Vis full versjon : Rispet av hundetann ...
Har besøkt en liten hundvalp idag og den klødde veldig i tennene. Var litt innom hånda mi for å gnage litt, men jeg trakk meg fort tilbake. Når jeg kommer hjem oppdager jeg at jeg har to små rispsår, knapt synlige, som er litt ømme på den ene fingeren. Kan ikke tenke meg hva annet det kan komme av enn de små tennene.. Renset med klorhexidin og hatt på bacimysin, ca 7 timet etter risp, men lurer på om dette er noe å stresse over??? Lege og sånt liksom. Aner ikke når jeg sist fikk stivkrampesprøyte, men det er nok over 10 år siden ...
Hva tror dere? Kan jo bare se det an til i morgen og evt gjøre noe mer da??
krokodille
14-05-2010, 19:56
virker som du bare har fått overlfadiske sår, så da skal det gå greit. Om bittt hadde punktert huden ville jeg ha kontaktet legen for stivkrampesprøyta,.. :)
Jeg ble bitt av hund når jeg var rundt 5 uker på vei, og da fikk jeg noen små punktsår. Jeg kontaktet legen, men han ville ikke gi stivkrampe sprøyte når jeg var gravid. Tror jeg fikk resept på fucidin-salve, eller hva det heter. Men jeg er enig i at det er greit å kontakte lege hvis huden er punktert.
Ble skikkelig bitt da jeg var 16 uker på vei ca.
De ga meg en antibiotikakur, men det viste seg at jeg ikke tålte den så jeg kom inn igjen på legevakta med en kraftig reaksjon på antibiotikaen. :knegg:
De ville først sy, men jeg sa at for meg spiller det ingen rolle om det blir et lite arr der så slapp det. Og de snakket mye på en inj mot stivkrampe, men siden jeg hadde tatt for 4 år siden og var gravid så slapp jeg det.
Skulle bare observere bittstedet etter rødhet og hevelser og da kontakte fastlegen/legevakten igjen hvis såret ble betent.
I ditt tilfelle ville jeg nok bare fulgt med på huden rundt der du ble rispet og kontaktet lege hvis området blir vondt eller hvis din generelle helse føles dårlig.
Takk for beroligende tilbakemeldinger, jenter. Idag ser det helt greit ut, ikke rødt, hovent eller spor av rispene, så antar at alt er bra :glis:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.