PDA

Vis full versjon : Normalt å bli så svimmel?

TK90
24-02-2010, 12:11
Hei, på søndag sov jeg ganske lenge, 12 timer eller noe, så da jeg stod opp var det jo en stund siden jeg hadde spist, men allikevel gikk det fint, jeg stod opp og spiste frokost, ca. en halvtime etterpå skulle jeg reise meg opp for å finne noe å drikke og da ble jeg såpass svimmel at jeg måtte sette meg ned. Synet mitt ble ganske tåkete og etter en stund så jeg ingenting og bare satt å kaldsettet, det gikk vekk etter ca. 1-2 min og ble sakte bedre igjen etter jeg hadde fått noen til å hente vann til meg. Er det normalt? hva kan det være? jeg spiste jo en god frokost en stund før.

mia_
25-02-2010, 11:38
Tja.. det kan vel være så mangt... eller lite...
Har du andre sykdommer eller problemer som kan utløse noe slikt?

Jeg tenkte først på et blodtrykksfall. Det trenger ikke ha annen grunn enn at kroppen din ikke var kommet skikkelig i gang etter ei lang og rolig natt. Du satt å sløva og plutselig reiste deg. Og dermed klarte ikke blodgjennomstrømninga å komme skikkelig i gang...
Dette er ikke unormalt, men om det skjer flere ganger kan det være greit å kontakte lege for å rådføre seg litt

TK90
28-02-2010, 02:01
Tja.. det kan vel være så mangt... eller lite...
Har du andre sykdommer eller problemer som kan utløse noe slikt?

Jeg tenkte først på et blodtrykksfall. Det trenger ikke ha annen grunn enn at kroppen din ikke var kommet skikkelig i gang etter ei lang og rolig natt. Du satt å sløva og plutselig reiste deg. Og dermed klarte ikke blodgjennomstrømninga å komme skikkelig i gang...
Dette er ikke unormalt, men om det skjer flere ganger kan det være greit å kontakte lege for å rådføre seg litt
Hadde en del problemer med besviming før da, men har liksom aldri blitt svimmel av å reise meg før... De andre gangene var det liksom fordi jeg stod lenge rett opp og ned. Men er sikkert bare at blodtrykket fallt.

Little Tee
28-02-2010, 07:42
Jeg tenkte også på lavt blodtrykk. Som sagt, skjer det igjen ville jeg tatt det opp med lege. Det kan også være en idé å følge med på jernstatus/blodprosent. Hvis det står dårlig til med disse kan man også bli svimmel. Men da merker man det ofte litt sånn på lang sikt. Ikke bare i én massiv svimmel episode.

Håper det går bra med deg :snill: