Vis full versjon : Ditt beste tips mot svangerskapskvalme!
Frk_Fryd
25-02-2010, 13:15
Det tar jeg gjerne i mot :neie:
Forrige svangerskap meldte kvalmen seg i uke 6/7 og jeg lå strekk ut til uke 12/13 :urk:
Er kun 4 uker på vei, og kvalmen bølger inn allerede :stønn: Og ettersom jeg er student dette svangerskapet har jeg verken tid eller lyst på sykemelding!
Nå leser jeg at det er mer og mer vanlig å bruke kvalmestillende mot dette, noen med erfaring?
Alle tips og råd tas i mot med takk! :blomst:
Olasmamma
25-02-2010, 13:34
Usj:urk: Kvalme er grusomt, føler virkelig med deg.:comfort:
For min del hjalp det bra med ingefærkaplsler som jeg kjøpte på helsekosten. (blanding av ingefær og peppermynte) Tok en eller to når jeg stod opp om morgenen og følte meg bedre etter ca en halv time. Tok en til litt utover dagen Og enda en etter middag. Ellers hjalp det å spise lite og ofte. Unngå fet mat! Knaskerøtter (gulrøtter) fungerte bra mellom måltidene på jobb. God bedring og måtte det gi seg tidlig!:lykke:
Lille Ulv
25-02-2010, 14:38
har følelsen at det er individuelt hva man synes hjelper. denne gangen har det hjulpet for meg å spise veldig jevnt. i starten tror jeg jeg tygget på noe nesten konstant, nå kan det iallfall gå 2-3 timer mellom. noen synes sånne akupressur armbånd mot reisesyke som man kjøper på apoteket har effekt. ellers er det vel kvalmestillende. jeg har tatt litt afipran innimellom når jeg kaster mye opp, men blir veldig urolig i magen av det. prøvde akupunktur i forrige svangerskap, men syntes ikke det hjalp så mye. kan jo være det hjelper deg fordet:-) håper du finner noe som hjelper litt, for svangerskapskvalme er grusomt! god bedring :klemme:
Frk_Fryd
25-02-2010, 15:10
Tusen takk for svar!
Har også hørt at reisesyketbl skal kunne ha effekt, noen som har erfaring med det?
Minuset med mange medikamenter er vel at man blir trøtt, men jeg tar heller trøtt enn kvalme! :jupp: