Vis full versjon : For kort lårben..
Filifjonk
28-04-2003, 14:47
En jeg kjenner har vært på ul og fått vite at fosteret hadde for kort lårben. I sjokket og følelseskaoset som oppstod greide hun å spørre om konsekvensene av dette. Hun ville bare hjem. Men i ettertid har hun kommet til at hun trenger informasjon.Hun skal følges opp videre, men har spurt meg om jeg visste noe om fenomenet. Jeg har ingen aning.. noe som kan svare henne?
Kan det tyde på dvergvekst, blir ungen låghalt.. må det kirurgiske inngrep til når ungen er født..
Noen som har erfaring med dette?
Hun kan vel ta kontakt der hun tok UL og be om info ? Legen hennes vil jo også få tilsendt epikrise fra undersøkelsen og bør også kunne veilede foreldrene / svare på spørsmål. Dette høres spesielt ut, og må vel kreve skikkelig oppfølging ?
Tidl. bruker
01-05-2003, 19:20
Leste på en eller annen link her for en stund tilbake at det var tegn på Downs syndrom !?!?!?
Filifjonk
01-05-2003, 20:10
Hu vet beskjed nå. Ingenting i veien, bare en jordmor som hadde bomma på målinga.
Tidl. bruker
02-05-2003, 03:18
GRRRR... så jævla irritabelt, jeg hadde klikka hvis noen først hadde gått ut med at det kanskje var noe galt med :baby: og så var det personen som tok målene det er noe galt med:bonk:
Ellinor Dyveke
03-05-2003, 02:53
Da jeg var på ultralyd i uke 17, var det forskjell på hodemålet og lårbeinmålet... Ingen av doktrene har nevnt noe om dette ved de andre fødslene... Er det noen av dere som har hørt om dette??... Erfart det selv kanskje??....
Ellinor Dyveke: Begge de gangene jeg har vært til ordinær ultralyd har det kommet opp forskjellig termin på leggbenet og hodeomkretsen. Da har de bare målt mageomkretsen eller diameter eller hva det er for å få et tredje mål å legge til likningen. :) Ikkeno' farlig - helt vanlig. Med Isa ble det kommentert at hun var langbent, noe som viste seg å ikke stemme særlig godt ved fødselen.. :p
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.