PDA

Vis full versjon : Erfaring med lakserolje?

Delaylah
28-04-2003, 23:54
Er det noen her inne som har erfaring med lakserolje i forbindelse med å fremkalle fødsel?
Eller kanskje kjenner dere noen som har prøvd det?
Funket det eller ikke?

Setter veldig pris på svar ang. dette da jeg funderer på å prøve det hvis jeg må gå overtid, noe jeg er svært lite innstilt på.

agre
28-04-2003, 23:59
Etter det jeg har lest, er dette IKKE tilrådelig å bruke, da det skader mer enn det gjør nytte.

Det eneste som på noen måte er bevist har effekt for å fremskynde fødsel - er sengekos. Og også det bare etter at ting er "klart" og modent likevel.

Sweet Candy
29-04-2003, 00:28
Jeg har lest at det KAN sette i gang en fødsel, men jeg har mere troen på at det setter i gang noe annet :lol: :lol: :lol:

Bolla22
29-04-2003, 00:45
Hei Delaylah,

Kjenner ei som prøvde lakserolje, men angret bittert i ettertid.
Ja, det kan fremkalle fødselen, men ulempene er mange! I dette tilfellet jeg kjenner til slo selvfølgelig magen seg helt vrang, og hun fikk fryktelige magesmerter/kramper! Ikke akkurat deilig å ha slike magesmerter i tillegg til vonde rier!
Dessuten tok fødselen veeeldig lang tid. Kanskje fordi kroppen ikke var helt klar enda? Så det ble en vond og lang fødsel da.

Dessuten leste jeg selv at lakserolje kan være skadelig for både mor og baby.

Vil som hun over her anbefale sengekos i steden. Det bidrar til å klargjøre kroppen til fødselen, og kan også sette i gang fødselen dersom alt er modnet.

Eller du kan bare vente... ut kommer barnet uansett!

Tidligere Bruker
29-04-2003, 01:30
Er du moden for fødsel så kan det hjelpe, men som flers skriver her, så er det ikke å anbefale.
Du får før det første skikkelig vondt i magen, og får tømt tarmen med diarè....
Og så kan du få skikelig vonde rier, som ikke gjør noe nytte for seg. Bare sånne vonde maserier, og det åpner seg ikke.
Du kan også få rier så hyppig at du ikke får sjans til å slappe av mellom riene. Har hørt mange som opplever det. Riene blir vonde og intense, men det åpner seg tregt.

Du kan også være heldig å få en fin fødsel, men sjansen er større for at du vil for det j***lig. ;)

Visst du bestemmer deg for å ta, så begynn ikke med mere enn 1 spiseskje, og øk om det ikkek har noe effekt.

Det er bevist at det er et stoff i laksetoljen som kan være riefremkallende, men dette gjleder kun om du er moden for fødsel, og det funker slett ikke for alle.

Lykke til.

:mervink:

Corben Dallas
29-04-2003, 03:03
Eksen min orket ikke lenger å vente da hun var gravid med datteren vår. Hun hadde et par dager igjen til termin og det var ingen tegn til fødsel. Hun tok tre spiseskjeer lakserolje og fødte 8 timer senere. Det hele var over på svært kort tid etter riene startet, men jeg vet ikke om dette har noe med lakseroljen å gjøre. Men fødselen startet da i alle fall. Den kom så fort og at de fikk ikke tid til å gi noen form for bedøvelse heller, så det ble nesten et lite sjokk på kroppen til mora.

Tror ikke jeg vil anbefale det, men jeg skjønner jo at du er lei.
Se på oss, vi håper på så lang tid som mulig, tar imot hver dag med stor glede. Rart hvor forskjellig situasjoner en er i c",)

Lykke til i alle fall, håper det løseer seg for deg.

Angelique
29-04-2003, 11:50
Kan du ikke prøve akupuntur???

Min akupuntør har satt nåler for å starte fødsler på flere!!

Delaylah
29-04-2003, 14:08
Takk for svarene:)
Er litt usikker på om jeg tørr å prøve det. Akupunkturmå jeg bestille time for, og det har jeg ikke tid til....
CD: Kanskje jeg kan ta bare 1-2 spiseskjeer i steden for 3....slik at det ikke kommer stormrier?

Klem fra meg til dere

Corben Dallas
30-04-2003, 02:42
Vel, har du bestemt deg for å gjøre noe med det ville jeg nok tatt mer enn en skje, kanskje to ja. Men om det er så lurt vet jeg ikke. Prøv å vente til termin du, det er mitt råd. Men jeg forstår at du er lei som sagt, men naturen vet ofte best.....

Lykke til, du får stole på dine morsinstinkter og ta den avgjørelsen du føler er best. Men tenk deg godt om.

Fint om du oppdaterer på hva som skjer hvis du gjør alvor av dette.

Hei så lenge.

Tidl. bruker
30-04-2003, 17:45
Trodde lakseolje var noe man brukte for å få igang magen hvis den var hard jeg !??!? Ikke noe morsomt med diare og fødsel på en gang vil jeg tro..............

Jeg kommer heller til å satse på sengekos varianten hvis det her skulle dra ut :D

Filifjonk
09-05-2003, 12:09
Jeg ville heller ha tatt meg en real tur i trapper jeg enn å helle i meg lakseolje.. Tenk bare på lukta og smaken da !!! :bonk:
Og tanken på å ligge der og føde i en renne av møkk!!!! Ikke særlig gøy. Og alle krampene du får av det... og luften som den lager i tarmene.. Nei, styr unna!
Jeg har fått lakseolje en gang.. men ikke i forbindelse med fødsel. Fikk det som tenåring da mor mi fikk det for seg at jeg hadde fått i meg noe som måtte ut fort.. To fæle sjeer med lakseolje ned gapet og virkningen lot ikke vente på seg.. Jeg spøy og det rant både her og der.. men smertene var verst.. trodde jeg skulle dø!
Jeg anbefaler det ikke!!!

Da jeg gikk 1 uke over tida fikk jeg fart på riene ved først å gå en lang tur i hompete terreng. Hadde kynnere hele uka, men de ble først regelmessige etter den lange turen. Så når jeg kom hjem tok jeg trappa opp og ned en stund og da var det gjort..

Bolla22
09-05-2003, 22:19
Delaylah, i dag er du 2 dager over termin. Og jeg er litt nysgjerrig på om du vil prøve lakserolje eller om du venter tålmodig.
Eller for alt jeg vet kan det hende du ligger å føder nå...?
Fortell oss hvordan det gikk. Om du tok noen skjeer eller ikke?

Håper babyen din kommer snart og håper du får en kort og fin fødsel!