PDA

Vis full versjon : Hvor mange har bekkenløsning?

Filifjonk
28-04-2003, 13:47
Da jeg begynte å vanke her inne hadde jeg en spørreundersøkelse om hvor mange som hadde bekkenløsning.
Nå virker det som om svært mang har fått jævelskapen, så jeg vil gjerne ta en ny sjekk.
Selv var jeg ganske dårlig i begynnelsen, så fikk jeg behandling og ble bedre. Men nå må jeg ta i bruk krykker igjen.

Happy
28-04-2003, 14:03
Jeg kjenner det fremme ved symfysen når jeg går, særlig i trapper, eller vrir meg, men det er også alt. Absolutt til å leve med!

Angelique
28-04-2003, 14:08
Nopp....heldigvis ikke ennå.
Håper ikke jeg får det heller

Matrix
28-04-2003, 14:16
Hos meg er det på begynnendenivå for tiden. Siden jeg er hjemme har jeg tenkt å prøve å holde det på det nivået.

Men jeg vet godt hvor vondt det kan bli! :uff:

Elsie
28-04-2003, 14:20
Er av de heldige som enn så langt har sluppet fri. :D

Tidl. bruker
02-05-2003, 03:47
Jeg har også fått bekkenløsning nå :(

Starter med fyso-timer og trening i basseng på onsdagen som kommer.

Sebkez
02-05-2003, 11:08
:mervink: jepp har det jeg også.

Noen dager er bedre enn andre, men nå i dag og i går har jeg så vondt i symfysen min at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.

Har begynt med fysio og akupunktur.

MokkMokk
02-05-2003, 11:31
Her i gården er det vagge-gange som gjelder dessverre, jeg er veldig plaget :(
Smertene sitter stort sett konsentrert "mellom bena", det føles omtrent som jeg har fått ei "slegge" slått oppimellom. Høres sikkert rart ut, men jeg kan ikke beskrive det bedre. :uff: Det er også vondt i front ved symfysen, og smertefullt å ta bena fra hverandre. Å stå på ett ben greier jeg sjelden nå.

Har forsøkt vanlig fysio, som ikke hjalp det grann.
I tillegg har jeg forsøkt bassengtrening, men fikk beskjed om å kutte ut grunnet hyppige kynnere,
som ble enda hyppigere i varmt vann.. :gal:
Nå får jeg ingen behandling, vet ærlig talt ikke hva jeg skulle prøvd heller..? Forslag anyone :???:

Men jeg er optimist og satser på at plagene seiler ut av kroppen min sammen med bebis! :D

Klem,
verene 33+6

Filifjonk
02-05-2003, 12:16
Verene, jeg har det som deg.. sleggefølelsen er fremtredene og symfysesmerter så det holder. Men jeg får god smerteredusering av noe som kalles manuelle terapi. Da får jeg elektronisk nervestimulering og det hjelper godt. Spør legen din om han kan henvise til en spesialist i manuell terapi og be spesielt om å få nevnte behandling. Bør merke deg at elektronisk nervestimulering ikke bidrar til stabilisering av bekkenet. Det er kun er form for smertelindring. De første gangene du får slik behandling er det ubehagelig, men det går fort over til en deilig form for smertelindring. Bekkenbelte kan også hjelpe. Men få en fysioterapaut til å vise deg hvordan den skal sitte. Prøv først med et bredt herrebelte for å se om det er noe for deg. Ikke alle liker bekkenbelter og de er dyre i innkjøp. Dersom du setter belte feil på kan det gjøre vondt verre. Har du vondt for å ligge kan en trykkavlastene Tempurmadrass hjelpe veldig. Den kan du få lånt gratis fra kommunens kortidslager. Der kan du også få lånt luftputer som er fantastiske å sitte på. Roho heter de.Men du må ringe selv og stå på for å få det du trenger. Spisse albuer er absolutt påkrevd. Manuell terapi i kombinasjon med Tempurmadrass og Roho-pute har hjulpet meg veldig. I perioder kan jeg kaste krykken og kjøre bil selv igjen.

flyfly
02-05-2003, 12:28
Har ubehag forran og vondt i korsrygg men håper ikke det utvikler seg til noe mer...

Magedutti
02-05-2003, 13:05
Bekkenløsningen min er rimelig ille :( Vagge gange ja,ikke noe normal gange her i gården :(

Føler meg sår i svangene og rundt til bake på halebeinet, og i lårene.... Er så ille at jeg må enten holde meg i ro når det herjer som verst eller må jeg bruke krykker :(

Klarer ikke sitte lenge av gangen heller for da får jeg så vondt...

Knekker gjør det også nesten bestandig bake ved halebeinet...Det er ekkelt...:(

Har skikkelig problemer med å komme meg ut av senga og opp på beina etter jeg har ligget :(

Huff,jeg håper bare så inderlig at dette ikke gir permanente skader som jeg blir plaget med resten av livet...:(
Håper det går over når babyen er kommet..Det er det eneste jeg kan se frem til,for jeg vet at det blir iallefall ikke bedre utover nå :(

Tror ikke det skal bli for mange barn på meg for gjentakelse av bekkenløsning i svangerskap er jo ganske vanlig,og jeg tror ikke kroppen min tåler for mye av denne påkjenningen :(

Tidligere Bruker
02-05-2003, 13:09
Er ganske mye plaget jeg ja. :(
Vondt å sitte og vondt å gå....

:mervink:

Iset
jeg er bare 3 mndr på vei, men har fått begynnende. har fått beskjed av legen om å unngå trapper og gå med korte skritt hvis jeg har vondt. det varierer faktisk fra dag til dag, og i gpr kjente jeg nesten ingenting. men idag var det et h.... å gå ned trappene i morges. håper det ikke blir verre utover svangerskapet, men med min flaks blir det vel det:uff:

klem Iset 12+0

LilleNuff
Jeg har heldigvis ikke opplevd dette. Har forstått at det er jævlig ja, så jeg er veldig glad for at jeg har sluppet unna.

paddy
02-05-2003, 13:13
Har så langt vært kjempe heldig heldig å slippe unna bekkenløsning. Det høres helt forferdelig ut. Har vondt av de som må slite med plagene bekkenløsning fører med seg.....

kiara
02-05-2003, 14:31
Bekkenløsning vet jeg VELDIG godt hva er ja. Må bruke krykker, og må ha hjelp til å reise meg opp ol. (Må i hvertfall ha noe å støtte meg på/dra meg opp etter) I tillegg har jeg fått Ischias, noe som ikke gjør situasjonen bedre. :sint: :sint:

:klem: Kiara & Nurkeline:baby:
k.snitt 21.05.03
:stores: 92 :storeb: 95

Ellinor Dyveke
03-05-2003, 03:11
Hos meg er det forskellig fra dag til dag... Noen dager er det helt forferdelig og vondt å gå, mens andre dager kjenner jeg lite eller ingeting... Men nå har jeg jo vel 19 uker igjen av svangerskapet, og jeg blir bare større og større....:uff: :uff:

piasava
04-05-2003, 16:16
Begynner å mistenke at det kan være på tur. Har fra før vond rygg og vonde hofter. Men i det siste så har smertene blitt mer intense og ¨flyttet¨på seg. Har en stund hatt vondt i hele underlivet. Trodde først det var noe uvi greier men det var det ikke. Har også fått vondt i hale beinet, og stikkinger under ¨dotten¨
Ikke akkuratt flink til å forklare meg, men slik føles det nå i hverfall. Håper selvsagt at det er noe forbigående, men da ville jeg satt pris på om det kunne sette opp farten, for det er vondt!

piasava

Hanah
04-05-2003, 19:42
Jeg er nok en av dem som har bekkenløsning. :(
Vondt å sitte, gå og stå.. :uff:

Ble sykmeldt i ca 20. uke. Har gått til fysipterapeut og fått akupunkturbehandling og fræ i ørene, men det hjelp ikke meg, så han gav meg opp. :(
Har også brøvd bekkenbelte, men føler ikke det hjelper noe særlig.
Nå skal jeg prøve bassengtening for å se om det hjelper.

Har krykker stående, men har ikke brukt dem ennå. Når jeg går ute bruker jeg staver.

Unner ingen dette nei. :(

Filifjonk
06-05-2003, 12:43
Ser svært mange av oss sliter med smerter, men det finnes hjelpemidler som kan gjøre hverdagen langt mer behagelig. Forundrer meg at dere greier dere uten Tempurmadrass og Roho-puter?Jeg skaffet meg det ganske tidlig og forskjellen var kjempestor med positivt fortegn. Sover godt om natta jeg og har ikke vondt i det hele tatt når jeg står opp. Det er en drøm å ligge på Tempurmadrass. Etter ca 30 min på ryggleie er jeg så pass bra i bekkenet at jeg kan snu meg uten problemer. Det kunne jeg ikke da jeg lå på vanlig madrass. Og med luftpute som kan reguleres individuelt kan jeg sitte hvor som helst og når som helst. Kan tilogmed kjøre bil uten ubehageligheter. Akkurat nå er jeg ekstra ille i bekkenet etter å ha vært litt for frisk og fin i farta i påsken så nå holder jeg meg veldig i ro, men ellers har jeg med meg puta mi overalt og prøver å være med på det meste.

Vil virkelig anbefale dere å skaffe dere dette. De kan lånes gratis fra din kommunes kortidslager. Ikke hjelpemiddelsentralen, da må du ha hatt plager i minimum 2 år. Er det mye igjen av svangerskapet eller dersom en ikke kan/eller vil låne så kan Tempurmadrass kjøpes via Samarit og helsebutikker. Koster ca 5000 kr. En Roho-pute koster omlag 750 kr.
Dyrt, ja... men en ødelagt helse koster mer..

dharma
06-05-2003, 12:59
Tror kanskje jeg begynner å få det ja.
Har vondt foran (symfysen), lysken, hoftene, rundt halebeinet og korsryggen. Jeg går normalt da, men det er ikke alltid like behagelig å gå. Synes kanskje det er litt tidlig da, begynte å merke det for rundt fire uker siden, og jeg er nå ni uker på vei.
Legen min har heldigvis gitt meg 50% sykemelding, da jeg ikke klarer å sitte på en kontorstol 8 timer daglig.