Vis full versjon : "Plager"
Hei jenter!
Noen av dere som har leggkramper? Mine legger har blitt skikkelig stive og noen netter har jeg fått skikkelig krampe. :eek: Vondt! Nå har jeg fått tips om at Magnesium skal hjelpe så nå er det handlet inn. Når vi reiser til Barcelona på onsdag så skal også mine sorte støttestrømper med, jeg tror det kan hjelpe også.
Siden strekker det og har seg i magen. Nå protesterer virkelig magemusklene! På lørdag hadde jeg også en del vondt til høyre for skambeinet. Kom i omganger, men hel til å overleve. Men jeg var nødt å stoppe om med det jeg gjorde når det kom. Det føltes også som om det var musklene eller noe som strakk seg.
Og siden har jeg merkt de siste nettene at det ikke går så bra å ligge på høyre side. Blir småkvalm! Jeg som elsker å ligge på høyre side. :( Jeg fikk litt info i dag fra gravide venninner at det var ikke als uvanlig. Det trykker på noen organer som ikke liker det på høyre side.
Noen andre som har disse små små plagene eller andre rare "plager".
Klem Pelen 17+0
Tidl. bruker
09-09-2002, 15:45
Har ikke sånne plager egentlig. Men jeg har merket at det plutselig "banker" i magen på en måte... akkurat som noen stikker en finger i siden, eller i magen. Også varer det bare i ett kort sekund.... syns det hele er merkelig. Vet ikke om livmoren kan ha noen slags "kramper" på noe vis.... men på en annen side, tror ikke livmoren er så høyt oppe egentlig... skjønner ikke hva det kan være.
også blir jeg veldig fort sliten da.... tåler ingenting. Husarbeidet er et ork... men ingen plager forutenom...
Men er sånnt man kan leve med, og så går det jo over etterhver :) Er bare å vente det. Men er jo ikke sååå morro heller da når det står på....
Leggkrampene mine er på plass: Skikkelig vondt.
Våkner opp om natta og lurer på om noen toturerer leggene mine før jeg skjønner at det er de fordømte leggkrampene.
Har hatt det i de forrige svangerskapene også.
Tror jeg skal prøve magnesium jeg også.
Lilli3 og babyen 19+0:baby:
Hei jenter!
Takk Pelen forresten, for at du holder sånn orden på uke+dag. Det betyr at jeg bare kan trekke fra 5 dager, så får jeg riktig antall på meg selv!
Jeg føyer meg inn i rekken med dem med små vondter i magen. Kommer jeg meg ikke på toalettet i en fart gjør det skikkelig vondt, både i blæra og magen ellers. Ofte er det ømt like over skambenet. Litt bobling og bank i siden har det også vært og jeg lurer på om ikke det er små spark? Litt tidlig kanskje?
Leggkramper har jeg innimellom, men det hadde jeg også før jeg ble gravid. I tillegg kan jeg bli skikkelig dårlig av mat. Særlig godt krydret som jeg ellers er så glad i, eller kraftig kost som f.eks fårikål.
Småtterier egentlig. Blir det ikke værre enn dette har jeg lite å klage over:klapp:
16+2
Tidl. bruker
10-09-2002, 00:52
Nei berta... tror ikke det er spark. Er for høyt opp til det. Også er det så veldig kraftige greier... aner ikke jeg, mulig det er det...???
Har ikke hatt så mye kramper ennå, men har et annet råd som skal hjelpe: Spis mer bananer! Magnesium og kalsium er viktig (best hvis begge er i samme tablett; da inntar kroppen begge bedre), men potassium er også bra.
Jeg kjenner litt smerter nedover det venstre benet (bak, ned fra rompa) noen ganger, men ellers ikke så mye å klage på. Går jeg for fort får jeg hold, men det går jo også over.
Jeg liker best å ligge på ryggen...visstnok er det venstre side som er best å ligge på når man er gravid, men jordmor sier man skal ligge så man er komfortabel og kan sove; det er tross alt det viktigste!
stratos & nr. 2 19+1!
Hei Pelen,
jeg har ikke direkte kramper i beina, men leggene mine er til tider "urolige". Når de blir sånn, forsøker jeg å røre på de og massere de litt og da går det over. Akkurat det med å ligge på høyre side og blli litt småkvalm av det har jeg merket og syntes dette var fryktelig rart, godt å se at det er vanlig!
Ellers har jeg merket at hvis jeg reiser meg opp for fort fra en liggende stilling, blir magen "hard" og det er litt ubehagelig - legen sa at det dreier seg om småveer og at dette var nornalt når man skiftet stilling for raskt, men det er tydeligvis ikke slike vondter du har i magen..? Ring til legen din, du, han/hun vet sikkert hva dette kan være.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.