PDA

Vis full versjon : Er vi mange ivf/ icsi`ere her?

Nickløs
30-04-2003, 14:14
Hei sann:)

Synes å ha sett noen her og der jeg, lurer på om vi er mange med små mirakler i magen? Nå er jo alle små spirer et mirakel, men må jo si at jeg synes det er helt utrolig at jeg får oppleve dette!

Føler meg stolt som en hane, lykkelig, og strålende:) Jeg nyter hver en dag som går, og klarer ikke holde hendene borte fra magen! Stryker på den når jeg våkner om morgenen og smiler:D

Må jo innrømme at de første ukene var litt "tøffe", selv om vi får tidlig ul så følte jeg på en måte at det var for godt til å være sant. Men nå er jeg mer rolig, og har et bilde av nurket fra uke tolv hengende på kjøleskapet:kry:

Jeg har hatt "rare" symptomer, ikke slik jeg trodde det skulle være: Ikke vært kvalm i det hele tatt, større pupper- men ikke ømme. Har mistet lysten på snop, sjokolade, og brus. Så nå er vann det beste jeg vet, og spiser kun litt snop i helgene. Og jeg var den sjokolademonsen før!?

Vel, hvordan har dere det? Er det noe dere føler kun andre slitere vil forstå? Eller er det "glemt".

Vi går i hvert fall en fin tid i møte, nå når sommeren kommer og magen blomstrer:)

Tiki
30-04-2003, 20:07
Jeg er her og....forde om jeg nesten ikke tørr å være her enda. (er så redd for at noe skal gå galt) Er i dag 5+6 på vei, har lite symptomer. Puppene var litt ømme, men er ikke noe særlig det heller nå. Kjenner gjevnlige murringer i livmoren da, så jeg håper jo at det er liv laga.

Skal til første UL den 7. mai. Håper de ser noe forde om det er tidlig.

Nei så langt så har jeg absolutt ikke glemt veien jeg har gått for å kommet hit (ble gravid på midt 2. IVF forsøk)....og hvis dette går bra så tror jeg ikke jeg vil glemme det heller. Jeg er 37år og blir 38 til høsten, så jeg føler virkelig ikke jeg har så mange sjanser igjen.

Jeg føler en tilknytning til dere andre som er i samme situasjon.

Håper vi alle er heldige og at alt går bra i våre svangerskap.

bobla
01-05-2003, 15:49
hei

har et nurk etter 2 icsi i magen og er overlykkelig for det.....etterhvert som svangeskapet har gått fremover har jeg følt meg som alle andre gravide, men har selvfølgelig faste turer innom DOL og FUB for å sjekke:D

mine graviditetstegn i begynnelsen var ganske like dine nickløs....snopebehovet ble borte en(en stund :D ) og kun puppene og murring i magen var det jeg merket. i uke 8 gikk jeg en 7 ukers peride med kvalme, men det gikk gudskjelov over...

men det såååå individuelt med disse signalene at det ikke er vits å sammenligne.

nå er det kun 5 uker til jeg skal hilse på mitt mirakel så jeg ønsker dere riktig lykke til!!!!!dette kommer til å gå så bra for dere begge!!!

Dobelix
01-05-2003, 16:51
...var eg himmelfallen over min manglande sjokoladetrang. Eit kjempepluss ved å gå gravid- og fremdeles er springvatn det beste eg kan få å drikke!
Men no, 6 veker før termin er snopetrangen tilbake for fullt, vekta eksploderer og påskesnopet er på halv pris... Og is er bedre enn nokon gong!

Uansett, det er ei utrulig flott tid å vere gravid, tross halsbrann, hovne føter og kvalme, særleg for oss som har streva med å komme hit. Vi ventar to troll i juni etter første IVF-forsøk. Det er verkeleg eit mirakel...
Fyller no huset med beibiutstyr, og overhører stemma i hodet som seier at vi bør vente med innkjøp til alt har gått bra.. Men det er jo berre så koselig å gjere alt klart! Foreldre og svigerforeldre er meir overtruiske og ser nok at vi bremsar litt, men skit au- dette har eg venta på - og eg kosar meg!
Fleire som meg?

:D termin 19.06:mervink:

Moria
01-05-2003, 20:48
For oss var det full klaff på første icsi men veien dit har tatt nesten 3 år så det føles virkelig som et lite mirakel når det endelig ser ut til å ha lykkes.

En hver graviditet er et mirakel, men for oss som har strevet virker kanskje mirakelet enda størret. Vil nok påstå at jeg gleder meg litt over middels:D

Klem Moria og "lille vennen" 6+6

Cyanea
01-05-2003, 22:12
Jeg har også et mirakel i magen!!! Jeg var så fantastisk heldig at det klaffet på første IVF-forsøk :D :klapp: Jeg er fortsatt jublende lykkelig - uke 27 i dag!

Vi hadde prøvd i over 4 år, og veien var ganske kronglete. Mye depresjoner (klarer ikke DET en gang!), og det brennende ønsket om å få lov til å kjenne følelsen av liv i seg overskygget det meste.
Fordi jeg har to venninner som begge har tre mislykkede IVF/ICSI-forsøk bak seg, så blir jeg ofte minnet om hvor heldig jeg har vært.

Selv halsbrann, leggkrampe, restless legs, vonde hofter, hodepine, mulig svangerskapsdiabetes, problemer med høy Hb osv blir glemt når det lille underet gir meg et tupp bak hoften så jeg nesten hopper i taket av smerte:p

Det er bare så utrolig fantastisk å få oppleve dette! Det er faktisk mer fantastisk og deilig enn jeg hadde forestilt meg :)

Carnita
02-05-2003, 16:47
Jeg har også et ivf-mirakel i magen!

For oss klaffet det utrolig nok på første ivf-forsøk:klapp: Føler meg utrolig heldig som slapp den nedturen et mislykket forsøk helt sikkert er....

Er i dag 5+4, og det er littegranne under 2 uker til jeg skal på UL-en i uke 7... Gleder meg til det! Kanskje det da går opp for meg??

Det føles som det nesten er for godt til å være sant!!

Catalina
03-05-2003, 13:58
Heisann likesinnede!

Jeg har mitt lille ICSI gull i magen og i dag går vi over i 12+0!!

Skal fortelle dere litt om kampen vår for å komme hit. Har prøvd aktivt i snart 4 1/2 år. Gjennom masse hormonkurer og sånt, uten resultat. Skulle begynne prøverrør, men full egenandel stoppet det. Så, når de nye egenandelsreglene kom, tok vi sjansen.
1.forsøk, ingen befruktede egg å sette inn.
2 forsøk, 2 av 2 befruktede egg inn, gravid, men mistet i uke 5.
3 forsøk, 2 av 3 befruktede egg inn, og i dag er jeg altså 12+0

Kan nesten ikke forstå det. Har slitt litt med litte granne blødning, som har stoppet, men redselen for at noe galt skal skje har vært stor. Leger og helsevesen rundt meg har støttet voldsomt opp, og jeg får masse tilbud. Skal på ny ultralyd på onsdag 7.5, og det blir hittil min 5 til sammen. Er så fryktelig redd for at noe galt skal gå galt. Men hittil så ser jo alt helt toppers ut, og at vi skal bli mamma og pappa i november, det er ALT for meg og mannen.

Ingen andre enn likesinnede har jeg opplevd at kan forstå følelsen vi har. Har heldigvis ei god venninne som har gjennomgått det samme, og hun har ei nydelig datter på snart 1 år.

Jaja, litt om meg dette! Ha ei fin helg videre!

Cemi
04-05-2003, 01:07
Jeg har hatt to icsi forsøk og det klaffet på det siste. Har nå et nusselig nurk i magen. Ultralyd er den 19 mai,håper å få sett kjønn da.

Camilla 15+4 Termin: 21 oktober

Wit
07-05-2003, 21:08
Og jeg bærer et lite ICSI nurk i magen etter første forsøk:baby:
Har vært på ultralyd i uke 8 og uke 10 (den siste på grunn av små blødninger). Skal nå på ordinær UL 5/6 og håper da å få vite kjønn :)

Var utrolig kvalm fra uke 4 til og med uke 12. I starten var jeg også veldig trøtt og puppene var utrolig ømme.

Nå er jeg egentlig i fin form, men har startende bekkenløsning og en hurtig voksende mage :)

Som alle andre IVF'ere går jeg vel hele tiden og "kjenner etter" om jeg fortsatt er gravid. Skal bli deilig å få sett skikkelig igjen etter UL i juni. Hjelper også når jeg kjenner liv der inne.

Klem fra Wit 14+1

liefje
22-05-2003, 20:27
Ogsaa jeg har en liten icsibaby i magen, det klaffet paa 2. forsök etter at vi hadde prövet i over 4 aar. Naa er det bare 5 uker igjen til termin, og jeg gleder meg STORT til aa kunne hilse paa han! Önsker alle nygravide (og prövende) lykke til!!!

Gyda
22-05-2003, 21:04
Jada, jeg er også medlem i den eksklusive klubben:D

Etter over 6 år som prøvere ble det et "mislykket" stimuleringsforsøk som ble til IVF som gjorde susen. Vi fikk ut ett egg, og det var gullegget.

Stortrives med stor mage til tross for enkelte noe oppgitte stunder med vondt i alle kriker og kroker i denne kroppen;) Et mirakel vokser og sparker og er blitt en stor person inni magen min, og det er jeg evig takknemlig for.

Nå er det 8 uker igjen til termin, og vi gleder oss vilt til å treffe mirakelet vårt:gladtrist

Takk for at det finnes hjelp til oss slitere også:klapp:

Cilie
29-05-2003, 20:16
Joda det er flere av oss her inne!!!

Selv har jeg to små ICSI mirakler i magen. Klaffet på første forsøk heldigvis :klapp:

Selv må jeg si at jeg misunner alle dere som har hatt et "enkelt" svangerskap. Mitt begynte med at kvalmen inntok livet mitt allerede 10 dager etter innsetting!!!! Selvfølgelig er jeg glad for å være gravid, men jeg behøver vel ikke være kvalm 24 timer i døgnet for de!!!??!!! :uff:

Som om ikke det var nok, ble jeg i helgen akutt innlagt på sykehus med enorme smerter i høyre side. Trodde selvsagt at nå tok barna kvelden, men det var det heldigvis ikke. Men en av eggstokkene mine hadde fått litt for mye hormoner, hadde snurret rundt, kvalt seg selv og død inne i magen min, og nå ville den ikke være der lenger!!! Så lørdag morgen ble jeg operert og fikk fjernet en eggstokk som var større enn livmoren min med TO barn i!!!!!! :eek:

Vel, kvalmen er der fortsatt......., men nå håper jeg virkelig at vi er ferdige med slitet snart slik at vi begge kan få lov til å nyte miraklene våre.

Skal på ul tirsdag for å se at de har det bra etter inngrepet.

Håper dere overlevde mitt lille hjertesukk.

Masse koser fra Cilie og knøttene 13+2