PDA

Vis full versjon : Hmm - kynnere eller rier?

lotus
09-09-2002, 11:40
Jeg er førstegangsfødende - og dermed helt grønn når det gjelder fødsel. I tillegg ble jeg forespeilet et planlagt keisersnitt som det ikke ble noe av likevel (noe som var bra, fordi det innebærer at barna har det bra inni magen min likevel :) )

Når jeg på toppen av det hele har hatt sjeldent lite kynnere i løpet av svangerskapet, stiller jeg altså enda dårligere når det gjelder kunnskap rundt dette med rier og kynnere - fødselstegn generelt! Trenger derfor litt hjelp av dere som har født før.

Dette var natta mi: Våknet av "smerter" eller murring rundt lysken og korsryggen ca klokken 2. Det var ikke smerte-smerter og de kom ikke regelmessig; dvs. det var ingen hvilepauser, bare en sterk murring, som av og til ble enda sterkere - våknet av at jeg lå og stønnet innimellom... Ubehaget varte helt til morgenen, men jeg klarte å sove litt innimellom. Klokka 07 var det imidlertid ikke mulig å sove mere. Sto opp, gikk på do (det hjalp litt), men ubehaget er der ennå. Det blir verken verre eller bedre av at jeg er på beina. Slimproppen har så vidt jeg vet ikke gått, ei heller vannet. Har jo noen uker igjen til termin, men bærer også tvillinger, så ting kan jo skje...

Kloke septemberhoder - skal jeg ha det sånn i ukevis fremover? Eller er noe på gang, tror dere? Jeg vet jammen ikke hva jeg håper, jeg!

lotus, T-25

Postet dette innlegget på Septemberklubben også...

Metteb
09-09-2002, 13:25
Hei

Eneste jeg vet, eller har lært, er at rier er vonde og det er ikke kynnere.
Jeg er førstegangs selv (med en baby) og har masse kynnere hele dagen, men de er ikke vonde!

Jeg ville kanskje ringt til sykehuset eller jordmor og spurt. Ingen vet bedre enn de.

Lykke til med dine to :baby: :baby:

35+3

sola
09-09-2002, 13:35
Dette tror jeg kan bety mye forskjellig, er veldig forskjellig hvordan de siste ukene før fødselen blir fra person til person. Trøst deg med at kynnere er med på å forberede livmoren frem mot fødselen, slik sett er det BRA om du har en del nå, du er jo "klar" allikevel;)

Det KAN jo være at noe er nært forestående, men det kan faktisk gå uker også. Selv hadde jeg ingen vonde kynnere før den dagen jeg fødte i forrige svangerskap, med ett barn. Men denne gangen har jeg hatt mye mer kynnere, i det siste litt smertefulle og innimellom såpass regelmessige at jeg "tar tiden" for å se om det skjer noe:???: Heldigvis har de stoppet opp etter en stund, men faktisk vart opptil et par timer. De har da ikke blitt verre og verre.

Siden du hadde dette i hele natt og det ikke gir seg, kan det jo være lurt å kontakte føden for evt. å bli kontrollert.....

Lykke til, nå er du snart i mål, uansett!!

Klem Sola 34+5 og :baby: :baby:

Malin
09-09-2002, 14:26
Detta med menssmärtor / murring / vont i lyske och rygg är helt normalt. Det behöver inte betyda att förlossningen är på gång. Många har dessa smärtor sista veckorna. Det är livmodern som töjer sig och bäckenet som "mjukar upp sig".

Klem