Vis full versjon : Dere som har brukt crinone..
Fransiscka
04-04-2010, 18:07
Hittil har crinonerestene som kommer ut, ved dobesøk, vært kritt-hvite, men i kveld oppdaget jeg at de var litt beige/lyyyserosafarget.
Ikke så sterk farge at jeg følte meg urolig, egentlig, men det var ikke lengre helt hvitt... Hvor normalt er det? Jeg har lest det er vanlig med crinone, men Hvor vanlig er det med beige rester? Noe ALLE opplever, eller er det av fåtallet?
Panisk for å miste igjen...:sparke:
Castanja
04-04-2010, 18:19
Det er HELT normalt med beige Crinonerester. Lyserosa er også veldig vanlig, fordi slimhinnene lett blør når man bruker Crinone.
Forstår at du engster deg for å miste igjen, men crinonefargene er ikke grunn til bekymring :-)
Tar du en eller to ganger for dagen?
Fransiscka
04-04-2010, 20:06
Jeg tar ANNEN hver dag (!?), så hadde ikke trodd jeg skulle få noe beigefarge da..
Syns det er lite å ta hverannen dag, og har hele tiden vurdert å ta Hver dag, men har hittil ikke turd, siden legen mente annenhver dag.
Den skal jo virke i 3 dager, i følge bruksanvisninga, men det står og at man skal ta hver dag ved graviditet...
Jeg tok hver dag fra jeg fant ut at jeg var gravid og opplevde både beige og lysrosa rester....
Har brukt det både med storesøster og nå med lillebror.
Fransiscka
04-04-2010, 20:15
Fikk du dette fordi du tidligere hadde mistet?
Og hvor lenge brukte du crinone?
Castanja
04-04-2010, 20:21
Ved forrige svangerskap tok jeg hver dag under forsøket og annenhver dag etter positiv blodprøve - resultatet er snart 4 år! :elsker:
Denne gangen tok jeg to pr dag under forsøket og nå har jeg trappet ned til en pr dag. Jeg vet ikke hvorfor dosen er endret siden sist.
Men både beige og rosa er normalt uansett, altså.
Fransisca, du trenger ikke "rapportere" til legen din ; det er din kropp og ditt svangerskap, dette. Legen skal hjelpe deg, ikke spenne ben for babyprosjektet ditt. Det får være måte på "lydighet" når du vet at de fleste tar både en og to doser pr dag, særlig i starten.:klemmer:
Legen kommer til å gi deg resept på Crinone når du trenger ny; du kan tom ringe til sekretæren og be om resept ringt inn til nærmeste apotek. (men da kun én pakke)
Rosa, orange og beige rester er ikke uvanlig med Crinone....:urk: Helt normalt!
Fransiscka
04-04-2010, 22:18
Ja, men har jo helt noia for ikke å få ny resept da, har derfor ikke turd å ta oftere enn hver annen dag..:( men skal til time på Torsdag.
Castanja, hvor lenge gikk du på crinone i svangerskapet da?
Fikk du det fordi du tidligere hadde mistet?
(er spent på om det kan virke mot abort, siden jeg har mistet to ganger på rad nå, og en gang for noen år tilbake..)
Fragaria
04-04-2010, 22:27
Er helt vanlig med beige og rosa rester! Crinone har jo den samme sjarmerende konsistensen som skuremiddel :knegg:, så det er ikke rart de stakkars slimhinnene gir fra seg bittelitt blod, med farging av restene som resultat! :jupp:
Fikk Crinone etter fire SA/MA, tok hver dag i uke 5-12. Kan jo ikke si om det var dette som gjorde susen, men psykisk har det i hvert fall hjulpet! :-)
Tjorven ♥
04-04-2010, 23:24
Andre graviditet med crinone gjorde susen her, og det var alle mulige farger, rosa, beige, sort.. Og lille Fjerten ligger nå og sover, snart 4 mnd gammel. :rørt: Jeg haddde aldri trodd det kom til å gå når crinonen stadig kom ut med farge, men jaggu. Jeg tok hver dag, og hadde mindre farge på restene etter ultralydene hvor de gravde ut masse dritt før de stakk inn staven. Og så la jeg sånne små crinone-egg, som ploppet i do når jeg satte meg ned. Herlig! :humre:
Gratulerer så mye forresten! :klemme:
Jeg fikk Crinone etter 3 MA/SA, og det endte i et vellykket svangerskap. Er nå gravid igjen, og håper det gjør susen også denne gangen. Lyserosa/beige rester er helt normalt!!
Crinonen som kom ut hos meg var lyserosa, gul og oransje. På Medicus sa de at det var helt vanlig, det samme var brune og svarte rester. Men jeg skjønner godt at du bekymrer deg, men du kan nok slappe av når det gjelder dette i hvertfall :).
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.