PDA

Vis full versjon : jeg har bestemt meg

Millemy
01-05-2003, 01:48
for å slutte å røyke.... Det blir ikke lett men jeg SKAL klare det.
Har tatt meg noen få røyk etter at jeg testet positivt.
Det jeg tenker på når jeg tar meg røyk er at jeg ser for meg en baby der inne som krøker seg sammen.
Dette røyner på samvittigheten og røyken smaker ikke like godt.:leiseg:

Jeg er også veeeelidig redd for å legge mye på meg i svangerskapet å har bestemt meg for å kutte ut det unødvendige smør på skiva og godteri. det siste er det verste for jeg er bare redd for at det skal bli det som erstatter røyken.

Håper vi lykkes alle sammen som har bestemt seg for det samme som meg.

Millemy 5+0:findag:

Tidl. bruker
01-05-2003, 01:57
Så flink du er som har bestemt deg for å slutte!

Jeg røyka selv da jeg ble gravid sist, og kutta ned, helt til jeg en dag bestemte meg for at NUH er det slutt!

Og det fungerte som bare det!!! (Men var røyksugen selvsagt...)

Lykke til :klem:

caja
01-05-2003, 14:40
Du har nå hvertfall rett instillig. Håper du klarer det....

Lykke til!!!!

Carnita
01-05-2003, 15:00
Så flott Millemy :klapp: :klapp: :klapp: Liker innstillingen din :)

Lykke til med sluttingen :) Det er tøft men absolutt verd det!

Har selv vært røykfri i 6+3 i dag:klapp: :klapp:

Scribonia
02-05-2003, 12:36
KJÆRE LILLEMY
Takker så mye for inspirasjonen, jeg har nå også "bare bestemt meg." Nå har jeg slutta, dermed basta. Regner med at det holder. Har nå vært røykfri i snart 2 døgn. Når begynner abstinensene og det værste røyksuget? Har aldri prøvd å slutte før.

Carnita
02-05-2003, 15:47
Scribonia!

Så flink du er ! :klapp: :klapp: :klapp:

Jeg synest det var "verst" den første dagen og to jeg.... men det er selvfølgelig VELDIG individuelt!

Har hørt dem sier at etter ca 3 uker så skal det verste være over.... men det forutsetter selvfølgelig at du ikke tenker så mye på å holde deg i AKKURAT 3 uker da... for da bygger du deg opp en stor forventning om at noe magisk skal skje etter 3 uker og det gjør det jo ikke.....

LYKKE TIL VIDERE!

:klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:

Ellinor Dyveke
03-05-2003, 02:50
Jeg har ikke røyka siden begynnelsen av januar, men kan fremdeles få et akutt røykebehov... Men da tenker jeg på knøttet i magen som jeg vet vil komme til å riste av røyken, og da gjør jeg det bare ikke!!!!
Lykke til jenter med røykekuttene deres!!!!!:klapp: :klapp: :klapp:

Athiqa
03-05-2003, 02:56
Kjempeflott at du har bestemt deg for å slutte:klapp: :klapp: :klapp: :klapp:

Du må være forberedt på at du kan bli skikkelig sutrete et par uker fremover om du slutter sånn på dagen...( men for meg var det nok beste måten...:) ). Men etter en til to uker så forsvinner det fysiske røyksuget....og så blir det en vane å ikke røyke!!!

Masse lykke til fra meg til deg!!!:D :D :D
I og med jeg klarte det, så kan nok alle det;)

Klemmer fra en eks-røyker med 10 års røykeerfaring:bonk: :uff:

airam
05-05-2003, 12:57
Jeg har også bestemt meg!
Håper vi alle klarer det. Jeg har satt min dato til 21 mai. Da er det slutt.!:klapp:

Blir ikke lett :bonk: , men helt klart verdt det.

LYKKE TIL ALLESAMMEN!!!!!!!!!!!!!!!!

Scribonia
05-05-2003, 19:46
At du har bestemt deg. Det handler mye om vilje. Nå har jeg ikke røyka på 5 dager. Får noen anfall av akutt røykebehov men mannen min ville blitt gærn. Dessuten har vi ikke røyk i huset. Det er viktig.

Jeg strikker som en gal hele kvelden. Er så vant til å røyke mens jeg ser på TV. Det hjelper veldig at fingrene har noe å holde på med.

Tenk på hvor godt det lukter av håret og klærne dine når du ikke røyker. Det trøster jeg meg med. -- og alle pengene du sparer.

Scribonia.

Millemy
05-05-2003, 23:12
Det går bra dette her. på den siste uka har jeg røkt 6 røyk tilsammen, og de to siste døgnene har jeg ikke tatt en eneste en...:klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:

Dette er noe jeg er stolt av.
Det som er det verste er at 3 av disse røykene jeg har tatt den siste uka er sammen med ei venninne og jeg ville ikke at hun skulle få vite hemmeligheten ennå.

Jeg har et "triks" i mitt hode, noe jeg tenker på bare jeg får lyst på røyk. Lysten blir borte. det er kanskje litt "groteskt" men ser for meg en liten baby i krampe for hvert drag jeg tar. Ekkel tanken men når det hjelper meg å holde meg unna så......

Håper vi klarer dette jenter.
Ps virkr\er som det er flere som har bestemt seg for å slutte etter at jeg startet denne diskusjonen. Det syns jeg er kjempeflott....
Da slipper jeg å være "alene":kidoki:
Tvi tvi til dere andre som har bestemt seg for det samme som meg.