PDA

Vis full versjon : Hjelp, angrepillen virket ikke:(

Fortvilet gravid
20-05-2010, 15:59
Hei!

Jeg fant ut i går at jeg er gravid for tredje gang. Har en født sent 06 og en født tidlig 09. Jeg er akkurat ferdig sykepleier, og uten jobb. I et svakt øyeblikk "glemte" samboeren min og jeg kondomen. Tok en angrepille formiddagen etterpå, men det hjalp ikke stort. Mensen uteble og krysset var tydelig i går. Jeg tror jeg hadde sen EL, men ut fra siste mens er terminen ca 21. januar 2011.

Nå er jeg/vi så innmari i tvil om hva vi skal gjøre. Jeg står som sagt uten jobb. Jeg har derfor ikke opparbeidet meg rett til foreldrepenger enda. Hvis jeg er så heldig og finner meg en jobb, er jeg nødt til å jobbe fra 1. juli. Dette kan bli problematisk da jeg ikke har barnehageplass til minste før i august. Jeg har sett på muligheten til å jobbe nattevakter (som jeg gjør nå, når det passer), men da må jeg regne med å måtte være våken på dagen og kun sove når han sover. Det er mulig å spørre diverse venner og bekjente om barnevakt noen dager også, men synes det er ekkelt å be om sånt. Dessuten vet jeg ikke hvor bra det er for minste å bli flyttet fra den ene til den andre flere ganger i uken. Og uansett om jeg klarer å skaffe meg en jobb, så har en en forhistorie med å føde en mnd prematurt. Og hva skjer da? Jeg kan jo ikke vært helt sikker på å klare å opparbeide meg de 6 mnd.

Jeg er i utgangspunktet i mot abort (for min egen del), men jeg kan ikke risikere at vi ikke har råd til å betale regninger og gi barna våre det de trenger.