PDA

Vis full versjon : Avtagende symptom uke 8

Uregistrerte
08-02-2010, 11:08
Jeg testet positivt i forrige uke og er nå i ca uke 8. Har vært kvalm/ømme bryster i omlag en ukes tid, før det tok av voldsomt rett før helga, jeg spydde 3 ganger i løpet av fredagen, en gang på lørdag, søndag var jeg ganske fin og i dag er jeg ikke kvalm overhodet. Ømheten i brystene er også blitt borte. Kan jeg allikevel fortsatt være gravid? Andre som har opplevd å miste symptomene, men allikevel ikke mistet? Det er ikke antydning til blødning enda, så jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre, eventuelt om jeg skal avvente litt til. Håper noen har gode råd. Jeg har fortsatt ikke rukket å ta dette svangerskapet innover meg, så det er ingen stor frykt jeg kjenner på.

Tajel
08-02-2010, 11:53
Jeg ville bare sett det hele an. Det er helt normalt at symptomene kommer og går i starten av svangerskapet, og en dag eller to uten kvalme eller ømme bryster trenger ikke å bety at du har mistet.
Det går jo faktisk en del omgangssyke for tiden også, kanskje det kan tenkes at du var bortpå den siden du plutselig fikk en intens omgang med spying..?
Sannsynligvis har den lille der inne det helt fint og symptomene kommer tilbake. Men det finnes selvfølgelig ingen garantier...:sparke:
Hvis symptomene forblir borte og du ikke klarer å slutte å tenke på dette, kan du vurdere å ta en tur til legen eller bestille deg en privat ultralyd. For hvis man først har begynt å bekymre seg, kan det være veldig vanskelig å få bekymringen ut av hodet...
Lykke til :kryss:

Uregistrerte
08-02-2010, 19:57
Takk for svar. Saken er at jeg ved tidligere svangerskap har hatt hyperemesis non stop fram til ganske langt uti svangerskapet, så dette er veldig atypisk for meg. Er det noen her som har opplevd tilsvarende tidlig i svangerskapet? Hvordan gikk det i så fall? Jeg tåler ærlige svar, altså! :)