PDA

Vis full versjon : Siste nytt, uke 34+4

kristina
28-04-2003, 01:19
Hei alle sammen!
Kopierer inn innlegget mitt fra juniklubben. Bare for en liten oppdatering.

Hei igjen alle sammen!
Godt å lese at det går bra med dere alle sammen. Her kommer jeg med et lite innlegg for å oppdatere dere litt. Jeg har de siste to ukene vært på kontroll på sykehuset. Alt ser fremdeles veldig bra ut med tvillingene, og jeg er i god form.

Men på kontrollen på fredag fikk jeg beskjed om at tvillingene har vokst veldig lite de siste 3 ukene. Blodtilstrømningen fra morkaka er fin, men de får altså ikke nok næring til at de legger noe særlig på seg. Dette var jo ikke helt bra, og jeg blir nå fulgt nøyere opp og får ul hver uke. Skulle det vise seg at de ikke legger mer på seg fremover, vil fødselen evt bli satt i gang. Da har de det bedre utenfor magen. Jeg fikk streng beskjed om at jeg ikke skulle bekymre meg, men at jeg skulle være oppmerksom på at jeg kjente godt med liv fra begge to. De veier nå ca 2100-2200 g hver og ligger i hodeleie. Vekstavviket er på hhv 14% og 16%. (vet ikke så mye om dette med vekstavvik, så hvis noen har noe å bidra med her, mottas det med takk)

Livmorhalsen ble også målt og den har gått fra nesten 5 cm til 2,3 cm, og har begynt å modne litt. Legen regnte ikke med fødsel i løpet av neste uke, men alt kan skje fremover. Jeg fikk en utrolig merkelig følelse etter dette besøket, har jo hele tiden tenkt at jeg har god tid, men så kan altså tvillingene være her før jeg aner det.

Føler jeg får veldig god oppfølging og er ikke spesielt bekymret, men jeg ville lyve hvis jeg sa at jeg ikke tenkte endel på det. Så nå er det å få ordnet de siste tingene i en fart (har ikke ordnet med permisjonspapirer eller noen ting).

I morgen skal jeg ut å kjøpe en sprinkelseng. Jeg har foreløpig bare en, men har tenkt at de skal ligge sammen den første tiden. Uansett, ting faller på plass etterhvert.

Ønsker dere alle fortsatt lykke til. Jeg skal holde dere oppdatert fremover. Jeg er ikke den mest aktive med innlegg, men tenkte kanskje dere synes det er ok å få en liten oppdatering. Det kan jo kanskje se ut som om jeg er førstemann til å føde i juniklubben, men en vet jo aldri......

Nina70
28-04-2003, 01:41
Jeg var på ul på tirsdag. Legen som undersøkte meg da, jobber som fødselslege på Telemark, sa at vekstavvik på under 10 % kunne godtas. Blir det mer, må det følges opp. Så det er nok derfor du stadig må sjekkes, tenker jeg.

Blir :baby: :baby: født nå, vil de klare seg fint. (Etter uke 33 er alt greit, sa legen til meg) Jeg kan godt forstå du fikk litt dårlig tid med forberedelsene dine. Man føler at man har allverdens tid på seg, men så plutselig....

Du blir nok førstemann ut i juniklubben. Ønsker deg lykke til med fødsel nå jeg, så har jeg gjort det :D Stå på!!!

gunhild
28-04-2003, 01:44
Jeg er innom og smugleser på dere tvillinggravide av og til...mimrer litt om hvordan jeg selv opplevde dette for ett år siden..du verden som tiden flyr!

Jeg ville bare fortelle at da mine tvillinger ble født i fjor sommer så veide den minste bare 2,4 kilo, enda det var uke 39.
så jeg synes dine er store og fine til å være tvillinger i uke 34. så det går sikkert kjempefint med de selv om de skulle blir forløst "snart".

uansett-lykke til!

hilsen Gunhild

Taurus
28-04-2003, 12:11
Det er jo litt sprøtt når en tenker at en har god tid, også plutselig er fødselen rett rundt hjørnet :eek:

Dette går nok bra, uansett om de kommer nå eller om de venter noen uker til.

Lykke til!!!!!

Klem fra (23+1)

Blåklokke
28-04-2003, 15:22
Hei!

Fin rapport du skrev, Kristina! Blir spennende å følge med deg framover nå, lykke til!

Hilsen B (23+0)

Ankat
28-04-2003, 22:04
Å spennende! Ønsker deg lykke til og håper dere går en fantastisk fin tid i møte!!:)
Ankat, gutten og jenta
Termin 27. juli