PDA

Vis full versjon : Stor eller liten baby?

Lillehammer
09-09-2002, 10:58
Jeg lurer ofte på om jeg vil få en stor eller liten :baby: jeg...

Jeg var nokså liten og tynn når jeg ble født (51 cm og 3200 g), og min mamma er liten og spinkel. Selv er jeg både mye lenger og kraftigere enn henne nå. Min søster har fått to sønner på over fire kilo (vi er nokså like i kroppsbygning). Min babys far var over fire kilo da han ble født, og min far veide over fem kilo :eek: den gangen han kom til verden...

Jordmor spurte meg på forrige kontroll hvor stor jeg var da jeg ble født, som om det har størst innvirkning på hvor stor min baby blir. Kan det stemme?

Har dere noen tanker/meninger om dette?

Klem fra Lillehammer og Traktor-Ola

Kame
09-09-2002, 11:51
Jeg har helt klart mange tanker om dette ja - spesielt når SF-målet når uante høyder!! :uff:

Jeg vet at jeg selv var en stor baby (+4kg og noen-og-femti-cm - mamma påsto 58, men da protesterte jeg!!), og mannen min - som i dag er 197 høy - var en "normal" baby. Men sammenlagt så frykter jeg en større enn 3,5kgs baby, altså.

...På den andre siden så håper jeg at babyen rett og slett slutter å vokse når det ikke er mer plass der inni... :p

Men - som jordmødrene sier - det er vel hodeomkretsen som gjør vondt - ikke de ekstra grammene eller centimeterne!?

Kame - T-1 time til legekontroll!

~TM~
09-09-2002, 11:56
Tja...

TM-mannen var liten da han ble født; rett under 3000g. Jeg var 3700g. Eirik veide 4280g.... Så jeg vet ikke om det er noen sammenheng.