PDA

Vis full versjon : Slimete blødning og murring

Dolly27
28-04-2003, 16:44
Er nå i uke 17 (straks 18), om jeg har regnet riktig...

Og i går opplevde jeg litt mensmurringer i magen, samt en slimete blødning. Det var IKKE mye, men blir jo litt engstelig da dette aldri har skjedd før (har jo en graviditet bak meg). Det roet seg etter jeg fikk hvilt meg litt, men utfloden er fremdeles litt brun, lysebrun..Og murringene har begynt litt igjen.

Skal t jordmor i morgen og vil jo selvsagt høre med henne, men er det noen andre som har vært ute for lignende?

Tror / håper at alt er greit, kjenner at det er liv i magen, men hva kan det være?? Hadde dette vært senere hadde jeg trodd det var slimproppen.

Svar mottas med STOR takk :-)

:findag:

Loop
28-04-2003, 23:15
Det er vel kanskje ikke noe farlig, men hvis du er engstelig kan du jo be om (kreve) en ultralyd, så du kan se at alt står bra til med barnet. Unødvendig å engste seg hvis alt er bra. Lykke til:stakar:

flyfly
29-04-2003, 01:15
Leste i boken til Gro Nylander at små blodkar kan briste når som helst i svangerskapet , akkurat som når man blør neseblod. Det er antagelig grunnen til mange mindre blødninger der man ikke finner sikker årsak. I blant kan det blø fra åreknuter i underlivet. Alt må vurderes....blødning kan komme fra morkaken ( står under kapittel 10-18 uker)

men du hadde jo ikke blødning men litt brunt...så det skal vel mye til for at det er noe som må følges med på!!

et annet sted i boken står at rundt en fjerdedel av gravide opplever blødning i svangerskap slik at det er vanlig!

Jeg vil ikke uroe deg ved at jeg siterte alt....men hvis du funderer videre så ta en ultralyd så du slipper å bekymre deg

under kapittel om første trimester står det at dersom en person har hatt blødn og man tar ultralyd og ser at hjertet tikker så går det bra i 90% av tilfellene og det er sikkert mye høyere antall tilfeller alt går ok når man er lengre på vei!!

Jeg har hatt blødning selv og har også opplevd brun utflod og det gikk bare over...brun utflod er visst mindre å bekymre seg over enn blødning...

håper ikke jeg har uroet deg

lykke til håper utfloden har gitt seg!!

Dolly27
29-04-2003, 11:56
Takk for svar...
Var ikke bare brunt, litt rødt også....

Men regner med at alt er greit, helt fin i dag, og har kjent liv i går og også i dag.

Skal t jordmor etterpå, heldigvis.hehe (alltid kjekt å være på den sikre siden)

:findag:

Tidligere Bruker
29-04-2003, 20:51
Så lenge du kjenner liv, synes jeg du skal slappe av. ;)
Alt er nok helt i orden med knøttet ditt.

Lykke til hos jordmor.

:klem: