PDA

Vis full versjon : Ligamentsmerter??

Fransiscka
15-04-2010, 22:07
Jeg har faktisk ikke visst hva det var for noe, inntil jeg leste om det ved dette svangerskap, jeg:blush:

Men jeg har kjent strekkinger i sidene på livmor i dag.
En gang ved at jeg nøs, og det rykket kraftig til, men har også følt strekkinger på samme område uten å ha nøset..

Og da lurer jeg på, ligamentsmerter, får man det KUN ved brå bevegelser/nysing/etc, eller kan det være det man har dersom det strekker på samme sted, UTEN at man nyser/gjør brå bevegelser?

:sparke:

Tidl. bruker
15-04-2010, 22:29
Ligamentsmerter, om jeg har forstått det riktig, kommer av at ligamentene som fester livmora i bekkenet strekker på seg fordi livmora vokser. Så vil tro man kan ha dem hele tiden, selv uten brå bevegelser, nysing osv.

Men hvordan kjennes det ut?

Fransiscka
15-04-2010, 22:32
Kjennes ut som det strekker på sidene, nederst i magen, liksom...
Merkelig følelse...

Ivrig:)
16-04-2010, 08:13
Men jeg har kjent strekkinger i sidene på livmor i dag.
En gang ved at jeg nøs, og det rykket kraftig til, men har også følt strekkinger på samme område uten å ha nøset..

Og da lurer jeg på, ligamentsmerter, får man det KUN ved brå bevegelser/nysing/etc, eller kan det være det man har dersom det strekker på samme sted, UTEN at man nyser/gjør brå bevegelser?

Du kan få ligamentsmerter også når du holder deg helt i ro. Det er livmoren som vokser og som dermed strekker ligamentene, men det kan gjøre spesielt vondt ved enkelte nys og bråe bevegelser.