PDA

Vis full versjon : Surrogaten vår på sykehuset ...

pus77
18-01-2010, 16:18
Fikk mail at vår surrogat var lagt inn på sykehuset på lørdag pga at navlestrengen var rundt halsen på babyen. De tar ingen sjanser og ta stresstest på babyen hver dag. Det var ganske betryggende at de gjør slik god jobb og at babyen og surrogatmor blir tatt hånd om. Men nå ser det ut som det blir keisersnitt , og vi som håpet på normal fødsel både for surrrogatmor og barnet... men viktigst er jo at begge safe.
Håper nå at nurket vårt ligger stille i noen uker til , siden vi er i uke 35 idag og håper å nå uke 37. Men fikk litt sjokk og mye reisefeber!

Mary
18-01-2010, 18:14
ojda jeg skjønner det er litt av et sjokk å få, krysser fingrene for at babyen holder seg der til uke 37.

Nå nærmer det seg med stormskritt, håper vi kan dele litt info når dere også kommer hjem om hvordan det lønner seg å gå frem for å komme seg hjem på en smidig måte. Har dere snakket med noen her hjemme i forkant av fødselen? NAV eller andre myndigheter? jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Noen forslag?

Lykke til, vi krysser fingrene.

Klem

Tidl. bruker
18-01-2010, 18:48
Å pus77, så flott at de passer godt på surrogat og baby. :lykke:
Uke 35 pleier å gå velidig bra dersom det blir slik, vennen. Men så klart en håper på at baby holder seg der den er litt til!
Jeg x alt jeg har her og tenker masse på dere! Keisersnitt går også bra vet du.
:klemme:

Meiose
18-01-2010, 18:55
:sniker: Du må gjerne melde deg inn i februarklubben med oss! :jupp:
Håper det går enda ett par uker før nurket kommer til verden! :kryss: Når reiser dere?

Tári
18-01-2010, 20:07
Krysser fingrene for at den lille kan være inne i magen et par uker til.. Lykke til!

pus77
20-01-2010, 12:09
[quote=Mary;4492136]ojda jeg skjønner det er litt av et sjokk å få, krysser fingrene for at babyen holder seg der til uke 37.

Nå nærmer det seg med stormskritt, håper vi kan dele litt info når dere også kommer hjem om hvordan det lønner seg å gå frem for å komme seg hjem på en smidig måte. Har dere snakket med noen her hjemme i forkant av fødselen? NAV eller andre myndigheter? jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Noen forslag?

Hei

Jeg har det meste ordnet I India nå med apostille stempel på fødselsattest, Ambassaden, personnr og nødpass. Når vi kommer hjem får vi ta det som kommer med nav, og det kan jo ta tid. Vi må få registert barnet hos nav ang barnetrygd etc og må gjennom prosessen med adopsjon for å bli juridisk mor til barnet. Dette er visst bare en papirmølje, men har ikke lagt så mye arbeid ned i denne delen akkurat nå.

det ser ut som babyen kan komme før pga svangerskapsforgiftning, nå når navlestrangen var borte så ligger hun inne til observasjon og går på antibiotika. Dr Y ringte i går og sa at det kanskje ble fødsel til helgen!!! hjelp! Hun skulle ringe meg i dag og fortelle om veridene hadde gått ned. Ikke alltid like lett å forstå alle medsinske utrykkene på Indisk engelsk. Har I allefall pakket og er nesten klar til å reise.

Vil legge ut en info og tlf som kan benyttes ved henting av barnet i India når vi kommer hjem og har alt på g.

PHUUUUU ....:shock: slik ser jeg ut om dagene!

Mary
20-01-2010, 12:15
[quote=Mary;4492136]ojda jeg skjønner det er litt av et sjokk å få, krysser fingrene for at babyen holder seg der til uke 37.

Hei

Jeg har det meste ordnet I India nå med apostille stempel på fødselsattest, Ambassaden, personnr og nødpass. Når vi kommer hjem får vi ta det som kommer med nav, og det kan jo ta tid. Vi må få registert barnet hos nav ang barnetrygd etc og må gjennom prosessen med adopsjon for å bli juridisk mor til barnet. Dette er visst bare en papirmølje, men har ikke lagt så mye arbeid ned i denne delen akkurat nå.

det ser ut som babyen kan komme før pga svangerskapsforgiftning, nå når navlestrangen var borte så ligger hun inne til observasjon og går på antibiotika. Dr Y ringte i går og sa at det kanskje ble fødsel til helgen!!! hjelp! Hun skulle ringe meg i dag og fortelle om veridene hadde gått ned. Ikke alltid like lett å forstå alle medsinske utrykkene på Indisk engelsk. Har I allefall pakket og er nesten klar til å reise.

Vil legge ut en info og tlf som kan benyttes ved henting av barnet i India når vi kommer hjem og har alt på g.

PHUUUUU ....:shock: slik ser jeg ut om dagene!

Ja her går det unna, utrolig spennende om dagen for dere og oss som følger med.
Menjeg skjønner ikke helt dette, har du pass og pers nr og apostilestempel allerede før barenet er født? Eller mener du at du har ordnet så det skal gå smidig med konsulatet og ambasaden?
Beklager å mase på deg nå som du har mye å tenke på, du får svare når du får tid.

Ønsker dere fortsatt lykke til, vi følger dere spent på veien.

Stor klem fra Mary

Prøvende
20-01-2010, 12:36
Lykke til!:heia:

God hentereise:blomst:

*Mariell*
20-01-2010, 12:39
Oi, nå er det jammen ikke lenge til du blir mor igjen :hyper:

Masse lykke til :klemme:

Tidl. bruker
20-01-2010, 14:01
kjære pus 77 jeg ønsker deg alt mulig godt på reisen og for fødselen,
og håper babysen din venter på mamman sin før den kommer ut i verden.
alle gode tanker til deg. :klem:

tips: lukket forum på www.surrogati.no (http://www.surrogati.no) har kommet (dersom du skulle ha lyst, tid og behov :) )

Fra Andersen
21-01-2010, 14:19
Vi må få registert barnet hos nav ang barnetrygd etc og må gjennom prosessen med adopsjon for å bli juridisk mor til barnet.

Hei!
Sniker litt her, og bare lurer på om du virkelig må stebarnsadoptere?
Så lenge du har fødselsattest med deg som mor, så holder vel det sånn som reglene er nå?

pus77
21-01-2010, 17:39
[quote=pus77;4494393]

Ja her går det unna, utrolig spennende om dagen for dere og oss som følger med.
Menjeg skjønner ikke helt dette, har du pass og pers nr og apostilestempel allerede før barenet er født? Eller mener du at du har ordnet så det skal gå smidig med konsulatet og ambasaden?
Beklager å mase på deg nå som du har mye å tenke på, du får svare når du får tid.

Ønsker dere fortsatt lykke til, vi følger dere spent på veien.

Stor klem fra Mary

Hei

Barnet og surrogat er utenfor fare så fødel bir en gang de neste to ukene, heldigvis ikke denne helgen!
'Jeg har kontaktet ett byrå som tar seg av apostille stemple for oss på ca 3 -4 dager. De henter på hotellet og leverer det tilbake igjen der.
Vi ha også kontaktet ambassaden i New Delhi hvor jeg har sendt kontrakten vår og brev som jeg har fra norsk lege i Norge om at min datter har CP og at vi ønsker ikke å være lenge borte fra henne. Spurte da om de kunne sende søknad om personnr elektronisk og ikke med post ( noe som kun går hver torsdag og det tar lengre tid )
Tror det er lurt å planlegge reisen litt slik at det går litt raskere og at du har allerede kontakter til å gjøre enkelte ting. Også at du har alle kopiene som du trenger av alt med deg, da slipper du å lete etter en kopi maskin.

Det er mye å huske på. Jeg har betalt de som skal ordne apostille på forhånd slik at vi slipper å vente på det i India. også å sende noen blomster til hun på ambassaden ..... slik at det blir lettere for de som kommer etter oss:rørt:
Det er bare å spørre. Vi kommer til å¨være på mail når vi er der nede, os det er jo ikke lenge til!!!!

Tidl. bruker
21-01-2010, 17:51
Så godt å høre at det går bra med begge to! :klemme:

MsTupsi
21-01-2010, 19:29
Åå, så spennende Pus77, masse lykke til!! Gleder oss til å se bilder av nurket! :hyper:

Acino
21-01-2010, 19:46
Så spennende! Godt det hele roet seg litt så den lille fortsatt kan få seg noen dager/uker til i magen. Det er mye å tenke på for dere, skjønner nesten ikke at dere klarer holde tunga rett i munnen på alt sammen! Masse lykke til med innspurten! :klem:

Fra Andersen
22-01-2010, 06:55
[quote=Mary;4494398]

Hei

Barnet og surrogat er utenfor fare så fødel bir en gang de neste to ukene, heldigvis ikke denne helgen!
'Jeg har kontaktet ett byrå som tar seg av apostille stemple for oss på ca 3 -4 dager. De henter på hotellet og leverer det tilbake igjen der.
Vi ha også kontaktet ambassaden i New Delhi hvor jeg har sendt kontrakten vår og brev som jeg har fra norsk lege i Norge om at min datter har CP og at vi ønsker ikke å være lenge borte fra henne. Spurte da om de kunne sende søknad om personnr elektronisk og ikke med post ( noe som kun går hver torsdag og det tar lengre tid )
Tror det er lurt å planlegge reisen litt slik at det går litt raskere og at du har allerede kontakter til å gjøre enkelte ting. Også at du har alle kopiene som du trenger av alt med deg, da slipper du å lete etter en kopi maskin.

Det er mye å huske på. Jeg har betalt de som skal ordne apostille på forhånd slik at vi slipper å vente på det i India. også å sende noen blomster til hun på ambassaden ..... slik at det blir lettere for de som kommer etter oss:rørt:
Det er bare å spørre. Vi kommer til å¨være på mail når vi er der nede, os det er jo ikke lenge til!!!!

Masse lykke til:)

Perla
22-01-2010, 21:03
Vi må få registert barnet hos nav ang barnetrygd etc og må gjennom prosessen med adopsjon for å bli juridisk mor til barnet.

Hei!
Sniker litt her, og bare lurer på om du virkelig må stebarnsadoptere?
Så lenge du har fødselsattest med deg som mor, så holder vel det sånn som reglene er nå?

Som jeg tidligere har ytret på SnartGravid, så synes jeg dette med adopsjon i etterkant virker skummelt.
Jeg tenker at du må sikre deg at en slik adopsjonssøknad ikke fører til at du ikke får foreldrepengeri permisjonstiden. Du vil jo uansett "morsstatus", bare du skal ta vare på barnet, ha krav på permisjon etter arbeidsmiljøloven. Men det er folketrygdloven som gir rett på/ikke rett på foreldrepenger. Og det kan, slik jeg forstår det, kun gis til mor eller far.

Og hva dersom man agerer som "vanlig" mor i begynnelsen og mottar foreldrepenger, for så å søke stebarnsadopsjon i etterkant, har man da begått trygdesvindel fordi man på sett og vis vedgår at man ikke er mor ved å søke om adopsjon???

Jeg synes dette virker uoversiktlig - og ja, skummelt. Regelverket er jo selvfølgelig ikke tilpasset noe som i utgangspunktet blir sett som illegalt og uønsket... Og hva dersom myndighetene skulle ønske å tilpasse regelverket pga. at de får saker? Med den holdningen som er i dag, er det vel mest tenkelig at den tilpasningen vanskeliggjør, ev. umuliggjør surrogati - iallfall der man i tillegg bruker donor.

pus77
23-01-2010, 10:51
Som jeg tidligere har ytret på SnartGravid, så synes jeg dette med adopsjon i etterkant virker skummelt.
Jeg tenker at du må sikre deg at en slik adopsjonssøknad ikke fører til at du ikke får foreldrepengeri permisjonstiden. Du vil jo uansett "morsstatus", bare du skal ta vare på barnet, ha krav på permisjon etter arbeidsmiljøloven. Men det er folketrygdloven som gir rett på/ikke rett på foreldrepenger. Og det kan, slik jeg forstår det, kun gis til mor eller far.

Og hva dersom man agerer som "vanlig" mor i begynnelsen og mottar foreldrepenger, for så å søke stebarnsadopsjon i etterkant, har man da begått trygdesvindel fordi man på sett og vis vedgår at man ikke er mor ved å søke om adopsjon???

Jeg synes dette virker uoversiktlig - og ja, skummelt. Regelverket er jo selvfølgelig ikke tilpasset noe som i utgangspunktet blir sett som illegalt og uønsket... Og hva dersom myndighetene skulle ønske å tilpasse regelverket pga. at de får saker? Med den holdningen som er i dag, er det vel mest tenkelig at den tilpasningen vanskeliggjør, ev. umuliggjør surrogati - iallfall der man i tillegg bruker donor.''

hei

Jeg har avtalt med min arbeidsgiver at jeg får fødelspenger som en adopsjon og dette er avtalt med NAV. så tror ikke det blir noe problem der . Også kan man ved eggdoner, kun skrive opp far på fødselattesten og, da har han fullt ansvar når en kommer til Norge og stebarnsadoptere barnet slik at begge blir juridiske foreldre.

Vi øsnker bare å ta det som det kommer når vi kommer til Norge. Når vi er her så vil ingenting skje med barnet. Norsk lov skal jo ivareta barnets beste som er å være med mor og far ( hvis det er en ) .Vi får bare se hva de sier. Mitt mål er å lande på norsk jord med barnet! Da er jeg i mål. Resten får bare bli sånn som det blir..:blafre:

MsTupsi
28-01-2010, 20:24
Hvordan går det Pus77?? Vi venter spent på oppdatering!! :hyper:

Fumle
02-02-2010, 15:16
Masse masse lykke til :D

pus77
02-02-2010, 15:52
Oppdatering

Surrogaten vår ligger på sykehuset med bena strekk ut og får ikke gjøre noe fysisk( stakkar) . Vi har flybiletter på fredag, da er hun 37 +1 dag ,og vi håper de kan sette igang fødsel medisinsk på mandag/tirsdag .
Vi føler vi har ventet lenge og det er en stor påkjenning å ikke kunne påvirke dette mer. Men Sjefen for fødeavdelingen sa til meg på tlf at hun hadde ingen problem med å starte fødsel så lenge barnet var fullgått 36 uker. Litt sånn frem og tilbake med SI her. de vil liksom ikke gi oss ett svar ! bare sånn svada svar at det kan jo gå lengre osv...Og dette var noe vi spute om veldig tildlig siden vi har en CP jente hjemme som trenger ekstra oppfølging og vi vil bare hjem til henne.
Fikk Gjennom ett møte med føde sjef dame på lørdag og får håpe det går bra.

Er helt på tuppa her om dagen og skulle ønske at vi fikk litt klarere svar slik at hjernen ikke trenger å gå i høygir hele tiden. Barnet har fin vekt og lengde og jeg har masse melk ! er nå ca oppi 450-500ml per døgn. Men er ganske lei av å pumpe !

Er veldig reiseklar og gleder meg til å se vårt lille nurk. :tøff:
:urk::urk::urk:

MsTupsi
02-02-2010, 16:04
Skjønner godt dere er rastløse og at hjernen er i høygir..... Mye å holde styr på! Men nå er det ikke lenge til dere kommer hjem med lillesnups!! :)

Gooood tur på fredag, og masse lykke til! Håper dere får flere klare svar der nede og at alt går etter planen med papirer og div... :klemme:

Meo
02-02-2010, 21:14
:kryss:

Mary
03-02-2010, 10:24
Wow så spennende. Håper det ikke er lenge igjen for surrogaten sin del.. Men det viktigste er at barnet er friskt og det er gode nyheter.

Gleder meg til å høre hvordan det går og har gått med dere.

Lykke til og riktig god tur!

Stor klem fra mAry