Vis full versjon : Privat UL i Drammen
Synes det er så forferdelig lenge til den ordinære ultralyden, og har kjempelyst til å hilse på den lille en gang før det! I går snakket jeg og pappaen om å prøve å få til en time i feks uke 13...
Men; innflytter til Drammen som jeg er, kjenner jeg desverre ikke til hvor og til hvem jeg burde gå! Er det noen Drammens-damer med noen gode anbefalinger her inne?? Hvor kan man henvende seg for å få ul uten henvisning fra lege?
Hilsen fra Carine (10+0 i dag)
MokkMokk
30-04-2003, 12:21
Jeg tror ikke det er noe tilbud om privat UL her i Drammen, ihvertfall ikke der de har skikkelig utstyr.
Selv går jeg til JM hos Gynekologklinikken, og der har de UL-utstyr, men dette er ikke særlig avansert og moderne.. :uff:
Jeg har derimot hørt mye positivt om Majorstuklinikken, samt en plass inne på Byporten (husker ikke navnet der).
Hadde jeg vært deg, hadde jeg bestilt time ved et av disse stedene :)
Klem,
verene
Sweet Candy
30-04-2003, 12:45
Anbefaler IKKE gynekologklinnikken..... Dro dit på tidlig ultralyd første gangen jeg var gravid (hadde hatt noen småblødninger å ville sjekke opp dette). Fikk beskjed om at jeg hadde abortert, selv om blødningene var veldig små og jeg hadde ingen smerter. Jeg synes dette var veldig rart, for jeg hadde hørt at man blødde masse og hadde kjempevondt når man aborterte. Jentene på SG mente også at legens mening var litt for lettvint. Men, jeg stolte på legen jeg, dum som jeg var. Ca 10 dager etter jeg hadde vært der, våknet jeg opp i forferdelige smerter. Tok noen paracet som ikke virka. Ringte til slutt legevakta, men fikk bare beskjed om å ta flere smertestillende, men inn fikk jeg ikke komme! Til slutt måtte samboeren min hente noen sterkere smertestillende på legevakta, og de virka, så jeg sovna. De neste 2 dagene hadde jeg også vondt, men trodde det ville gi seg. Den 3 dagen var jeg så dårlig at jeg katet opp og svimte av hele tiden, det var da jeg kjønte at noe virkelig var galt. Ringte samboreren min og han kom hjem tidl. Han ringte rett til anbulansen. Det viste seg at jeg ikke hadde abortert, men hatt en graviditet utenfor livmoren (egglederen hadde sprukket, så jeg hadde indre blødninger). Det ble opperasjon med en gang, og blodoverføring på 1.5 liter. Hadde jeg ikke kommet inn til sykehuset da jeg gjorde, så kunne det ha gått skikkelig galt! Alt dette pga. en gyn. dårlige vurdering. Jeg går aldri dit igjen!
MokkMokk
30-04-2003, 12:53
Jeg går bare til kontroll hos JM ved klinikken jeg.
Nå skal det sies at det er flere gynekologer der,
så alle behøver ikke være like dårlige for det om èn kanskje er det.. :uff:
Men jeg har likevel full forståelse for at du føler som du gjør, sånne opplevelser sitter i en etterpå ja.. :(
Klem,
verene
Sweet Candy
30-04-2003, 13:58
Ja, jeg har hørt at jordmora der er veldig koselig, en veninne av meg gikk hos henne, så det var derfor jeg dro dit den gangen. Jeg vet det er flere gyn. der inne, men etter det som skjedde sist har jeg litt vondt for å stole på noen av dem..... Det er sikkert noen som er flinkere der altså, men jeg drar ikke dit igjen!
Filifjonk
30-04-2003, 16:25
Jeg anbefaler Dr Hessla ved gynekologklinikken.. Utmerket gynekolog som tok veldig godt var på meg da jeg gikk der for 4år siden. Og Gynekologene har bedre ul-utstyr enn jordmora har.
Om en ikke vil dit, kan en jo søke litt rundt etter gynekolog i nabokommuenen. Asker har privat gyn. Det hadde de i allefall da jeg bodde i Drammen.
christinal
30-04-2003, 23:01
Heisann
Kanskje de har ul hos fastlegen din? Du kan også spørre han om du kan få en tidligere henvisning.
Jeg har fått hilse på :baby: tre ganger allerede, men krever tett oppfølging og har time ca anna hver uke hos fastlegen min. Til mitt hell har han egen ul på kontoret sitt, og det er bare så godt å få hilse på arvingen, samt se hjerteslag og at h*n faktisk vokser...
Lykke til
klem
christinal og
:baby:
11+1
Mamarazzi
01-05-2003, 00:10
Hei!
Du har jo Dr. gyn Åse Garder (dvs: Cathrine Dunin Woyseth tar over praksisen hennes nå) som holder til i Håndverkergården, tlf: 32891820. Der er det utstyr for innvendig UL (og der hilste jeg på Jr første gang!!). Er usikker på ventetiden, men ta en tlf, eller aller helst: ta deg en tur ned på kontoret!!
Gudd løkk!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.