PDA

Vis full versjon : Fikk massasje igår...

Kine79
18-04-2010, 13:52
... og lurer på om det var særlig lurt?
Leser meg frem til at man bør unngå det i første trimester pga fare for blødninger, men jeg er nå nettopp gått i gnag med tredje trimester (uke 30).
Massasjen var kanskje i 20 minutter.

Det jeg tenker mye på idag er oljen som ble brukt. Den var ganske sterk på lukt. Rart jeg ikke tenkte over det igår. Men er redd for om det kan skade barnet på noen måte da jeg leser at gravide ikke skal masseres pga de mange oljene man bruker.

Man skal alltid bekymre seg altså!!!

Pupsi
18-04-2010, 14:22
Det er ikke noe problem å få massasje :) Har selv fått det mange ganger, og jobbet som hudpleier for endel år siden og massert mange gravide da. Problemet kan være som du sier, oljene. Men dette bør den du fikk massasje hos vite, og styre unna. Det er mange oljer som er helt ok. Og noen få som ikke er ok.

Jeg ville spurt massøren hvilke oljer som var brukt hvis du tenker mye på dette. Det oljene eventuelt kan gjøre er å sette igang en fødsel, men jeg tror det skal veldig mye til altså. :sparke:

Kine79
18-04-2010, 14:42
Det ble gjort i privat regi, venninnekveld. Hun ene elske å massere og har en del oljer. Skal spørre henne hva den inneholdt.

Har ingen følelse av at en fødsel er satt i gang hvertfall. Er det bare det oljene kan være farlig for altså?

Kine79
18-04-2010, 18:45
opp med seg

valkyrien
18-04-2010, 23:43
Jeg tok et kurs i aromaterapi og klassisk massasje for noen år siden. Hun som ledet kurset sa at man måtte være forsiktig med hvilke oljer som ble brukt, og at det spesielt er et område nede i korsryggen som ikke skal masseres når man er gravid.

Kine79
19-04-2010, 07:21
Det har jeg lest meg frem til.
Jeg lurer på hvorfor det kan være farlig, hvordan det kan skade?