Vis full versjon : Tvillinger
Mariemor
09-09-2002, 13:15
Både mannen min og jeg har mange tvillinger i familien, og vi tenker derfor litt ekstra på om vi kan få det. Vet noen hvor tidlig man kan se dette? Skal bestille time hos lege i dag, så jeg regner med at første legetime blir i løpet av neste uke. Er det for tidlig å se noe da? :???:
Vi er så spente....
:findag:
Klemmer fra Mariemor og knøttet (5+1)
Tidl. bruker
09-09-2002, 13:31
Sist var jeg på innvendig UL i uke 7 for å undersøke lengden på livmorhalsen. Da kunne vi fint se en liten "fisk" som sprellet og et hjerte som slo. Du vil jo da kunne se om det er en eller to babyer der inne.
Vi har også mange tvillinger i familien + at jeg har gått på Pergo. Så det er jo gode muligheter for at det er flere. Egentlig tror jeg ikke det, fordi jeg har få symptomer. Det sies jo at det produseres mer hcg når det er flere, og derfor får en også mer symptomer...
Jeg skal til UL når jeg er 7+3 (?) så da får nok jeg vite hvor mange som er inni "der".
Tror ikke en lege kan si med sikkerhet om det er en eller flere uten UL. (I allefall ikke så tidlig)
Lykke til!!
Mariemor
09-09-2002, 14:57
Takk for svar!
Jeg har i grunn ikke så mye symptomer selv, så troen på at det er tvillinger er vel ikke så stor. Men det hadde vært artig å finne det ut allikevel....;)
Klemmer fra Mariemor og knøttet (5+1)
Var på ul uke 6+3 og de så da bare ett foster på ca.3mm
På ul uke 7+2 så de to fostere, på 8,5 og 9,4mm store:)
Lykke til!
Beate, 14+1
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.