Vis full versjon : Det blir for slitsomt!
I uken som gikk ble det litt i tøffeste lage å jobbe i full stilling merket jeg. Dette skyldes nok at jeg har 3 timers (tur/retur) pendling til jobben. Har forsøkt å trappe ned sånn at jeg har hjemmekontor noen dager i uken, men på fredag kjente jeg at jeg var fullstendig kaputt!
Fremdeles plages jeg noe med kvalme, dårlig matlyst og oppkast. Jeg hadde håpet dette snart skulle ta slutt nå når jeg er i min 16. uke! Men nei....etter passerte 12 uker har det faktisk blitt værre for meg :(
NÅR SKAL DETTE TA SLUTT!!!!
I dag er jeg hjemme, og jeg har bestilt time til lege slik at jeg kan få 50% sykemelding, for jeg klarer rett og slett ikke mer. Men jeg synes i grunnen det er kjipt å sykemeldes.
Er det flere her som har måttet sykemelde seg ?
Hilsen Oppsann (15+2)
Tidl. bruker
09-09-2002, 15:06
Jeg er sykemdelt av andre grunner da! Har blødniger og bekkenløsnif fra tidligere svangerskap!:(
14+6
Du skal se at kvalmen forsvinner når du blir sykemeldt. Det er kroppen sin måte å si at nå må du ta det med ro! Slik hadde jeg det nemlig i mitt første svangerskap.
Lykke til med svangerskapet, og fortsett med å ta hensyn til hva kroppen din sier.:uff:
Hilsen ei som blir trebarnsmamma i mars:birth:
May-Anita
10-09-2002, 00:38
Kjenner meg veldig igjen i den følelsen. Har ikkje den lange vegen å reise, men på grunn av kronisk sjukdom har eg ikkje så mykje rettigheter............arbeider no 80-90 prosent innen barneskule fordelt på to skular. har nok å gjer med to skulegutar heime som og er engasjerte i korps fotball og friidrett som skal følgast opp. Lekser går på 1- 2 timer om dagen, så no er eg sviske.
Har lagt meg kl. 21 kveldane og har fint lite å gi.
Skulle nok ønskt meg friskere, men når ein har ein kropp som ikkje er heil go, må man klare seg med det man har, men skulle ønske meg fleire rettigheter pga. sjukdom osv...
må arb. i 6 mnd før eg har sjukelønn og to mnd. før eg kan ver heime med barns sjukdom, så no må mannen steppe inn.
Blir eg sjuk pga. den kroniske delen har eg selfølgelig rett på rehabiliteringspengar, men det er jo berre 400 kr. dag eller noko slikt ???? blir ikkje akkurat rik av det nei.
Ja ja, vi lyt vel berre halde ut, men håper du får sjukemelding.
klem fra May-Anita 14+2
Tullemor
11-09-2002, 00:20
Jeg var i en lignende situasjon i mitt forrige svangerskap.
Jeg hadde riktignok to timers reisevei men jeg er også
gressenke, så jeg måtte ta alt ansvar for hus og barn
på ukedagene. I dag skjønner jeg ikke hvordan jeg fikk det til.
med kjøring til både jobb og fritidsaktiviteter. Jeg har nok mye å
takke min mor og svigermor for.
Det fungerte heller ikke lenger en til halveis i svangerskapet.
Jeg ble da sykmeldt 50%, men det varte bare i 14 dager så ble
det 100% p.g.a stress med resultat: høyt blodtrykk.
Nå har jeg tatt hensyn til meg selv og knerten i magen og gjort
stikk motsatt av anbefalt. Jeg sa opp jobben min. skulle alikevel
ikke tilbake etter permisjon og økonomisk så går dettte bra for
oss.
Nei, lytt til kroppen din du. Du har ingenting igjen for å presse
det til det ytterste. Det må også være bedre å få en 50%
sykemelding nå, enn å få 100% snart, fordi du har sliti deg ut.
Tusen takk for tilbakemelding!
Nå har jeg vært hos lege og fått 50% sykemelding ut september. Det skal bli godt.
Klem fra Oppsann
May-Anita
11-09-2002, 19:45
Flott at du fikk 50 % sjukemelding Oppsan ! Flott at en kan ta ting litt meir med ro.
Fikk tlf. fra trygdekontoret i dag, og det viser seg at eg har rett på sjukelønn alikavel. Sidan eg var på attføring og i arb. før ferien, tell det:)
Om eg hadde vert på rehabilitering ville eg ha måtta arbeidd i minst 6 mnd.:(
Det er ikkje lett med alle lover og regler i dette landet:birth:
Er ikkje sikker på om eg rekk å tjene meg opp til fødselspengar, men da får eg engangsstønaden, og for håpentligvis rehabilitetspenga, vist det sjukdommen som gjer at eg er heime.
Kos dokke heime:findag:
klem fra May-Anita14+4
Hei Oppsann!
Så fint at du fikk 50% sykemelding. Vet ikke hvordan dere har det, som har full jobb ved siden av pendling/flere barn/husarbeid osv. Men det er veldig viktig å lytte til kroppen iallefall, og å ta ting i et fornuftig tempo.
Håper det blir bedre nå som du får slappet av litt!
Klem Beate, 14+1, som har vært sykemeldt siden juli-2000
Pga. sterk kvalme + dårlig matlyst har jeg vært 50% sykemeldt i 1 mnd. Har en jobb hvor jeg må gi 200% innsats hver dag, (sikkert i likhet med alle dere andre) møte mange mennesker, smile og være blid, og i tillegg endel fysisk slit.
Det gikk IKKE kombinert med :spy: nei!
Har dårlig samvittighet pga. at mine kolleger får mer å gjøre, men det er jo likevel strengt tatt ikke mitt problem...men sjefens! Det er bare vi selv som tenker på vårt eget beste - min sjef gjør det i alle fall ikke frivillig.
Kvalmen gir seg litt når jeg kan jobbe i mitt eget tempo, og komme meg tidlig hjem. men den er fortsatt ikke borte nei!
Håper vi alle kommer til hektene snart. Da skal jeg feire med sambo + middag ute på by`n!! :klapp:
Jammen lei av knekkebrød, epler og gulrøtter nå ja! :bonk:
Heisann!
Det har vært veldig godt med noen fridager. Jeg skjønner det nå at det var helt nødvendig.
Det er et problem det her med for mye å gjøre på jobben. Det blir en ond sirkel liksom. Man har for lite folk og blir utslitt - sykemeldes- fortsatt lite folk - flere sykemeldes - lite folk- ....
Min mor er veldig godt kjent med dette (helsesektoren). Problemet er der at man hele tiden jobber på grensen når man minimerer bemanningen. Når en blir syk klarer de ofte ikke å skaffe vikar og da må de andre gjøre det den syke skulle ha gjort. Jeg synes ikke det er de som jobber som skal ta ansvar for dette. Det er rett og slett det offentlige (stat og kommune) som burde blitt flinkere til å styre og organisere.
Men skjer det noe? Nei.....
Vi har i utgangspunktet ikke dette arbeidspresset i min jobb. Men noen ganger blir det for mye når man skal reise langt og trenger mye søvn.
Oppsann(16+2)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.