PDA

Vis full versjon : Vondt

*spretten*
03-05-2003, 14:09
Jeg har så vondt i puppene mine,de er så ømme! :(
Klarer ikke å ligge på de og jeg tror de har blitt litt større også. Måtte ihvertfall ha meg en ny bh for de andre var litt små. Men er ikke det litt tidlig?

Har vondt i brystvortene. Har til og med vondt helt opp til brystkassen..er det normalt eller kan det være andre grunner til at jeg har vondt?

Klarer ikke å bøye meg fremover for da gjør det vondt også :(
Huff...

flyfly
03-05-2003, 14:20
Jeg vet ærlig talt ikke jeg.....jeg hadde også vondt i puppene særlig under første graviditet. Men det høres ut som om du har mer vondt enn det jeg hadde. Du kjenner kanskje om det er puppene og fortsettelsen av disse helt opp til brystkassen du har vondt i .....eller om det er lungene el annet???

....det høres jo ikke ut som om det er annet enn puppene men jeg er ingen ekspert...

Hvis du blir gående og lure og bekymre deg så ta en prat med en lege eller jordmor for å være på den sikre siden.....jeg synes ihvertfall det er deilig å gjøre det fremfor å gå å lure og ha noe i bakhodet.....det er slitsomt.

god helg

Elsie
03-05-2003, 14:51
Jeg hadde fryktelig vondt i puppene i starten.
Og, de vokste jammen ganske mye allerede da, også.
Kunne slett ikke ligge på de, hylte når jeg dultet borti noe og pintes når bh'n skulle tas av om kvelden. (Vurderte til og med en periode å sove med bh på fordi det var vondt selv når jeg snudde meg i senga)

Filifjonk
03-05-2003, 16:19
Celinemor.
Er du førstegangs? Da er puppene gjerne mer såre enn ved senere graviditeter. Du kan ha kommet i det stadiet der puppene begynner å produsere råmelk, da fylles melkekjertlene og de øker i omfang og dette kan gjøre vondt. Forsøk å stå i varm dusj og masser dem litt forsiktig innenfra og ut til brystvorten. Da kan det være at det kommer ut litt råmelk. Det er bare bra så får du vekk litt av trykket. Såre brystvorter kan du lindre ved hjelp av sinksalve. Klin godt på. Eller vaselin, gjør samme nytta.

Dersom ikke dette hjelper, må du kontakte legen for å forsikre deg om at du ikke har tette melkeganger o.l.
Tette melkeganger kan føre til brystverk. Da får en gjerne symptomer som lidderlig såre pupper. Varme pupper. Feber og dårlig allmentilstand. Oppsøk lege snarest dersom du får disse symptomene.

Magedutti
03-05-2003, 17:35
Jeg hadde åsså skikkelig øm i puppene i begynnelsen av graviditeten,men det gikk over.
De vokste også noe vanvittig i den tiden ;)

Voyager
03-05-2003, 18:00
Kjenner igjen de smertene der ja... Kunne nesten ikke gå i dusjen jeg, hylte nesten når vannet traff....

Trøst deg med at det går over! Og så kommer det tilbake igjen når melka setter inn for fullt...

Tidligere Bruker
03-05-2003, 19:09
Jeg var også plaget med vonde bryster i begynnelsen, så gikk det over litt igjen, men nå er de vonde igjen. :uff:

Så det der kommer nok og går litt.

:mervink: