PDA

Vis full versjon : Tar dere magebilder?

Camelia
09-09-2002, 14:15
Tar dere jevnlig bilder av magen for å se hvordan den vokser? Høres kanskje litt krampe ut, men det er faktisk veldig morsomt å se, særlig i ettertid! Da jeg gikk gravid med Hannah, tok Mannen ett bilde i måneden, i helfigur, profil. Med samme undertøy hver gang. Det første ble tatt da fosteret var 2 uker gammelt, det siste bildet ble tatt 5 dager før fødsel. Det er tydelig å se at magen vokste mest fra 5. til 6. måned, men den ekspanderte jammen jevnt og trutt... :p

Hannah ble kalt Bolla da hun var inni magen, og i tiden etter fødselen laget jeg en liten bok som het "Da Bolla ble Hannah". Her har jeg limt inn magebildene, samt skrevet litt om tiden fra hun ble laget og til vi var hjemme fra sykehuset, samt satt inn noen bilder. Hvordan vi reagerte og hva vi tenkte da vi fant ut at vi skulle bli en familie, hvordan besteforeldrene reagerte, ultralydbilde, navneforslag, sanger vi sang til magen, da vi kjøpte vogn og seng, hvordan vi skjønte at fødselen var i gang, hva vi tenkte og følte da vi så henne første gang...
Boken skal hun få selv, har skrevet på en sånn måte at det kan forståes av en 3-4-5-åring. Kanskje en idé? :)

Tidl. bruker
09-09-2002, 14:17
Jeg tok ikke magebilder sist jeg gikk i hele svangerskapet. Men jeg tok bilde like før fødselen. :klapp: . Tenkt det samme denne gangen!

14+6

Johanna
09-09-2002, 14:20
Ja, jeg tar bilder! Foreviget testen min som 4 ukers bilde, og magen som 8-ukers. I tillegg skriver jeg en egen dagbok til babyen, hver uke skriver jeg om mine følelser, hva som skjeg med Baby og mannen min.

Kjempegøy!

pirelli
09-09-2002, 17:51
Tok noen bilder forrige gang, men glemte det så det ble ikke hver måned :)

Tittet i går på noen bilder fra ca 14 dager før fødselen, og som jeg så ut ;) trodde ikke jeg var så stoooooor og hadde jo de låra jo :D Men sånn blir det når man dytter i seg alt man får tak i i 9 måneder, +20 og litt til.... :)

Kwistin
09-09-2002, 17:53
Jeg skriver svangerskapsdagbok, og har tatt bilde til nå av magen når jeg var 12+3 og 16+3. Tar sikkert bilde når jeg er 20+3 eller noe igjen.... Med Lars William, skreiv jeg et 8 sider langt brev om hele graviditeten, følelser og fødsel som han kan lese når han blir stor nok :) Han tok jeg også endel mage bilder av.. Kjekt og se hvor mye magen vokser...

17+4

Hampus
10-09-2002, 13:40
Tok magebilder og skrev dagbok under svangerskapet med Sarah og kommer til å gjøre det under dette svangerskapet også! :kidoki:

Kjempekoselig når man kan kikke tilbake og mimre litt! :)

:findag:

8+3 i dag!