å være redd for...
:)
Det er mange som opplever små blødninger gjennom svangerskapet,men alikavell får friske og fine barn...:)
Så det var jo ekstra betryggende...

Nå kan jeg ta det litt mer med ro fremover,og heller kose med meg med at jeg er gravid...:D

Tusen takk for alle svar...:klapp:

Kos fra ladyae og snuske:baby: 5+6 :findag:

flyfly
29-04-2003, 01:02
Jeg hadde liten blødning rundt uke 8 og litt 4 uker senere. Rundt mens har jeg også kjent mensmurringer. Dette er visst veldig vanlig. Legene og literaturen behandler det med alt fra intet til at man bør ta det rolig noen dager. Jeg tok det bare litt rolig for gyn sa det ikke hadde btydning...lev som normalt det har ikke innvirkning sa gyn. Jeg fikk også vite at det er stor forskjell på å ha blødning og det å ha blødning kombinert med smerter i mage og korsrygg/ haleben ++
Det er ikke lenge til du kan ta ultralyd og kanskje se hjertelyd hvis dette fortsetter å surre rundt i hodet....

Lykke til!!!!