PDA

Vis full versjon : Kynnere igjen...

Meo
06-02-2010, 20:07
Det er ikke så lenge siden jeg spurte hvor dere kjente kynnerne deres... Jeg regner med at dette er helt vanlig, men:

Forrige svangerskap hadde jeg masse kynnere, men de satt i magen, hver kynner varte ikke så lenge og hele perioden med kynnere varte liksom ikke mer enn i 20-30 min pr gang. Fra uke 35 hadde jeg 4 cm åpning pga "kynnere" :himle: Nå de siste dagene har jeg hatt masse kynnere. Men forskjellen er at de sitter som et belte rundt mage/rygg, de varer i ca et minutt pr kynner (Mer endel av gangene) og hver "periode" med kynnere kan vare i godt over en time om gangen, samme om jeg står, sitter, ligger osv.

Jeg skal ta det opp med jordmor, men skal ikke til henne for på torsdag, så tenke jeg bare skulle høre hva dere tenkte om det først :blomst:

Eia78
06-02-2010, 22:11
Det er vanlig med kynnere, men pga din historie med kynnere som gir åpning så tidlig så tenker jeg at du bør si ifra om det, og høre om du kan få kontroller der de måler lengden på livmorhalsen din jevnlig framover.

Meo
06-02-2010, 22:21
Tusen takk for svar :klemme: Men det er ok å vente til torsdag, sant?

Bimbeline
06-02-2010, 22:32
Kynnere er jo helt vanlig, men når du er såpass plaget og med din historie, så ville jeg ikke vært redd for å kontakte føden for en sjekk selv om du har time til kontroll på torsdag.
Selv hadde jeg en periode hvor jeg ble innlagt til observasjon pga veldig sterke kynnere og jeg gikk lenge på riedempende midler av et eller annet slag. Men det var i 6.-7. mnd så vidt jeg husker.

Er du bekymret, så ring føden eller legevakta om ikke annet så for å berolige deg.

Annba
06-02-2010, 22:35
:sniker:

Det er sikkert OK å vente til Torsdag, MEN... Dersom du mener at kynnerne ikke går over når du endrer aktivitet/legger deg nedpå etc, så skal det vel strengt tatt sjekkes opp slik at det ikke går over i premature rier...? Jeg var veldig plaget av kynnere selv i mitt siste svangerskap, og jeg ble fulgt opp NØYE. Det er vanskelig å avgjøre om det bare er "harde" kynnere eller premature rier. Forskjellen er jo at premature rier er effektive - i den forstand at de modner livmorhalsen og eventuelt gir åpning. Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner forskjell, og det trur jeg ikke det er mange som gjør heller. Jeg ville ringt jordmor Mandag morgen og bedt om å få komme inn - for sikkerhets skyld. En historie med 4 cm åpning så tidlig i første svangerskap er grunn nok i massevis til at du bør være ekstra OBS på dette. Det er nå min mening! :klemme:

Meo
06-02-2010, 22:40
Tusen millioner takk for svar! :nuss: Det roet seg en stund, men begynner å komme tilbake nå. Jeg regner jo med at det bare er kynnere, siden de kun er ubehagelige og ikke vonde, men de gjør likevel mer vondt enn jeg er vant til, de er i et belte rundt magen/ryggen og de varer lengre :noia:

Igjen, takk for at dere synser litt med meg :blomst:

Annba
06-02-2010, 22:56
Jeg tror ikke du er i fødsel, for all del, men da jeg (endelig) gikk i fødsel med sistemann, så skjønte jeg ikke at det var ekte rier før 50 minutter før han kom... Rier trenger ikke gjøre vondt, samtidig betyr ikke det at kynnere aldri er vonde. Poenget mitt er at det er nesten umulig å avgjøre på egenhånd. Du er tydligvis litt bekymret, og tenker på det. Ellers ville du jo ikke skrevet noe innlegg om det, sant? Jeg ville sjekket det, om ikke annet for å få det ut av verden. ;)

Meo
06-02-2010, 23:00
Hehe, nei - regner heller ikke med at jeg er i fødsel :humre: Men synes jo det er dumt om de skal kunne ha noe effekt likevel :sparke:

Og du har jo helt rett :humre: Jeg ville jo ikke spurt hvis jeg ikke tenkte på det :nuss:

Meo
07-02-2010, 00:08
Blør litt :noia: