PDA

Vis full versjon : Er det ingen her inne lenger??

esmeralda
27-02-2010, 13:33
Hei.
Sist gang jeg var på SM så var det litt aktivitet i denne gruppa...
Nå er jeg tilbake, like frodig. :blush:
Hadde vært gøy om det var andre her inne, så kunne peppe hverandre litt og tipse om mammaklær etc. Men er jeg den eneste her inne for tida?
Er bare 7+5, da, men er ihvertfall oppblåst som 12+0 :knegg:

impatient
27-02-2010, 14:06
Heisann! Er tilbake jeg og ! :knegg: Det har vel aldri vært overveldende aktivitet her inne, men vi kan jo forsøke å forandre på det :glis:

Klarte å gå ned 10!!!! kilo etter forrige fødsel, men klarte søren meg og spise de på igjen etterpå. Var visst ikke så lett å stå imot fristelser når jeg hadde gått kvalm i 9 mnd, også plutselig fikk matlysten tilbake. Samt av min samboer, (stakkars skulle bare være snill) Kjøpte hver dag en overraskelse som ventet i kjøleskapet, slik at jeg skulle kose meg hjemme med snuppa. Var en skitkald vinter og, så vi var mye inne.

DENNE gangen skal det jo bli annerledes :knegg: Vel, det må jo bare bli det, kan ikke gå å være slik resten av livet (jeg er veldig overvektig) Har lyst til å være flink til å bevege meg mye i svangerskapet og, men er så kvalm så har vært sengeliggende i et par måneder allerede :urk:

Håper vi kan få igang forumet litt her ja, det hadde vært kos!

valkyrien
27-02-2010, 14:13
Jeg kan nok også høre hjemme her, selv om jeg anser meg selv mer som feit enn frodig... :sparke:

esmeralda
27-02-2010, 14:23
Er feit jeg også valkyrien, men frodig høres da mye koseligere ut!! :jupp:
Vi har vel vært i vektklubb på SG sammen, har vi ikke det?
Jeg sliter med kosten nå mens jeg er gravid også jeg. Det er så lite mat jeg har lyst på for tiden, er ikke kvalm sånn at jeg spyr, men har veldig dårlig matlyst.
Men er jo sulten også, da... :dåne: Så da blir det til at jeg spiser det jeg har lyst på, som ikke nødvendigvis er så veldig sunt... :blush:
i tillegg gikk jeg ut av lavkarbo-diett da jeg ble gravid, så der kom det jo 3 ekstra kg flyende i en fart. Spiller liksom ingen rolle at det er vann, Kg kom allikevel. :mumle:
Hadde vært greit å ikke legge på seg så gyselig mye ila svangerskapet, men det ser dårlig ut så langt... :stønn:

Acino
27-02-2010, 14:24
:juhu:
Er her jeg, denne gangen også:blush:

Kan forresten sånn med en gang tipse om en mamma-joggebukse i type tynt stoff fra HM(ja,faktisk derfra!) Jeg har arva den etter en venninne. Trodde aldri i verden jeg skulle få den på når jeg så det "bare" stod "L" i den, men joda, den er super! De har nok helt sikkert en størrelse større også. Denne er grå, men de har kanskje sort også:vetikke: Ellers så har jeg noen bukser fra forrige gang som jeg bestilte fra motherhood.com. Dyre, men de passer iallfall :nemlig:

Jeg er "bare" 12+5, men mammabuksene er allerede godt inntatt. Føler egentlig at jeg mest bare ser tjukkere ut enn så lenge, selv med mammabukser, men....det viktigste er nå at de inni har det bra. :)

Acino
27-02-2010, 14:31
Esmeralda: Har vært utrolig dårlig på kostholdet jeg også. Flaut at vekta allerede kryper såpass oppover. Men, vi har fortsatt en mulighet til å ta oss selv litt i nakken, alle monner drar! :jupp:

valkyrien
27-02-2010, 15:01
Esmeralda: Joda, det stemmer at vi var i samme klubb :)

Jeg har også problemer med matlysta, om enn på en annen måte... Tror jeg snart spiser oss ut av huset her :stønn: Kommer til å gå opp myye er jeg redd...

Acino: Takk for tipset!

impatient
27-02-2010, 15:17
valkyrien: Er nok dessverre feit jeg og, eller rettere sagt veldig feit, men enig med esmeralda at frodig høres bedre ut :knegg:

Acino: Høres digg ut, men jeg har aldri passet noen av joggebuksene på HM i mamma avdelingen. For store lår og rumpe dessverre.
Forrige gang hadde jeg mange "dassebukser" så klarte å bruke dem hele svangerskapet, men under magen altså. Har aldri prøvd en mammabukse med strikk over hele magen, kanskje det hadde vært litt bedre?
Forrige gang kjøpte jeg et par joggebukser på HM sin tjukkasavdeling, som jeg også bodde i, og hadde med meg en på sykehuset. Tror nok det blir noe av det samme denne gang.

Men jeg sliter litt med at bukser, spesielt joggebukser er for korte i beina til meg! Så hvis noen kommer over bukser i store str (av typen billige :sparke:) Med litt lange bein, så skrik ut.

Ellers aner jeg ikke hvordan det står til, jeg har ikke hatt på meg bukse på endel uker nå :stønn:
Men har litt på følelsen av dere jenter ikke er så "frodige" som meg :knegg:

valkyrien
27-02-2010, 15:32
Impatient: Vi har visst litt motsatt problem, for mine ben er altfor korte til buksene som passer rundt magen :himle:

Jeg føler meg diger nok ihvertfall... Hadde bmi på ca 32 da jeg ble gravid, og det er allerede 10 kg siden...

Acino
27-02-2010, 15:39
impatient: Jeg kan ikke bare gå inn å handle hva som helst på mamma-avdelingen der jeg heller :blunke:(og iallfall ikke i vanlig hm-avdeling...)Denne buksa er tynn i stoffet og elastisk. God høyt liv som IKKE strammer og jeg kunne gå ned minst en størrelse, tydeligvis - så da er det jo kanskje verdt å prøve? Den var alt for lang i beina til meg, men venninna mi ante råd og sydde inn strikk til meg :humre:

Vi kan kjøpe bukser sammen så kan du få det jeg må klippe av/legge opp :knegg:

esmeralda
27-02-2010, 16:06
Tror jeg har noen mammaklær fra h&m fra sist gang, får vel se å rote dem frem og prøve dem etterhvert. Foreløbig så går et heldigvis bra med de vanlige klærne, selv om jeg er kjapp til å kneppe opp knappen i dongeribuksa når jeg kommer hjem... :knegg:
I dag er jeg umåtelig oppblåst, mye luft som presser på og "må" ut enten her eller der... :blush: Joggebukse er ihvertfall veldig digg!! :jupp:

*Mariell*
27-02-2010, 18:04
Hører til her jeg også :jupp: Er heldigvis veldig heldig og legger ikke på meg når jeg er gravid...men legger heller på meg når jeg fullammer da :dåne:

Har ett supert tips til bukse. Jeg kjøpte tidlig i svangerskapet en boob gravid bukse. Tok xl og håpet å få plass (bruker 50/52 i bukser normalt). Passet gjorde den, men måtte faktisk legge den bort til magen begynte å bli skikkelig stor. Kjøpte istedet en til i størrelse L og den er faktisk den som passer finest ennå :jupp: Trooor det er denne her (var ihvertfall i denne butikken jeg shoppet):
http://www.mamasita.no/products/skuselect.do?motherid=27010&pricebook=1

TigerLilly
27-02-2010, 18:19
Hei,

Hører nok til her jeg også ja, sier jeg med smågodt i munnen.. :sparke:
Jeg klarte det kunststykket å legge på meg nesten 20 kg før jeg ble gravid og hittil har jeg lagt på meg ytterligere 15 kg..
Gruer meg i hel til å skulle bli kvitt det igjen. Satser på det blir veeeeldig travelt med tvillinger. :knegg:

Jeg var med i en vektklubb på SG også, føles godt å høre til en plass. :blush:

TigerLilly
27-02-2010, 18:27
Acino: Høres digg ut, men jeg har aldri passet noen av joggebuksene på HM i mamma avdelingen. For store lår og rumpe dessverre.
Forrige gang hadde jeg mange "dassebukser" så klarte å bruke dem hele svangerskapet, men under magen altså. Har aldri prøvd en mammabukse med strikk over hele magen, kanskje det hadde vært litt bedre?
Forrige gang kjøpte jeg et par joggebukser på HM sin tjukkasavdeling, som jeg også bodde i, og hadde med meg en på sykehuset. Tror nok det blir noe av det samme denne gang.

Men jeg sliter litt med at bukser, spesielt joggebukser er for korte i beina til meg! Så hvis noen kommer over bukser i store str (av typen billige :sparke:) Med litt lange bein, så skrik ut.

Ellers aner jeg ikke hvordan det står til, jeg har ikke hatt på meg bukse på endel uker nå :stønn:
Men har litt på følelsen av dere jenter ikke er så "frodige" som meg :knegg:

Jeg tror jeg har kjøpt et par av disse buksene som blir nevnt her. De er helt tynne, med ribbestrikk til å dra over magen. Og så er det knyting i beina. Jeg har både stor rumpe, store lår og lange bein, de passer meg.
Jeg har en i grå str xl og den er stor og god, så har jeg en svart i L som også er stor og god men som jeg kan bruke litt sånn ute blant folk i tillegg og det er jo et pluss. :)

Jeg er skikkelig dårlig på og forklare her ser jeg, håper noen skjønner hva jeg mener...

babyblue
28-02-2010, 14:46
Jeg hører til her jeg også gitt.
Jeg er såpass overvektig at jeg er i behandling for det. Var veldig skeptisk til å fortelle det til legen min, men han var veldig positiv faktisk! Selv om jeg er tjukk er jeg veldig sunn og bevisst, det vises desverre bare på blodprøvene mine men ikke på kroppen. :knegg:
Det eneste legen ville at jeg skulle gjøre var å holde meg i aktivitet under svangerskapet og fortsette med det gode kostholdet.
Men må innrømme at de siste ukene har vært veldig rolige altså...slitt med kvalme og er supertrøtt, men har bestemt meg for at fra i morgen av er det på an igjen med trening. Er livredd for å gå opp enda mere nå....
Når det kommer til mamma klær er jeg amatør siden jeg er førstegangsfødende, men har sett litt på ellos sine sider og mener at de har ganske store størrelser der.
Lykke til alle sammen:)

katten82
28-02-2010, 15:58
Jeg hører garantert inn her jeg også:rødme:
Aner ikke hvor mye jeg veier eller om jeg har lagt på meg noe enda...Har ikke gått på noen vekt på 10 år,har "veieangst"....
Så gruer meg vanvittig mye til jeg skal til første kontroll hos legen om noen uker,for da må vel jeg på vekta om jeg vil eller ikke...:vekt_nei:
Er faktisk redd for hva legen kommer til å si når han ser tallet....... Er garantert over 100.....:blush::sparke: Veiinga er det som jeg gruer meg aller mest til ang svangerskapet....

underlig
28-02-2010, 16:18
Jeg hører til her - men som med "moden mamma" forumet blir uinteresant for meg når folk på 27 melder seg inn (hva er jeg da? Når noen under snitt for førstegangsfødende er moden???? Pensjonistgravid?)

Dette ble ikke et ok sted å være for meg sist jeg snuste på det (72 kg og 170 som frodig, hva er jeg da? Hval?). Ikke glem at gjennomsnitts bukse størrelse for kvinner i Norge er 44!

Jeg er gjerne med på et forum hvor vi som faktisk er feite (og kaller det omsorgsfullt for frodig) kan diskutere litt og støtte hverandre, men hvis jeg blir unntaket blant alle de "frodige" synes jeg det bare får meg til å føle meg værre! Dette sier jeg på ingen måte for å nekte noen å delte men fordi jeg da vil velge å ikke delta...

Tviholder på at jeg ikke var tresifret før jeg ble gravid og at ulvehunger og dårlig kosthold til tross at jeg på mirakuløst vis fortsatt er tosifret... Ungår å veie meg. Min store drøm er å ikke være tresifret når jeg føder!

esmeralda
28-02-2010, 16:34
underlig: Du kan trygt henge med meg ihvertfall, selv om jeg ikke er der at jeg synes det er kult å legge ut vekt og høyde på et åpent forum.. eller kanskje nettopp derfor...;) har i tillegg veid 25kg mer for et par år siden, men enda er det mer enn nok å ta av... :blush:
Ellers synes jeg også det er litt forskjellig oppfatning av fedme/frodighet... vet ikke helt om jeg finner en "grense for hva som er fet nok" til å være med... det må jo være åpent for alle som føler at det som legges ut her er relevant for dem. Hvis noen av oss store ikke føler oss hjemme her lenger, så kan vi evt vurdere å lage en egen lukket gruppe om det blir aktuelt. Men for egen del så synes jeg ikke det har vært noen problem så lang.

katten: kjipt at det med veiing er noe du gruer deg til! :klemme: Kan det være bedre å veie seg hjemme og fortelle det til lege/JM når du skal på kontroll. Det er jo egentlig ingen tvang å gå på vekta så vidt jeg kan huske, men det er vel litt vanskelig å nekte også... Jeg tror jeg skal forsøke meg på den; "veide meg på vekta hjemme i dag morges"-varianten ihvertfall, og se om det funker. Synes liksom det verste er at folk skal stå og se på, og noen ganger er det forskjell på vekter og det er kjedelig om den hos legen viser mer. Uten at den på noen måte behøver å være mer nøyaktig av den grunn... :mumle:

Migica
28-02-2010, 16:43
Slenger meg på dere jeg også.. Kan godt si jeg er "frodig" med mitt tresifret antall kilo.. Har ikke fått kjøpt noen "normale" gravideklær i butikkene i Norge, men bestillt litt fra JCpenney (http://www4.jcpenney.com/jcp/X4.aspx?DeptID=50434&CatID=59758&cmCatLevel=4&shopperType=X&CmCatId=50434|50454) og er meget fornøyd med de. Pene klær og ikke så alt for stramme priser. Har dessuten måttet kjøpe mindre str. enn vanlig, for de i utlandet har visst ett litt mer realistisk syn på hva overvekt er :jupp:

TigerLilly
28-02-2010, 17:08
Slenger meg på dere jeg også.. Kan godt si jeg er "frodig" med mitt tresifret antall kilo.. Har ikke fått kjøpt noen "normale" gravideklær i butikkene i Norge, men bestillt litt fra JCpenney (http://www4.jcpenney.com/jcp/X4.aspx?DeptID=50434&CatID=59758&cmCatLevel=4&shopperType=X&CmCatId=50434%7C50454) og er meget fornøyd med de. Pene klær og ikke så alt for stramme priser. Har dessuten måttet kjøpe mindre str. enn vanlig, for de i utlandet har visst ett litt mer realistisk syn på hva overvekt er :jupp:

Å, der var det mye pent. :jupp: Skulle ønske jeg visste om denne siden for noen mnd siden. Jeg kjøper ikke noen nye klær nå, det er ikke såååå lenge til småtrollene kommer. Og ikke skal jeg annet enn på kontroller framover heller, bekkenløsningen setter en grei stopper for det meste av aktivitet. Som igjen fører til at kiloene kryper på, kjenner jeg er inne i en ond sirkel om dagen.. :sparke:

Jeg må bare si at jeg har ikke veid meg hos hverken lege eller jordmor, jeg veier meg hjemme og sier vekten når jeg er på kontroll. Det er ingen som har protestert på det.
Det blir enten på den måten eller ikke i det hele tatt for meg, for hater at andre ser tallet som nå er et godt stykke over de første tre sifferne. :shock:

valkyrien
28-02-2010, 17:23
Underlig: Jeg er godt og vel tresifret nå, og tør nesten ikke tenke på hva jeg ender opp på...

I forhold til veiing... Min jm spurte meg om jeg heller ville veie meg hjemme, og si resultatet på kontrollene. Dette fordi man da får samme forutsetningene hver gang, i forhold til påkledning, om man har spist, om man har vært på do. Jeg synes ikke det er så skummelt med vekta da, når jeg kan bruke min egen :)

katten82
28-02-2010, 17:28
Jeg ser at det er mange som veier seg hjemme,kunne vært noe for meg kanskje..Men da må jeg ut å kjøpe en vekt først....
Men må man ikke notere vekt og vektøkning på helsekortet?
Trodde det jeg:sparke:

Acino
28-02-2010, 17:54
katten82: Man må ikke nei, alt av kontroller o.l under svangerskapet er frivillig og basert på at man gir ut informasjon frivillig. Jeg sa det som det var til legen jeg går til(går til privat gyn.) at jeg helst ville slippe det med veiing og føring av vekt på kontrollene. La til at jeg er fullstendig klar over at jeg er overvektig og viktigheten av å følge med osv. For det bør man selv om man eventuelt ikke sier det til legen; spesielt senere i svangerskapet er det viktig for f.eks rask vektøkning på kort tid kan være varseltegn i forhold til svangerskapsforgiftning osv. Kanskje du kan veie deg hjemme og bare si til legen hva vekta viste? Eller veie deg og bare oppgi oppgang/nedgang? Eller gjøre som jeg, bare følge med selv? :) Jeg ønsker ikke ha det som tema på kontrollene da det bare gjør at jeg gruer meg unødvendig og av gale grunner til hver kontroll.

underlig: Hva folk anser som "frodig" og tjukt kommer nok an på mye. Tror nok de fleste her, i denne omgang slik jeg føler det på meg, er i kategorien bmi over 30. Synes det skal være rom for alle - men man trenger kanskje ikke komme akkurat inn hit for å klage over de stakkars usle to ekstra kg-ene som gjør at man ikke ser hundre prosent perfekt ut i bikini. :himle:

Veldig hyggelig med aktivitet her igjen! :jupp:

*Lene*
28-02-2010, 19:27
Hei :vink:

Nå ble jeg faktisk glad! Å se andre som er "frodige" og har de samme klesproblemene som meg selv.
Jeg hører definitivt her inne, med en gooood og høy bmi

Jeg veier meg selv hjemme, og bare skriver det opp på skjemaet selv. Så slipper jeg å måtte si tallet høyt :fnise:
Heldigvis er det kun 1 som har kommentert vekten min, og det var en dustete jordmorvikar.
Hun gjorde ett stooort nr av at overarmene mine var store, og at hun måtte bruke stor mansjett når blodtrykket ble tatt :dåne:

Ellers er jeg glad tunika og tights er på moten, blir mye bruk av det. Mammatightsene på HM er faktisk gode og store i strl. Jeg bruker fint L i de (finnes ikke i XL)
Gravidebuksene ellers på HM, er ganske små i str. med noen få unntak. Har en bukse derfra som passer i strl 48

Håper aktiviteten holder seg her..

*Mariell*
28-02-2010, 19:39
Tenker på en ting jeg dere. Forstår at det er vanskelig for mange å veie seg hos jordmor/lege. Alikevel ER det faktisk viktig med oppfølging av vekt i svangerskapet, spesielt for oss som er overvektige.

Nå er jeg som sagt heldig og legger lite på meg som gravid. Har heller aldri fått noen kommentarer hverken fra lege eller jordmor i forhold til høy vekt (og jeg har lang vei ned til to sifret). Tror alikvel at de faktisk er oppegående nok til å ikke henge seg opp i dette på en negativ måte under ett svangerskap, og de gangene jeg faktisk har gått opp er dette også ok fordi det faktisk er normalt når man er gravid.

MiMiTa
28-02-2010, 19:55
HEI!

Jeg hører da virkelig til i denne "klubben"

Jeg la på meg den nette sum av 30 kg med storebror (2001) og har vært ned ca ti et par ganger, men var desverre på maks nå når spiren satt.

Frodig vet jeg ikke om passer, men feit er så utrivelig, så jeg stemmer fram frodig jeg også:rødme:

Jeg er da 14+2 og ser ut som jeg er et par uker lengre på vei.

Var på HM jeg også i går og fant faktisk TRE mammabukser, det hadde jeg ALDRI trodd!!

underlig
28-02-2010, 20:24
Godt vi er flere! Jeg har ingen problem med å forstå at de som veier noen kilo eller to for mye er opptatt av vekt og kanskje tom tenker på seg selv som frodig - har vært der selv :knegg: Jeg vil gjerne henge med dem andre steder men IKKE i samme frodigklubb:glis: Der vil jeg henge med de som i likhet med meg handler klær "andre steder" og kjenner på kroppen den lille - men o så markante- måten enkelte behandler en anderledes fordi man veier mer.

Når det gjelder veiing hos lege så hadde vi en avtale forrige gang om at jeg veide meg med ryggen til. Han noterte vekt og jeg slapp å forholde meg til den:glis:

MiMiTa
28-02-2010, 20:29
Jeg har lagt på meg ti kg til nå (halloooo liksom) og er også blitt tresifret.

Jeg veier meg på kontroll, vet hva jeg veier, og håper jeg klarer å motivere meg selv bedre denne gangen enn sist til å gå ned etterpå.:sparke:

*Lene*
28-02-2010, 20:56
Tenker på en ting jeg dere. Forstår at det er vanskelig for mange å veie seg hos jordmor/lege. Alikevel ER det faktisk viktig med oppfølging av vekt i svangerskapet, spesielt for oss som er overvektige.
.

Selvfølgelig, ingen har vel sagt noe annet :blafre:
Greia er at det kan være vanskelig for mange veie seg mens andre ser på (inkl meg selv) Så lenge man veier seg hjemme, følger man jo opp vekten på lik linje som ved veiing i lege/jordmors åsyn :snill:

Migica
28-02-2010, 22:02
Hun gjorde ett stooort nr av at overarmene mine var store, og at hun måtte bruke stor mansjett når blodtrykket ble tatt :dåne:

Det der driver de med på meg også... Og det som er mest irriterende er at de MÅ prøve den store mansjetten først, selv om jeg sier at den er for stor... Jeg er riktignok i grenseland, men får for lavt bt med den store ennå.. Hvorfor kan de ikke bare høre på meg og slutte å anta at det er den jeg trenger?? :stønn:

*Lene*
01-03-2010, 08:06
Det der driver de med på meg også... Og det som er mest irriterende er at de MÅ prøve den store mansjetten først, selv om jeg sier at den er for stor... Jeg er riktignok i grenseland, men får for lavt bt med den store ennå.. Hvorfor kan de ikke bare høre på meg og slutte å anta at det er den jeg trenger?? :stønn:

Hun er faktisk den eneste som bruker stor mansjett på meg, og blodtrykket blir lavere med den, opg høyere med den normale.
Så litt tvetydig blodtrykksmåling egentlig.

Migica
01-03-2010, 12:10
Hun er faktisk den eneste som bruker stor mansjett på meg, og blodtrykket blir lavere med den, opg høyere med den normale.
Så litt tvetydig blodtrykksmåling egentlig.

Ja det vil jeg si... Du er nok i grenseland selv da, når det gjelder de mansjettene.. Og fryktelig dumt at folk bruker forskjellige str. for da får du ikke målt "riktig" bt over tid...

*Lene*
01-03-2010, 15:07
Ja det vil jeg si... Du er nok i grenseland selv da, når det gjelder de mansjettene.. Og fryktelig dumt at folk bruker forskjellige str. for da får du ikke målt "riktig" bt over tid...

Ikke sant!!!
Dessuten er det kjempeviktig at de måler riktig på meg, da jeg er plaget av høyt blodtrykk under graviditetene mine!

Tredjemann
02-03-2010, 09:17
Jeg hører også til her!
Har en BMI på over 30 ihvertfall, veier like mye nå som da jeg var høygravid med nr 1, men mindre enn da jeg ble gravid med nr 2, så det er jeg stolt av.
I mitt forrige svangerskap gikk jeg endel ned i "meg selv" og endte opp med bare 4 kg i pluss til slutt. Ikke bevisst egentlig, men jeg kastet endel opp de første månedene, og fikk dilla på fisk og grønnsaker :knegg:.
Jeg håper jeg får til det samme denne gangen, og tror at jeg med litt bevissthet i forhold til hva(og i hvilke mengder) jeg spiser og endel turgåing(så mye som bekkenløsningen tillater) så skal dette gå bra.
Jeg har en fantastisk jordmor om ikke er opphengt i vekt i det hele tatt(ihvertfall var hun ikke det forrige gang, men har ikke vært der ennå i dette svangerskapet da) og synes det er viktigere og mer nyttig å se på meg fra gang til gang, for å se om jeg har en sunn vektopp(ned)gang.
Jeg er av de gravide overvektige som ikke har opplevd noen komplikasjoner i forhold til overvekt i svangerskapene mine, vet det er mange førstegangsgravide som er redde for det, og det er nok endel helsepersonell som er flinke til å skremme opp folk helt unødig. Ikke har jeg fått for store babyer heller.

Ang mammaklær så har jeg heller aldri hatt problemer med å få tak i det, har brukt H&M bukser i begge de forrige svangeskapene mine, og satser på en tur dit om noen få uker. Og kanskje bestille meg en ev de sorte Boob buksene som alle skryter sånn av..... Jeg er forresten en str 48 i bukser på nåværende tidspunkt (egentlig en 46 i rompe og lår, men det er den magen da som aldri ble borte etter første svangerskap :mumle:)

Powerpuff
02-03-2010, 11:08
Jeg hører også hjemme her. Jeg har BMI godt over 30-tallet. Jeg er førstegangsgravid, så er spent på hva som vil skje med kroppen fremover nå. :)

Godt å ha likesinnende som kan gi tips om sine erfaringer! :snill:

Acino
02-03-2010, 11:13
Migica og Lene: Akkurat sånn for meg også. Armene mine er akkurat på vippen - mener noen, noen måler med vanlig og det går helt fint andre maser om at de kanskje bør ha større, og den er jo for stor igjen osv...Jeg lar de styre og ordne på som de vil:rabla:

Migica
02-03-2010, 11:44
Ikke sant!!!
Dessuten er det kjempeviktig at de måler riktig på meg, da jeg er plaget av høyt blodtrykk under graviditetene mine!
Da synes jeg du burde si dette til denne damen som stadig vekk bruker den store mansjetten.. Siden det er ganske viktig. For meg hadde det nok ikke hatt så mye å si (bortsett fra at bt blir målt til 100/55 og sånn med den store da :knegg: ) siden jeg ikke er plaget med høyt bt i det hele tatt heldigvis.

Migica og Lene: Akkurat sånn for meg også. Armene mine er akkurat på vippen - mener noen, noen måler med vanlig og det går helt fint andre maser om at de kanskje bør ha større, og den er jo for stor igjen osv...Jeg lar de styre og ordne på som de vil:rabla:

hehe... Så lenge man greier det så! Jeg bare MÅ blande meg jeg vet du :fnise: Kanskje fordi jeg er helsepersonell selv? :vetikke:

Acino
02-03-2010, 12:49
hehe... Så lenge man greier det så! Jeg bare MÅ blande meg jeg vet du :fnise: Kanskje fordi jeg er helsepersonell selv? :vetikke:

Jeg er sykepleier selv, men jeg gidder ikke alltid blande meg - for noen lar seg bare ikke snakke til, blir litt oppgitt ja :humre: Men jeg kommenterer resultatet da, uansett om legen/andre gjør det, er kanskje litt mer streng med hva som er høyt jeg enn de er virker det som - på meg selv, jeg er ikke så streng med pasientene mine :knegg:

Migica
02-03-2010, 13:03
Jeg er sykepleier selv, men jeg gidder ikke alltid blande meg - for noen lar seg bare ikke snakke til, blir litt oppgitt ja :humre: Men jeg kommenterer resultatet da, uansett om legen/andre gjør det, er kanskje litt mer streng med hva som er høyt jeg enn de er virker det som - på meg selv, jeg er ikke så streng med pasientene mine :knegg:

Hehe... lurer på hva annet helsepersonell synes om meg jeg ? :gruble: Vrang kjærring sikkert :knegg:
Ja fordelen er kanskje at vi vet hva som skal være normalt og ikke og gjerne sier ifra om dette.

Acino
02-03-2010, 13:34
Hehe... lurer på hva annet helsepersonell synes om meg jeg ? :gruble: Vrang kjærring sikkert :knegg:

Helt sikkert. Jeg vet det med meg selv at om jeg får rapport og tilfeldigvis får vite at en av pasientene er sykepleier/lege osv så blir jeg straks litt mer nervøs bare ved tanken. Kanskje ikke bare meg men noen av de andre også? :humre:

Migica
02-03-2010, 16:32
Helt sikkert. Jeg vet det med meg selv at om jeg får rapport og tilfeldigvis får vite at en av pasientene er sykepleier/lege osv så blir jeg straks litt mer nervøs bare ved tanken. Kanskje ikke bare meg men noen av de andre også? :humre:

:jupp:
Hører liksom det går ett sukk gjennom hele gjengen som er samlet til rapport om det kommer frem noe slik ja... :fnise:
Hadde en gammel lege som pasient en gang i hjemmesykepleien. Han hadde vært meget respektert i bygda når han hadde sin "storhetstid". Han "lærte" meg det at jeg skulle ikke vise hensyn når jeg skulle dryppe øyne! Og han demonstrerte på seg selv (han skulle være en "vrang pasient") hvor jeg faktisk måtte nesten vrenge opp øyelokkene hans for å få dryppet dem.. :knegg: Stadig vekk fant han på slike ting for å "herde" oss pleiere.. Ikke ta hensyn nei.. Tilhørte kanskje en litt annen generasjon også da..

Men nå kupper jeg jo tråden med ikke-fedme-relaterte ting.. :sorry:

Acino
02-03-2010, 16:52
Ja, vi får pensle oss inn på tema igjen :blunke:

Si gjerne ifra om dere kommer over plagg som vi andre tjukke(noen sier frodig osv og det er helt greit, men jeg selv anser meg som tjukk) kan få på oss i graviditeten! Jeg henviser som sagt til en slags tynn joggebukse på hm som er ekstremt stretchy og stooor i størrelsen. Var ingenting som stramma noen vei. Verdt å prøve iallfall :jupp:

Vi er nå egentlig heldige som går vår/sommer i møte med den moten istedenfor mot vinter. Tenker på at mange av oss nok kan bruke kjoler/tunikaer osv da.
Eller hva mener dere?

Er det forresten noen andre her som får dårlige ultralyd-bilder pga magefett? Jeg vet ikke om det er bare derfor, men jeg gir iallfall veldig dårlig avbilding. Det gjorde jeg i forrige svangerskap også....Hører egentlig mest at det går fint likevel selv om man er polstra. Men kanskje jeg er ekstremt polstra da, har tross alt sånn fin eplefasong...:sparke: Håper vel egentlig ikke at andre opplever det samme, men om det er så hadde det vært litt lettende å være flere i samme båt. :himle: Bare så ingen får panikk nå, om her er noen som ikke har vært til ul enda; jeg har ikke fått noe pes for dette på selve ultralydene, verken nå eller forrige gang! :)

Migica
02-03-2010, 16:58
Lurer på om det kan være samme buksa jeg bestilte på nett på H&M jeg? :gruble: Kunne iallefall ha kjøpt to str mindre for den var stretchy! Men god ja. Men den jeg har er så tynn i stoffet at når man gnisser lår (som meg) så ble det fort slitt stoffet..

Når det gjelder ul så står det vel på ordinær ul-arket mitt "dårlig avbildning grunnet BMI"... Men er ingen som har nevnt noe utover det siden. Og jeg synes da jeg selv ser ganske godt hva som er hva. Men nå er det jo og blitt en del ultralyder på meg og da..
Men i tidlig ul i uke 11 var gyn veldig overasket over at han fikk bedre avbildning utenpå magen enn ved innvendig ul.

valkyrien
02-03-2010, 17:30
Jeg har bare hatt innvendig ul så langt, og da var ikke flesket mitt i veien :sparke:

Fikk tips av ei venninne som er ganske rund om at microfibertrusene fra lindex er nydelige når andre ting strammer :)

Acino
02-03-2010, 18:34
Migica: Ja, høres ut som det kan være samme buksene ja :jupp: Veldig gode, og til den prisen så går det nå heller an å kjøpe ett par ekstra til den ene er ferdig-gnissa :humre:
Jeg opplevde det forrige gang at jordmora som tok ordinær ul(hun var sur og uproff, det bidro ikke akkurat til en god opplevelse....) hadde store problemer med å få sett alt hun skulle se etter. Og kjønn det kunne vi bare glemme fikk vi raskt beskjed om:himle: Altså, hun var ikke sur og uproff i forhold til min vekt og størrelse, men generelt.

Valkyrien: Takk for trusetips. Jeg holder meg til det jeg har jeg, det får bare ligge der under magen; det dekker det viktigste iallfall :knegg:

Upsidaysi
02-03-2010, 18:48
Her er plassen for meg og gitt..

(må innrømme jeg er liit glad for å se flere i samme bås som meg...:sparke:)

jeg har slitt hele livet med overvekt, men det ble ekstremt mye værre etter jeg fikk mitt første barn, la på meg 30 kilo med henne.. gikk ned 26 igjen relativt fort men la på meg muligens rundt 40 kilo det kommende år :shock:

Jeg har i sommer klart å gå ned 30 kilo ved hjelp av nimi (rehabilitering for overvektige...14 uker med kosthold og trening...)

Er fortsatt over på tresiffret, men var såå nææære så nærre til å komme meg under til to.. meeen så ble jeg gravid :himle:

Jeg sliter med å finne motivasjon nå i svangerskapet til å holde supert kosthold og trene... treningen er definitv forduftet akkurat nå. og kostholdet... vel det er så som så..:blush: men... jeg har enda mulighet til å snu om på trenden...vil iallefall ikke legge på meg 30 kilo denne gangen også :niks:

de buksene det er snakk om fra hm...de har jeg og... to stk faktisk:knegg: Jeg har kjøpt en i butikk og en på nett..

http://files.hm.com/media/products/805/DXL805_70799_09090_71_1781.jpg
Det er denne.. jeg synes ikke den ligner på bilde.. men når jeg fikk den i posten..ser jeg de er helt like..snøring nede ved bena og ribbe øverst ved magen.. buksa er himmelsk spør du meg :glis:

Acino
02-03-2010, 18:58
Det er ikke de buksene jeg sikter til - men det er isåfall enda bedre; for det betyr at der er flere mulige buksemodeller der ut på hm som kan passe oss :hyper:

*Lene*
02-03-2010, 19:56
Hei jenter!

Tror jaggu jeg skal bestille meg noen slike HM "treningsbukser".. Går stort sett bare med tights og tunika, så deilig ha noe annet av og til. På tur f.eks.

Etter snart 3 babyer er magen min ganske stygg, og regner med at den blir enda verre når lillebror er født.
Jeg har store planer om å bestille operasjon til bukplastikk. Men dette krever at jeg går ned i vekt :sparke: MYE i vekt.....
Men det kn jo være ett spark i rævva til å brgynne en omfattende slankekur etter fødselen...
Tenkte kanskje jeg skulle be om henvisning på 6 ukerskontrollen.

Når det gjelder UL bildene på den ordinære, syns jeg det var veldig dårlige bilder, men jordmor sa ikke noe.
Men da jeg var til kontroll igjen for 2 uker siden, var bildene kjempeklare og fine.
Kan det ha noe med fostervann å gjøre?
For jeg fikk nemlig beskjed om at jeg hadde mye fostervann nå, mens jeg fikk motsatt beskjed ved den ordinære :undrer:

Fru Jensen
02-03-2010, 20:32
:mumse: Jeg er en forhekset prinseeeeeeesse! :hehehe:

Godt å se at dere har startet festen, jeg har nemlig hatt lyst til å åpne denne tråden en stund.

Jeg er en tjukkas, en søt sådan.
Jeg var en tjukkas forrige svangerskap også, men denne gangen kommer jeg nok til å nå nye høyder. :blush:
Veide 10 kg mere ved oppstart denne gangen enn forrige.

Jeg spiser og spiser for å holde kvalmen i sjakk. Også er jeg så trøtt og har så mye vondt, så jeg er jo ikke akkurat aktiv. :(
Vanskelig synes jeg. For når jeg har vondt er det vanskelig å ikke unne meg noe.

Skal sjekke ut bukser! Har vært på H&M, men det var bomtur, hadde ikke sjans...

sunshine€
02-03-2010, 20:57
Bra tråd :glis:
Jeg er en høy tjukkas. Hehe. Gitt ned 25 kg for 2 år siden, og holdt dem av inntil i løpet av 2009.... Hormonkurer og diverse andre tabletter, BAM vekta tilbake.. Vipper mellom to og tresifret nå, men regner med den fort bikker tresifret.

Kun 6+4 på vei, men livmor på appelsinstrs.,cyste på 4 cm i diameter og oppblåsthet.. Kjøpt mammatights i bomull og dongeri mammabukse i strs 46. Spørs hvor lenge den passer, avhengig av hvor mange kg som havner på lår/rumpe. Pga vektoppgang har jeg allerede gått i tights i snart 1 år, så må snart ha noe annet.. Heheh...

For de som bor i Oslo (ikke jeg) har de vel en god del spesielbutikker?

underlig
02-03-2010, 23:05
HM bukser: jeg har funnet noen sorte med "brettet" liv i treningsavdelingen :knegg: som er tynne i stoffet og superelastiske. Bretter ut livet så sitter de godt over magen sånn som jeg liker når jeg er gravid. Det beste er at de er L og passer helt fint:glis:

Jeg trener 3-4 ganger i uken til vanlig men har vært veldig dårlig og ikke løftet en finger siden jeg ble gravid (rett etter julefeåtsing). I tilegg har jeg latt Kvalme, trøtther og ulvehunger ødelegge kostholdet: jeg angrer og vil så gjerne skjerpe meg men vet ikke hvor jeg skal finne overskudd?

Hva kan vi gjøre for å hjelpe hverandre jenter?

valkyrien
03-03-2010, 09:24
Jeg mangler også viljestyrken til å begynne med et bra kosthold igjen... I fjor levde jeg veldig sunt, med lavkarbo diett, og gikk ned masse. Men så kom jul, og alt gikk til h..., og fra midten av desember til rett over nyttår gikk jeg opp 10 kg igjen :mumle: Og nå er det ingenting som nytter, for jeg er sulten konstant, og viljestyrken er som sagt bortevekk...

Upsidaysi
03-03-2010, 09:36
Men man trenger da virkelig ikke å kutte ut noe for å ha et sunt kosthold :niks:

små måltider, ofte (5-6 måltider om dagen), mye frukt og grønnsaker til hver middag...

Det var slik jeg levde når jeg klarte å gå ned 30 kilo..og med aktivitet selvfølgelig da.. og jeg ser jo... at det krever ikke så mye.. men det er det med små måltider da... når jeg våkner feks..er jeg så skrubbe sulten...og holde seg til ei brødskive da.. deeeet er ikke så enkelt.. da ender det heller med 2 kanskje 3 :blush: brødskiver også går det leeenge til neste måltid.. istede for en brødskive..og litt frukt eller en yoghurt par timer senere..

Migica
03-03-2010, 12:28
Migica: Ja, høres ut som det kan være samme buksene ja :jupp: Veldig gode, og til den prisen så går det nå heller an å kjøpe ett par ekstra til den ene er ferdig-gnissa :humre:
Jeg opplevde det forrige gang at jordmora som tok ordinær ul(hun var sur og uproff, det bidro ikke akkurat til en god opplevelse....) hadde store problemer med å få sett alt hun skulle se etter. Og kjønn det kunne vi bare glemme fikk vi raskt beskjed om:himle: Altså, hun var ikke sur og uproff i forhold til min vekt og størrelse, men generelt.

Ja ikke sant :knegg:
Er derfor jeg liker å handle billig iallefall! Synes dyre bukser (kjøpte noen til ca 700kr til sambo i bursdagsgave ett år) slites like fort.. Var jo hull i de etter noen få bruksrunder pluss vask jo..

Fy søren.. Slike jordmødre vil vi ikke ha! :niks: Hater når folk oppfører seg slik. De aner ikke hvor mye de ødelegger opplevelsen for en stakkars sjel.. Håper jeg har "guts" til å si fra om vi får ei slik jordmor under fødselen..

Solå
03-03-2010, 15:07
:juhu: Jeg er også her og svær :fnis:

Er så kort på vei at jeg klarer meg greit i de gamle buksene- selv om knappen må opp om kvelden og etter måltid. Men sendte avgårde en bestilling på ellos etter store tights- tre størrelser større enn de jeg har nå. Har planer om å vokse litt :sparke: Blir nok tunikakjoler og tights på meg fremover.... men det går jeg helst i til vanlig og :humre:

valkyrien
03-03-2010, 15:17
Tunika og tights ser veldig behagelig ut, men for meg er det et stort problem med å gå sånn... Jeg er avhengig av klær med lommer :sparke: Er ikke noe veskemenneske liksom :himle:

Tredjemann
03-03-2010, 15:38
Jeg er heller ikke tightsogtunika-jente, kunne ikke falt meg inn å gå med det(men jeg synes kan være kult å andre da....merkelig det der).
I mine forrige svangerskap gikk jeg mest med en sort enkel bukse fra H&M med liv som gikk over magen) som kunne brukes både til pent og til hverdags, samt en olabukse med bomullsliv som gikk over magen. Og litt i arvebukser som jeg fikk av en i familen når de to favorittbuksene mine var på vask.
Man trenger ikke så mye gravid tøy egentlig.....
Denne gangen kommer jeg til å ha gravidmage på sommeren, så det blir en ny erfaring, de to forrige gangene har jeg begynt å få mage på sensommeren og klarte meg med ett gravidskjørt ved siden av buksene. Så det blir vel litt mer klesshopping på meg denne gangen tenker jeg, når jeg endelig kan gå med lette og fine gravidklær.....

Koselig å se at vi er flere oktober-jenter forresten.... vi får kanskje mage ganske likt endel av oss, så vi får tipse hverandre om gode kjøp.

Solå
03-03-2010, 15:43
angående navnedebatt i oktoberklubbe- kanskje vi skal kalle oss "oktobertjukkasene"

:sparke:

___
Hvordan tenker dere om mat nå da? Forrige graviditet sa jordmor at jeg i utgangspunktet ikke trengte å legge på meg noen ting i løpet av svangerskapet. Det gjorde jeg jo- selv om det bare varte i 19 uker.

Nå kjenner jeg at jeg ikke ønsker å legge på meg noe særlig. Er redd for at kroppen ikke takler det noe godt. Hva sier jordmødrene/legene til dere som har kommet endel lengre enn meg?

Sukkerrose
03-03-2010, 15:59
:juhu: og her er jeg. Så flott å se aktivitet her inne da. Man har jo ikke akkurat så lyst "å melde seg inn" hele alene :sparke:

Masse fine tips da :jupp: Jeg tar til meg alt av klestips! Jeg har kleskode på jobb, noe som betyr at alt av behagelige klær er :fy: (av type joggebukse, college osv) Det er helgeklærne mine :knegg: Så jeg kan trygt kalle meg en tights/tunika-jente! Uten det hadde jeg måtte si opp jobben min :himle: så teit at det skal være sånn... Bukser liker jeg jo å gå med, men det er så fryktelig vanskelig å finne!! Om man finner en bukse som går over magen, så kan du banne på at den er laaang og slenger rundt leggene.

Jeg er overlykkelig over at jeg har en sommertermin denne gangen. Jeg hadde februar sist, men da var jeg ikke overvektig. Jeg slet mer enn nok som gravid da, og vinterklær, om jeg ikke skulle vært tykk fra før av :roll: Så denne sommeren blir tildelt sommerkjoler, tunikaer osv :tøff: Måtte det bare bli bra Norgesvær... hehe.

Litt sånn kort om meg da:
Jeg var helt normalvektig inntil jeg ble gravid i 2003. Jeg gikk opp 20 kg i svangerskapet, og så og si ingen ned etter fødselen. Derimot la jeg heller på meg. Og jeg har vært en yo-yo-slanker i årene etter, men alt i alt så var jeg mer kilo i pluss enn noensinne. Da jeg ble gravid nå i november, så veide jeg et par kilo mer enn jeg gjorde som høygravid med førstesnuppa :sukk: Så man kan trygt si at jeg ser med gru på dette svangerskapet vektmessig, og tiden etterpå også såklart :skremt: Kan bare håpe å be at jeg lærer av de feilene jeg gjorde sist, og at kroppen er "med" meg.

Migica
03-03-2010, 16:06
Nå kjenner jeg at jeg ikke ønsker å legge på meg noe særlig. Er redd for at kroppen ikke takler det noe godt. Hva sier jordmødrene/legene til dere som har kommet endel lengre enn meg?

nå er jeg kanskje vært heldig og har "bare" lagt på meg ca 5 kilo i dette svangerskapet. Men har jo en voksen bmi fra før da.. :sparke:

Men jordmora mi har vært fantastisk og jublet og rost meg når jeg enten har stått stille på vekta eller bare gått opp en kilo fra forrige kontroll.
Nå sist hadde jeg gått opp to kilo i en gang og var selvsagt skuffet, men fikk beskjed om at jeg bare måtte regne med at jeg gikk opp litt mer nå på slutten, men at det var kjempefint at jeg ikke hadde gått opp mer sammenlagt.
Så alt i alt ei positiv dame som ikke fokuserer på fedmen i fra før, men heller er positiv til de "små gledene" ellers.

Håper alle dere andre får slike jordmødre også.. Da er det virkelig morro å gå til jordmor.

Vil også legge til at her fant jordmor hjertelyden i uke 13, selv om jeg hadde masse mageflesk der og vi hørte den godt. Så vi godt polstrede kan fint "gjøre" de fleste tingene som normalvektige kan. Iallefall med dagens utstyr :kidoki:

Sukkerrose
03-03-2010, 19:37
Håper alle dere andre får slike jordmødre også.. Da er det virkelig morro å gå til jordmor.Jeg har valgt å ikke gå til jordmor i det hele tatt denne gangen. Så jeg antar at legen min ikke kommer til å "bry" seg om vekten min så mye fremover. Hittil har jeg kun vært på èn svangerskapskontroll, og da spurte hun etter vekten min, jeg svarte og hun noterte. Ferdig med det :humre: håper det fortsetter sånn...

*Lene*
04-03-2010, 09:46
Her fant og legen hjertelyden allerede uke 14, uten problemer.
Neste kontroll er dessverre med en vikar, sa min er på ferie. Hun er den eneste som har kommet med litt småekle kommentarer :sparke:

Sukkerrose
04-03-2010, 11:38
I går var jeg på shopping i to timer etter jobb (haater egentlig shopping nå) så det var temmelig grusomt :nemlig:
Det var bukser som var målet. Eller bare EI hadde gjort meg fornøyd. Ei nøytral svart ei som jeg kan bruke på jobb. På H&M hadde de bare to typer svarte gravidbukser, og jeg gikk og prøvde de største de hadde - men jeg fikk ikke lårene igjennom dem engang :mumle:

Så etter disse to timene endte jeg opp med en genser og en tunika fra B-Young. Ingen bukser.

Migica
04-03-2010, 11:44
Jeg har valgt å ikke gå til jordmor i det hele tatt denne gangen. Så jeg antar at legen min ikke kommer til å "bry" seg om vekten min så mye fremover. Hittil har jeg kun vært på èn svangerskapskontroll, og da spurte hun etter vekten min, jeg svarte og hun noterte. Ferdig med det :humre: håper det fortsetter sånn...

Nei da maser nok ikke jordmor på deg nei! :fnise:
Når det gjelder den buksehandlingen.. Jeg blir så frustrert jeg.. Hvor små ER egentlig dagens gravide om man ser etter klesstørrelsen?? Synes det er forferdelig at ikke en gang gravide skal få være frodige lenger...

Sukkerrose
04-03-2010, 11:58
Hvor små ER egentlig dagens gravide om man ser etter klesstørrelsen?? Synes det er forferdelig at ikke en gang gravide skal få være frodige lenger...Ja enig :(
Jeg får av og til på meg bukser i str.44 jeg, så jeg hadde jo gode håp i går da jeg skulle prøve gravidbukse i denne størrelsen. Lite nedtur å ikke få buksebenet over låret engang da :stønn:

Acino
04-03-2010, 16:01
Enig i bukse/kle-frustrasjonen. Når jeg var gravid sist så tenkte jeg optimistisk at jeg kanskje greit burde komme i de største størrelsene i bukser og sånt på hm, sånn siden jeg har mesteparten på magen. Men neida, de fleste buksene der var åletrange i beina. Ikke hadde de så stort utvalg i de største størrelsene heller. Dro med en venninne til en annen hm en times tid unna, der fikk jeg iallfall kjøpt meg en tynn bukse - sånn som kan brettes opp litt på sommeren. Senere bestilte jeg to bukser på motherhood.com. Det ble dyrt, men de passer iallfall; det vil si, den ene er faktisk litt for stor :tullerdu:
Så arva jeg en joggebukse fra en venninne som nettopp har vært gravid, den tynne fra hm jeg skryter sånn av(hadde ikke strikk nede men min langbeinte venninne visste råd for sånne kortbeina som meg og satte i strikk til meg :humre:) - og den er altså minst en størrelse mindre enn jeg tror jeg hadde turt å prøve en gang; fordi den er så enormt elastisk. Da er jeg i grunnen berga med bukser for en stund, og godt er det - kjenner utmerket igjen frustrasjonen dere beskriver!

Topper og sånt, det blir ett annet kapittel jeg ikke orker begynne på riktig enda :himle:
Min erfaring fra forrige gang med hm er der at enten så er man syltynn og har bare en bitteliten bulk til mage eller så er man høygravid med mega-pupper. Vel, jeg er tjukk UTEN pupper...:knegg:

valkyrien
04-03-2010, 16:12
Tjukk uten pupper ja... Det er jeg også, har alltid vært det :stønn: Sånn sett så er jeg jo veldig fornøyd med at de vokser nå :knegg:

Acino
04-03-2010, 16:20
mine har ikke vokst noe særlig...:hehehe:

veropero
04-03-2010, 17:18
For en koselig klubb :) Her vil jeg også være!
Er dessverre av den sorten som var akkurat tresifret (herregud!) på aller første kontroll :-/ Jeg er 175cm høy, men har en del ekstra kilo. Håper jeg ikke går opp så altfor mye i månedene fremover, sliter nok som det er med å finne klær...

Ja enig :(
Jeg får av og til på meg bukser i str.44 jeg, så jeg hadde jo gode håp i går da jeg skulle prøve gravidbukse i denne størrelsen. Lite nedtur å ikke få buksebenet over låret engang da :stønn:

Jeg travet inn på HM i dag og gledet meg til å handle mine aller første mammabukser, som alle venninnene skryter av at er sååååå behagelige å ha på. Jeg var nesten på gråten da jeg, etter å ha prøvd 10-12 mammabukser, måtte gå slukøret ut av HM med bare to stk mammatights.. :(
Jeg bruker str 44 til vanlig (sliter med å finne bukser, finner bare noen som passer på Lindex og Kappahl). Samme str på HM er bare å glemme.
Men tenkte at mammabuksene på HM var annerledes, men neida! ALLE buksene stoppet i LEGGEN! Jeg har altså for feite legger! Buksene hadde sikkert passet i lårene og rompa, men hva hjelper det når de stopper i leggen!Æsj...

Heldigvis bruker jeg masse kjoler, tunikaer og tights til vanlig, så gleder meg til sommeren. Heldig som har termin i oktober og slipper å gå høygravid på vinteren :)

underlig
05-03-2010, 07:31
Uff uff uff... Gått opp en buksestr siden jeg ble gravid og går med knappen åpen. Har så lyst til å være flink med kosthold og aktivitet men jeg er så sliten og trøtt hele tiden! Føler meg som en utvridd klut! Kan noen sende litt overskudd og motivasjon?:glis:

generelt kan jeg anbefale buksene hos vivikes- Tara - der går jeg stort sett ned en str sammenlignet med andre steder og det liker jeg! De har ikke gravidklær da desverre...

Hos meg er problemet å få dem over rumpe og lår så sitter de litt løst i livet (spesielt bak). Har stort sett kunnet handle normale overdeler og har godt med pupp når jeg er rund. Det betyr at buksene må være elastiske - olabykser kan jeg glemme! Får jeg dem over rumpa (i str ekstra hval) så har jeg plass til mer enn en appelsin i hver side rundt livet!

Migica
05-03-2010, 11:34
Vel, jeg er tjukk UTEN pupper...:knegg:

:shock: Er det virkelig fler av oss? Trodde jeg var alene om å ha fått seriøst feilfordelt fettet jeg..

Og jeg er tydeligvis ikke alene om buksefrustrasjonen heller.. Men siden det er så mange av oss her inne som trøbler med størrelsene, tenk hvor mange det er over hele Norges land da! Hvorfor er det da ingen kjeder som tar hintet og lager litt mer variable størrelser i gravideklær også? :gruble:

Acino
05-03-2010, 11:46
:shock: Er det virkelig fler av oss? Trodde jeg var alene om å ha fått seriøst feilfordelt fettet jeg..

Og jeg er tydeligvis ikke alene om buksefrustrasjonen heller.. Men siden det er så mange av oss her inne som trøbler med størrelsene, tenk hvor mange det er over hele Norges land da! Hvorfor er det da ingen kjeder som tar hintet og lager litt mer variable størrelser i gravideklær også? :gruble:

:dulte:
:humre:

Ja, merkelig. Og så for oss som ikke bor på sentrale østlandet osv...så er det jo bare hm som selger mammaklær. Nei, når vi først er så tjukke kan vi nå bare ta en to-tre størrelser større potetsekk enn ellers, vi bryr oss jo ikke vi, nei:himle::mumle:

underlig: Hos meg er magen verst, så vi kunne godt ha kjøpt bukser sammen. Ofte når de passer i livet så er det for stort over rompe/lår. I tillegg er jeg kort i beina. Herlige frustrasjoner altså :knegg:

veropero: Har monsterlegger jeg også, liker IKKE moten med at flesteparten av dongribuksene har sånne tynne, smale bein. Men altså, hm har 46 og en sjelden gang 48 også i mammabukser - sånn om du ikke visste det. Kan ikke akkurat garantere at de passer likevel; er det ikke trangt ett sted så er det trang ett annet sted...

Migica
05-03-2010, 12:09
:dulte:
:humre:

Ja, merkelig. Og så for oss som ikke bor på sentrale østlandet osv...så er det jo bare hm som selger mammaklær. Nei, når vi først er så tjukke kan vi nå bare ta en to-tre størrelser større potetsekk enn ellers, vi bryr oss jo ikke vi, nei:himle::mumle:
..
Smart.. :jupp: Dra frem symaskina og sy helt nye gravide-strisekk-klær! Størrelse God Og Behagelig for storvokste! :nemlig:

Acino
05-03-2010, 12:11
Smart.. :jupp: Dra frem symaskina og sy helt nye gravide-strisekk-klær! Størrelse God Og Behagelig for storvokste! :nemlig:

Ja, og men husk for all del på å sy stort nok, tenk om noen former eller noe kom til å vises!!:tullerdu:

Migica
05-03-2010, 12:38
Ja, og men husk for all del på å sy stort nok, tenk om noen former eller noe kom til å vises!!:tullerdu:

:gruble: Kanskje jeg kunne malt dem svarte også? Det skal visst ha en slankende effekt? :fnise:

Acino
05-03-2010, 12:41
:gruble: Kanskje jeg kunne malt dem svarte også? Det skal visst ha en slankende effekt? :fnise:

Ja, den slankende effekten teller myyye mer enn om man kler svart eller ikke, så det høres ut som ett klokt valg :jupp:

valkyrien
05-03-2010, 13:34
Det er en del ting jeg godt gunne tenke meg å fortelle klesprodusentene ja :mumle:

Upsidaysi
05-03-2010, 16:40
Synes kappahl hadde fine mammabukser jeg.. de hadde jo til og med til strl 48/50 og det var skikkelig strl 48/50 og :nemlig: Har igjen noen av de etter forrige svangerskap..men de er litt for store denne gang.. og veeeeldig slitte... brukte to bukser under hele svangerskapet...:sparke:

*Lene*
06-03-2010, 09:05
Jadda...klarte starte dagen med brødskiver med nugatti :sparke:
Pleier aaaaaaldri ha det, så var litt for fristende....:rødme:

Upsidaysi
07-03-2010, 08:37
åå nå fikk jeg lyst på nugatti... men klok av skade..så kjøper jeg ikke det... selv om jeg sikler når jeg sneier det området i butikken :fnis:

underlig
07-03-2010, 09:21
Jeg har et spørsmål til dere alle:

Hvorfor ligger denne gruppen under "vanskelge følelser og pinlige spørsmål" i stedet for under "foreldregrupper"?

Hører vi virkelig mer til i samme kategori som psykiske problemer, samlivsproblemer og kjønnsykdommer?

Mens IVF, moden, enslig og risikosvangerskap hører hjemme under foreldregrupper?

Seriøst?

*Lene*
07-03-2010, 09:32
Har tenkt på det samme :undrer:
Er vel forbundet med skam å være feit vettu :sparke:

Acino
07-03-2010, 09:49
Det er vel ment at man skal kunne logge ut å skrive her anonymt om man vil det - tenker ikke at vi er satt i bås ved å ligge her, bare at man kanskje også plukker opp de som synes det er litt flaut...

underlig
07-03-2010, 10:00
Det er vel ment at man skal kunne logge ut å skrive her anonymt om man vil det - tenker ikke at vi er satt i bås ved å ligge her, bare at man kanskje også plukker opp de som synes det er litt flaut...

Så man har tenk at det å være tykk potensielt er så flaut at det er behov for anonymitet i motsetning til det å være gammel, i sorg etter å ha mistet, uner IVF svangerskap (med alt det kan komme av og føre til) osv?

Jeg tror nok at intensjonene har vært gode, tror ingen har villet noe annet enn godt men det ligger helt klart noen fordommer under! Det betyr hverken at det er bevisst eller med vond vilje...

Vi tykke kan like lett som andre ta opp det som er vondt og pinlig med vekta her anonymt hvis vi vil- på samme måte som andre. Men at hele gruppa er lagt hit?!?

Acino
07-03-2010, 10:07
Nei, vet du? Jeg tror ikke det ligger noen som helst fordommer bak, det ligger kun ett behov - kan fint tenke meg det opp igjennom før denne undergruppen kom har vært flust av spørsmål fra uregistrert/anonymt direkte under vanskelige og pinlige spørsmål. Tror ikke noe her opprettes på synsing men kun etter behov.
Ser ikke noen problemer med at gruppa ligger her i det hele tatt, er bare glad den er her i det hele tatt. :nemlig:

Acino
07-03-2010, 10:12
Forøvrig høres nugatti kjempegodt ut - men det kjøper vi klokelig aldri :humre:

underlig
07-03-2010, 10:31
Vel- jeg synes ikke det å legge "tykk" sammen med "psykiske problemer" er greit. Det sier abeselutt noe om hvordan noen har tenkt om det. Og jeg gjentar: det er sikkert bare gode intensjoner men like fullt en fordom.

Jeg hadde ikke tenkt sånn hvis alle foreldregrupper som kunne ha behov for litt anonymitet var lagt hit - men det er de ikke.

Behovet for anonymitet kan forøvrig raskt undersøkes ved å se hvor mange som benytter seg av det i gruppen -

Jeg ser at du har lyst til å avslutte diskusjonen - men dette er faktisk et svært sentralt og viktig spørsmål i forhold til det å veie mer - hvordan verden omkring oss har endel forventninger og tilrettelegginger bygget på antagelser som uansett hvor velmenende ikke er annet enn fordommer!

underlig
07-03-2010, 10:32
Må legge til at dette kanskje er det første tema her inne som faktisk førwr til vanskelig/ problematiske spørsmål og følelser- og da kanskje hører hjemme her :knegg:

valkyrien
07-03-2010, 10:39
Jeg har faktisk ikke tenkt over hvor gruppen ligger hen før nå... :sparke:

Og det plager meg heller ikke at den ligger her, men ble jo litt nysgjerrig da... Kanskje det hadde gått an å spørre ledelsen om dette?

underlig
07-03-2010, 10:49
Det plager meg ikke - men kanskje det burde plage meg? Det jeg vet helt sikkert er at mennesker (ikke de nermeste selvfølgelig) behandler meg anderledes når jeg nermer meg tresifret enn når jeg veide halvparten- på godt og vondt. Det er en annen verden jeg lever i på mange måter!

Uansett er det viktig å stille slike spørsmål! Jeg skammer meg ikke over meg og har full intensjon om å stille spørsmål ved alt i samfunnet som indikerer at jeg burde skamme meg!

Acino
07-03-2010, 11:57
Jeg har ikke noe imot å diskutere den generelle verdens oppfatning av meg som tjukk; trynefaktor osv - men jeg melder meg ut av den delen av diskusjonen som går på kritikk av forumet; som det står i faq; slikt tar man opp med administrator :jupp:

Tredjemann
07-03-2010, 12:23
Jeg har ikke noe imot å diskutere den generelle verdens oppfatning av meg som tjukk; trynefaktor osv - men jeg melder meg ut av den delen av diskusjonen som går på kritikk av forumet; som det står i faq; slikt tar man opp med administrator :jupp:

Veldig enig i denne.

underlig
07-03-2010, 12:32
Å stille spørsmålet = kritikk av forum? I utganspunktet var det en undring!

Og et konkret eksempel på hvordan tykk blir tenkt på som problem i motsetning til endel andre ting folk har felles. Jeg har fortsatt ikke hørt en eneste god begrunnelse for hvorfor denne forskjellen- og hva skal jeg tenke da?

Om jeg var opptatt av å forandre det, eller ville flytte gruppen så ville jeg tatt det opp med admin! Jeg var mer opptatt av å finne ut hvorfor, fundere, reflektere, lære noe nytt, høre det glimrende argumentet jeg selv ikke så!

Det var overhode ikke meningen å tråkke på noen tær- og jeg kan ikke helt se hvorfor skulle være det heller?

Det er en legitim fundrerig - fremdeles uten noe godt svar! Hvorfor i all verden blir det ubehagelig for enkelte? Det lurer jeg på ;-)

*Lene*
07-03-2010, 12:37
Helt enig at forumet kunne ligget i underfora, på lik linje som moden mamma etc..
Men jeg blir absolutt ikke provosert av det. Men som underlig sier, det er litt underlig :blunke:

Når det gjelder at folk ser anderledes på deg som fet, er helt riktig. Jeg er vanligvis ikke så "kremt, feit som nå" og har aldri følt meg så uglesett, glant på, ignorert og oversett :himle:
Nå skal det og sies at jeg virkelig misliker meg selv, og jer er ikke glad, feit og lykkelig.
Her skal madammen på streng slankekur når poden er ute :sparke:

Acino: Lurt å la være kjøpe nugatti, dette var min siste gang og :rødme:

Acino
07-03-2010, 12:46
Det var en undring/ spørsmål(slik jeg oppfattet det, og nei, slik jeg oppfatter en ting er ikke nødvendigvis akkurat slik du mente det, men igjen, jeg oppfattet det slik) som konkret gikk på hvordan underforumene her inne var plassert, og det oppfatter jeg som noe du bør ta med administrator og ikke med oss.

Videre oppfatter jeg at det ble dreid mer inn på den generelle verdens oppfatning av oss som er tjukke - og der er det mye rart ute å går. Merker godt til det, dessverre. Samtidig føler jeg ikke alltid at det bare går på at jeg er tjukk, men også på utseende generelt, på hvordan jeg er kledd. Jeg føler at en del av den trynefaktoren er reell, men ser samtidig at jeg muligens fint klarer å gjøre det verre enn det er oppe i mitt eget hode.:himle:

underlig
07-03-2010, 12:54
Godt poeng!

Hvor forum ligger er en fillesak- men det er interresant hvorfor nettopp denne gruppen er ulik de andre jeg har nevnt over. På den annen side så er det ofte alle fillesakene samlet som er den store forskjellen!

Misforstå meg rett- jeg vil under ingen omstendighet være under 25 igjen - men jeg ville lyve dersom jeg påsto noe annet enn at jeg straks ville byttet "snart 40" mot "et par og tredve" :knegg:

Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke trives i livet mitt eller med meg selv! At noe annet er "bedre" betyr ikke at jeg er misfornøyd. God økonomi hindrer meg ikke i å drømme om 95 millioner i Lotto :glis:

Må levere kupong på onsdag, har hørt at det kan bedre vinnersjangsene...

Ingen øyeblikkelige etter-fødslen tiltak jeg kan komme på der! Sånn sett er vekt greit fordi man kan gjøre noe - det er muligens både fordelen og ulempen.

Når det gjelder nughatti har jeg ingen problemer å motstå:tøff: Ben og Jerry derimot:rødme:

Acino
07-03-2010, 12:54
Og et konkret eksempel på hvordan tykk blir tenkt på som problem i motsetning til endel andre ting folk har felles. Jeg har fortsatt ikke hørt en eneste god begrunnelse for hvorfor denne forskjellen- og hva skal jeg tenke da?

Det er en legitim fundrerig - fremdeles uten noe godt svar! Hvorfor i all verden blir det ubehagelig for enkelte? Det lurer jeg på ;-)

Praktisk; det burde ikke være sånn at man føler det er problematisk men det ER nå en gang slik for mange. I min forrige runde her inne var det mange spørsmål fra anonyme/uregistrerte. Ja, jeg hadde til og med behov for å få lov til å svare/spørre anonymt selv, for jeg syntes det var flaut. Og da var det flott at det gikk an i denne gruppen; da var sjansen stor for å få ordentlige svar fra likesinnede.

I ivfgruppen osv kan man ikke logge ut og spør anonymt...så igjen, jeg ser det praktiske i det.

Forøvrig har jeg både ivf-sprier i magen, jeg har mistet sent i svangerskapet osv - men har aldri følt det problematisk på en slik måte at jeg har hatt behov for å stille spørsmål anonymt. Men når det gjelder det å være tjukk, vel, det er av og til litt flaut - synes JEG. :)

Acino
07-03-2010, 12:59
Er det fristelser vi skal snakke om nå da? Det er aaalt for mange av de, jeg er matvrak pluss glad i både søtt og salt.:blush: :knegg:

Nei, er enig, Undre; at jeg ikke har det perfekt betyr ikke at jeg har det ille. Det finnes heldigvis gode mellomting! Forøvrig er det litt godt å tenke på at den ideelle alderen stiger litt i takt med årene som kommer på.

Solå
07-03-2010, 13:01
Acino: Jeg var enig i det du skriver forrige gang jeg var gravid, men tror jammen at jeg har endret mening. Det sier faktisk noe om holdningene til å være store gravide at det er plassert under dette forum. Jeg synes faktisk at det er litt trist at det skal være slik.

Jeg forstår godt at mange store gravide har behov for å være anonyme- skal ikke se bort fra at jeg har behov for det av og til også. Men da vil jeg jo uansett ha muligheten til å stille et spørsmål anonymt under pinlige spørsmål. Ved å legge den "frodige" skravetråden her sier man at alt som har med å være frodig faktisk er pinlig. Det er jo ikke tilfellet.

Jeg synes at underforumet frodig og svanger skal flyttes sammen med tilsvarende grupper- og så kan man om man synes man har et pinlig spørsmål stille det anonymt under vanskelige og pinlige spørsmål.

Hvordan starter man en debatt med moderatorene om dette? På SG var det jo en eget underforum for diskusjon med moderatorer?

:klemme:

Acino
07-03-2010, 13:03
Acino: Lurt å la være kjøpe nugatti, dette var min siste gang og :rødme:

Om det er din eneste virkelige store "last" ville jeg nok kanskje ikke tenkt at det var siste gang - da hadde jeg sprukket fortere enn svint iallfall! Bare tanken på at jeg aldri skal spise noe igjen får meg til å baaare tenke på det.
Men for all del, det er flere veier til mål - og jeg har nok litt beundring for de som bare sier at "nei, ikke noe mer snop på meg" - og så bare gjennomfører de det og hevder sågar noen år etter at nei, sånt spiser de ikke. Eller, nei, nå har jeg det - da er det ikke snop som har vært deres største last, det er sikkert noe annet :nemlig: Ahh, nå føltes det litt bedre igjen! :humre:

Acino
07-03-2010, 13:08
Føler jeg spammer tråden heeelt her, dukker jo stadig noe nytt opp som jeg vil kommentere...:sparke:

Solå; Tror det kanskje skal legges under forslag til nye diskusjoner? Eller sendes pm til administrator.

Og bare så det er sagt; jeg har ingen problemer med at vi er uenige i ting her inne som ellers!

underlig
07-03-2010, 13:11
Jeg kjenner desverre flere som opplever barnløshet som flaut og har vanskelige følelser knyttet til det. Jeg kjenner også noen som har mistet som har tanker om det de nesten ikke tør si høyt til seg selv en gang.

Det gjelder ikke alt men noe - og da er det fint å ha et eget forum som dette. Det gir meg fortsatt ikke flere nye tanker angående min undring over plasseringen av denne gruppen:sparke:

Solå
07-03-2010, 13:13
Oh darling spammer :elsker:

Det er jo mer et forslag om bytte enn det er et forslag til ny diskusjon... pm til administrator :gruble: avansert på en søndagettermiddag...se hva jeg får til..

underlig
07-03-2010, 13:14
Føler jeg spammer tråden heeelt her, dukker jo stadig noe nytt opp som jeg vil kommentere...:sparke:rs!

Da er vi to :knegg:

Personlig har jeg ikke behov for å flytte noe - men abselutt for å stille spørsmålet og få igang tanker, diskusjon og mening. Jeg blir lett så blind for de små tingene som samlet blir livskonsekvenser- det vil jeg ikke! Ikke for meg selv og ikke for andre!

Acino
07-03-2010, 13:14
Jeg har sagt ifra på moderatorforumet at her er noen som ønsker å flytte gruppen, spurt hvor dere henvender dere osv.

Solå
07-03-2010, 13:16
Takk :klemmer: Jeg vet at dette er diskutert uhorvelig mange ganger før, men kanskje en dag så flyttes den :humre:

*Lene*
08-03-2010, 11:57
Hei hei frodige damer :blafre:

Ble vist en skive med nugatti i dag og..Hmmm..blir jo aldri tom den boksen. Og man kaster vel ikke mat? :tullerdu:

*Lene*
08-03-2010, 11:57
:dobbelt:

Upsidaysi
08-03-2010, 13:00
Men en skive er da ikke ille Lene.. jeg hadde nok tatt minst tre om jeg hadde fått servert nugatti :sparke:

*Lene*
11-03-2010, 12:39
Men en skive er da ikke ille Lene.. jeg hadde nok tatt minst tre om jeg hadde fått servert nugatti :sparke:

Veeel, i dag er boksen kastet, fristelsen mao borte :rødme:

Sukkerrose
11-03-2010, 13:53
I dag fikk jeg endelig kommet meg på Bellykiss. Veldig fin og koselig butikk! Pene klær :nikker:
Det var bukse og undertøy som er kritisk her.... og jeg fant akkurat en slik bukse jeg var ute etter. Svart og "basis". Desverre passet ikke den største størrelsen meg :( Fikk ikke opp glidelåsen på siden og lårene hadde det traaaangt. Men de har heldigvis en større størrelse til vanlig, så innehaveren skulle ringe meg når de fikk den inn. Hååper den vil passe da :ber:

Da var jeg mer heldig med undertøy i dag. De hadde 40% rabatt, og litt romsligere størrelser på det ja! Så fikk både strømpebukse, truser og amme-bh'er :D

esmeralda
11-03-2010, 14:33
Så bra, Sukkerrose!! :jupp:
men du, Bellykiss er det i Trondheim?? Kanskje en plass for meg å stikke innom når jeg skal oppover neste gang... hvor ligger den??

Nugatti, ja forresten... Har hatt sykt lyst på Nøtte de siste ukene. Men (heldigvis) finner jeg det ikke i butikkene, tror kanskje det er gått ut av produksjon?! Men kan ikke si jeg har spist så sinnsykt sunt allikevel, da... :sparke:

Jeg er 9+3 nå og begynner å kjenne buksene stramme ubehagelig mye. har vel noen større størrelser liggende en eller annen plass, men ser liksom for meg at de blir veldig store annet enn over magen... :sparke:
Så tror jeg skal forsøke å komme meg innover til byen i morgen for å se om jeg finner noe, om ikke annet den H&M joggebuksa...
Tror ikke alle H&M og KappAhl har mamma-avdeling, så må sjekke litt. Kom ikke så langt sist gang.

Upsidaysi
11-03-2010, 14:37
Ingen kappahl har mammaklær lengre dessverre :(

Sukkerrose..glidlås i siden? er det no godt på en gravidbukse da? om du leter etter en classic svartbukse, så har feks zizzi slike med strikk i livet da...kanskje det kunne vært noe? om man har lange topper over så synes jo ikke det i det heletatt...

de er ikke så ille i pris heller...rundt 400 kr tror jeg :jupp:

Sukkerrose
11-03-2010, 14:50
Så bra, Sukkerrose!! :jupp:
men du, Bellykiss er det i Trondheim?? Kanskje en plass for meg å stikke innom når jeg skal oppover neste gang... hvor ligger den??Ja Bellykiss (http://www.bellykiss.no/) her :jupp: Den ligger i Fjordgata, rett ved Nøstebarn.

Sukkerrose..glidlås i siden? er det no godt på en gravidbukse da? om du leter etter en classic svartbukse, så har feks zizzi slike med strikk i livet da...kanskje det kunne vært noe? om man har lange topper over så synes jo ikke det i det heletatt...Ja glidelås... er det på de fleste bukser jeg har sett. Var bare det jeg brukte sist svangerskap også. Det er forresten denne buksen (http://la-vida.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=33_34_57_5&products_id=552) jeg snakker om.

Men jeg skal absolutt sjekke ut Zizzi :jupp: Men det er "bare" store størrelser der, ikke sant? De har ikke mammaklær? For min kropp er så uproposjonert :himle: At hvis jeg finner en bukse i vanlig stor størrelse som får magen min inn og alt sånt, så sleeenger den rundt leggene og er alt for lang. Så håper å finne en skikkelig ordentlig mammabukse da. Som passer bra overalt liksom.

Acino
11-03-2010, 15:10
Sukkerrose: Den buksa så fin ut! :jupp: Men ble litt skeptisk med tanke på glidelås i en mammabukse. Uansett, vi har ikke den butikken i nærheten :humre: Hørtes ut som du fikk handla litt da iallfall, og på tilbud også - sånt liker vi!

esmeralda: Stemmer det; ikke alle hm-butikkene som har mammavdeling.. Og kappahl har aldri hatt mammaklær så lenge jeg har vært gravid iallfall(ikke i fjor og ikke i år). Håper du finner noe - ikke vær redd for å prøve, man kan alltids få seg en overraskelse!! :kryss: for at du finner noe du både liker og passer! :jupp: Er ikke noe tilhenger av større klær jeg heller, ikke bukser iallfall; har ikke rompe og lår til å følge med på det magen trenger, ikke har jeg lange nok bein heller :knegg:

Migica
11-03-2010, 17:55
Nugatti, ja forresten... Har hatt sykt lyst på Nøtte de siste ukene. Men (heldigvis) finner jeg det ikke i butikkene, tror kanskje det er gått ut av produksjon?! Men kan ikke si jeg har spist så sinnsykt sunt allikevel, da... :sparke:

Spar-butikkene selger nøtte :jupp: Men tror ikke jeg har sett det andre steder nei.

Upsidaysi
11-03-2010, 19:14
Zizzi har dessverre ikke mammaklær, har tipset de om det da :jupp: sagt at det er klin umulig for store gravide å finne seg klær i norge :jupp:

esmeralda
12-03-2010, 16:19
Synes det var noen som sa at de hadde store Mammaklær på ellos, men finner ikke noe jeg. Dvs fant noe i str 46/48, men det kan i verste fall bli litt knapt... :blush: Og gidder liksom ikke bestille bare for å prøve og evt sende tilbake.
Men har bestilt fra H&M i dag, da. Så da blir det vel noe ihvertfall. Og har fortsatt ikke funnet frem den buksa jeg har fra sist.

Acino
12-03-2010, 16:33
Jeg har ikke hørt snakk om store mammaklær på ellos - men om jeg sier til "vanlige" folk at jeg trenger "store" mammaklær så henviser de meg gjerne til å kjøpe vanlige klær i større størrelser, og da refereres det gjerne til f.eks ellos...:himle:

Det er IKKE det samme - ja, en del plagg kan man fint bare ta en størrelse større i og det ser likevel ok ut, men ikke alt blir ok på alle i en størrelse større. Det kommer an på kroppsfasong og alt. Så jeg hadde definitivt satt pris på større utvalg av mammaklær selv til "sånne som meg". Skal senere prøve noen klær på hm, men gidder ikke enda - har enn så lenge litt fra forrige gang osv.

:kryss: for at det du har bestilt passer!! :klem:

babyblue
12-03-2010, 17:07
Jeg var på hm i går og prøvde mammaklær! var veldig nervøs før jeg prøvde men til min store overraskelse passet det meste. jeg prøvde i xl og det eneste som ikke passa var en kjempefin tunika som ble for trang over puppene:glis: kjempemye fint hadde de også! kjøpte ei bukse og tre topper og skal tilbake i morgen å handle mer... er bare 11 uker på vei men magen er så oppblåst at jeg gidder ikke å prøve å skjule den i vanlige klær lenger...

Talica
12-03-2010, 20:21
Jeg irriterer meg grønn over HM og mammaklær, så jeg boikotter hele butikken snart :mumle: Jeg skulle innom HM for å kjøpe meg en mammabuske. Prøver str 44 - får ikke over låra. Prøver str 46 - får ikke over låra den heller!! :stønn: Størrelse 48 - ALTFOR trang! Jeg vil påstå at jeg ikke er så stor som størrelse 50 må jeg si... prøvde XL også, fikk ikke over rumpa en gang. Da jeg kom hjem endevendte jeg huset og fant en gammel mammabukse i str L. Gjett hvilken butikk den var fra... Jo, HM! (kjøpt i 06 vel og merke). Så de må ha endret størrelsene sine betraktelig på 4 år.

Har kjøpt en mammabukse på Ellos etter det. I og med at jeg hadde dårlig erfaring fra HM, så bestilte jeg str 48. PRøvde den - og den sklir jo bare av meg. ALTFOR stor... Det er jammen meg ikke lett å være stor gravid og hormonell da man skal få tak i behagelige klær altså.... :mumle: Jeg føler meg rett og slett som en dass om dagen. Har ingen fine klær å gå i :urk:

Sukkerrose
12-03-2010, 20:28
Kan signere mye av det der ja Talica :mumle:

Fru Jensen
12-03-2010, 20:49
Blir med i gjengen som irriterer seg over H&Ms mammakolleksjon. :mumle:

Jeg fikk etter mye om og men tak i en tights (jeg ville å gjerne ha en bukse, pokker altså) type mammatights med hoyt strikkliv. Veldig behagelig altså, men det er fremdeles en tights og jeg ønsket meg så sårt et par jeans... :(
Men så slipper jeg å gå uten bukser når den ene som fremdeles passer er til vask... :knegg:

Også... Nøtte selger de på Obs blandt annet... Og den var veldig god når jeg kjøpte den på "tier`n" for noen uker siden... :blush:

TigerLilly
16-03-2010, 09:22
Hei jenter,

Snille mannen min var og kjøpte kosebukse til meg her om dagen. Jeg hadde sagt på forhånd at jeg måtte ha minst XL. Han har gjort alt riktig, bortsett fra at han har kjøpt den på ZIZZY. Det er jo en butikk som selger store str og XL er derfor altfor stolt for meg. Jeg tenkte ikke noe over det før jeg skulle bruke den i dag og lappene ble selvføgelig tatt av når han kom hjem med den. Så da blir det ingen bytting. :snill:
Derfor tenkte jeg at om det er noen som vil ha en svart kosebukse i stor str XL, tilsvarer sikkert 50/52 kan jeg tenke meg, så send meg en pm med navn og adresse så skal jeg få den i posten så raskt som mulig.

Upsidaysi
16-03-2010, 11:50
Så snill mannen var da Tigerlilly :)

En XL fra zizzi er 54/56 ;)

TigerLilly
16-03-2010, 20:37
Hei jenter,

Snille mannen min var og kjøpte kosebukse til meg her om dagen. Jeg hadde sagt på forhånd at jeg måtte ha minst XL. Han har gjort alt riktig, bortsett fra at han har kjøpt den på ZIZZY. Det er jo en butikk som selger store str og XL er derfor altfor stolt for meg. Jeg tenkte ikke noe over det før jeg skulle bruke den i dag og lappene ble selvføgelig tatt av når han kom hjem med den. Så da blir det ingen bytting. :snill:
Derfor tenkte jeg at om det er noen som vil ha en svart kosebukse i stor str XL, tilsvarer sikkert 50/52 kan jeg tenke meg, så send meg en pm med navn og adresse så skal jeg få den i posten så raskt som mulig.

Dette er første gang jeg quoter meg selv.. :knegg:

Men vil bare si at buksa er gitt bort og jaggu meg er det ikke noen som får seg ny jakke også. :jupp:
Har jeg (og mannen :) ) gjort årets gode handling i dag eller? :fnise:
Vi er veldig glade for å kunne gi det bort istedet for at det hadde blitt kastet. Nå håper jeg bare at det passer dere to jenter.

Med ønske om en fin kveld videre til alle.

*Lene*
16-03-2010, 21:29
Det var usedvanlig koselig gjort av deg Tigerlilly :snill:

Har bestemt meg for å ikke kjøpe en dritt mer mammatøy. Skal gå i tights og tunika ut graviditeten. :blafre:

Arden
17-03-2010, 10:48
Ja disse str på H&M er litt merkelige, jeg må bruke minste str i tøy bukser der, men gå opp mange str om jeg skal gå med andre bukser.... Samt at disse overdelene er jo for store for meg.....Merkelige saker....:stønn:

Talica
17-03-2010, 11:07
Jeg fant jeg fant! :lykkelig:

Fant en olatights på Kapphal (ikke mammabukse) som jeg fint kan bruke. Måtte i den store avdelingen da :mumle: MEN! Jeg fant også 2 lange tunikaer i den vanlige avdelingen :glis:

Nå kan jeg endelig føle meg litt mer vel... :sparke:

Migica
17-03-2010, 11:12
Jeg fant jeg fant! :lykkelig:

Fant en olatights på Kapphal (ikke mammabukse) som jeg fint kan bruke. Måtte i den store avdelingen da :mumle: MEN! Jeg fant også 2 lange tunikaer i den vanlige avdelingen :glis:

Nå kan jeg endelig føle meg litt mer vel... :sparke:

:kidoki: Flott!

Powerpuff
17-03-2010, 17:38
...i den vanlige avdelingen...

SKulle ønske butikkene bare kunne ha EN avdeling, jeg - istedet for så blir det "den vanlige avdelingen" og "den for de store". Det er egentlig ganske diskriminerende.. Jeg er en av de som må i "den store avdelingen" i de fleste butikker unntatt Kappahl, for der har de opptil 48/50 i den såkalte "vanlige" avdelingen. De har skjønt det litt der! Og nylig så jeg de har fått en litt kul serie der, som faktisk også kom i "store størrelser". Da ble jeg glad! Det er ikke bare-bare å være stor i våre dager heller, selvom vi er heldige og kan handle mer enn bare joggebukser! :)

blomsterjenta
17-03-2010, 20:55
Hei hei, her har dere meg :glis:
Hører definitivt inn her med en syk BMI :shock: Min alder er også høy (38 og den tør jeg i alle fall si høyt) Trodde ikke jeg kunne bli gravid på egen hånd siden jeg måtte gjennom pergo sist, men her har det vist skjedd noe :sparke: (neida vi hadde ikke sex......)
Var veldig lite planlagt dette og jeg ble veldig deppa først siden jeg har søkt slankeoperasjon som nå anntagelig må utsettes og kanskje søke helt på nytt. Har slitt med kraftig overvekt siden jeg var 18 år og fikk mitt første barn. Dette blir min nr 4 og siste! Har hatt mye mas om vekt, kosthold, mosjon, glukosetester osv osv i det siste svangerskapet for 2 år siden så jeg gruer meg endel nå ja :( Nå er jeg i tillegg passert "gammel" grensa så frykter enda mer mas.
Mine 3 tidligere barn har alle vært normale ang størrelse og vekt, greie svangerskap og lette fødsler :) Føler det er alt for mye hysteri rundt det å veie for mye og være gravid! VI VET JO FOR POKKER AT VI ER TJUKKE OM DE IKKE SKAL MÅTTE GNI DET INN!!!!!!
Når det gjelder mammaklær har jeg aldri eid et eneste plagg av den typen. Går i adidas treningsbukser og siden det er så mye mage (og buksene har goood plass) fra før så holder de gjennom svangerskapet :rødme: Gruer meg til i sommer :( Har kun svarte klær.....

Det var en liten presentasjon :sparke: Hører inne i Oktoberklubben så jeg ser jeg ikke er alene med å ikke bli å legge ut noen magebildetråd :blush: