PDA

Vis full versjon : Kan han ha sunket ned allerede?

Stinemor
09-09-2002, 15:04
Jeg har alltis hørt at babyen synker ned i bekkenet de siste ukene, men lurer på om min allerede er godt på vei...'

I det siste har det nemlig blitt mye mindre press på ribbeina mine, og det har blitt lettere å bøye seg, sitte rett opp og ned (greide nesten ikke det en stund på grunn av at bebisen lå og gnudde seg opp i ribbeina og mellomgulvet mitt) og å puste. Dessuten har jeg følt mer press i bekkenet enn tidligere. :eek:

Noen ganger presser han hodet ned så det stikker og gjør skikkelig vondt nedover underlivet og skjeden.:blush: Auau, sier jeg.

Alle fødselsforberedende tegn tas imot med takk her i gården sier nå jeg- nå skal denne ungen snart ut så jeg kan få en normal kropp igjen snart!!

Hilsen Stinemor, som har "bestilt" en kjapp og smertefri fødsel 2 uker før termin. :D :findag:

Tiddelibom
09-09-2002, 15:27
Men jeg har også følt det litt lettere i det siste, som om det er bedre plass. Synes magen stikker mer ut nå (den har vært så laaang, og relativt flat, magen min) - har mindre halsbrann også, tenker at det kanskje kommer av mindre press fra baby.

Kan vi ikke bare si det sånn, da??:)

Tiddelibom 33+4

Karius
09-09-2002, 15:38
Jeg har de samme symptonmene som deg.
Økt press ned mot underlivet/skambeinet og den stikkingen du beskriver(som ikke er den samme som jeg har med bekkenløsningen)
Dessuten så er det akkurat som om noe butter/er i veien der nede når jeg bøyer meg.
Nesten som at det føles som at jeg prøver å bøye på noe hardt som ikke vil flytte på seg:???:
Sist svangerskap så festet ikke hodet seg og derfor så vet ikke jeg hvordan dette føles:gal2:
Men jeg skal på kontroll i morgen formiddag og da får jeg jo vite om det ligger langt ned eller er på vei til å festes.
Jeg er jo 34+2 /32+6 i dag (kommer an på hvem av terminene som er riktige)
Uansett så er det jo tidlig for babyen å feste seg allt nå....
Men hvis det stemmer som jordmor sa på ul i uke 28 at barnet ligger godt over kurven for gjennomsnittet så kan det jo hende at min følelse er rett og at jeg nedkommer før tiden.
Ikke til å bli klok på dette her. Fødselen begynte jo 5 dager før termin sist. Så, det er jo lov å håpe er det ikke?

:findag: