PDA

Vis full versjon : Elipsemaskin og vondt bekken?

Athelas
22-04-2010, 18:10
Fint om noen har raskt svar, for jeg har en time for meg selv her hjemme nå! :knegg:

Jeg har så innmari vondt i bekkenet i dag, det verker rundt hele, det stikker og river, og det gir "mensesmerter" og jeg har kynnere. En sånn typisk plagsom dag.

Jeg har så lyst å bare få beveget meg litt, og tenkte at en tur på elipsemaskinen min hjelper? Det er jo ingen brå bevegelser, og kanskje det myker opp litt?
Eller vil det virke mot sin hensikt når bekkenet er så vondt som i dag, og heller vente til en dag det ikke er så vondt?
Hadde vært fint å bevege seg i dag!

Athelas
22-04-2010, 19:55
Ok :neie:

Jeg kan i alle fall bekrefte at dersom du har skikkelig ille bekken, så kan en liten tur på elipsemaskin gjøre underverker! Holdt på i 20 min, tok pauser innemellom. Og vips, nå etter en god og varm dusj også så er verken borte!
Så dette blir nok noe å gjøre litt hver dag! Så det så ;)

Fluke
22-04-2010, 20:06
Om det gjør vondere skal du slutte, men ellers gjør du ikke noe feil iallfall. Jeg fikk høre av treningssenterdame at elipsemaskin var bra for bekkenproblemer, men at sykling ikke var bra. Det har noe med hvordan bekkenet forskyves å gjøre visstnok.

joaninha
22-04-2010, 20:23
Hmm...jeg fikk høre av fysioen på bassengtreningen at ellipsemaskin ikke var noe bra for bekkenet :undrer: Eller var det kanskje step-maskin hun snakket om??
(hehehe, avslørt nå at jeg stort sett ikke har brukt annet enn tredemølla på treningssenteret selv :fnise:)

Trylle
27-04-2010, 17:13
Om det gjør vondere skal du slutte, men ellers gjør du ikke noe feil iallfall. Jeg fikk høre av treningssenterdame at elipsemaskin var bra for bekkenproblemer, men at sykling ikke var bra. Det har noe med hvordan bekkenet forskyves å gjøre visstnok.

Og jeg får motsatt info av fysio'en min. ;)
Det hun sier er vel, klarer du elipsen så er det flott, men gjør det vondt så hold deg til sykkelen. Jeg kan bare sykle...