Vis full versjon : Er noen av dere sykemeldt?
Teddy :)
09-09-2002, 15:41
Jeg bare lurte på om det var noen andre desembermammaer som er sykemeldte, og hva er i så fall grunnen?
Og hvordan får dere dagene til å gå hvis dere er hjemme?
Selv er jeg 100% sykemeldt ut denne uken, pga. bekkenløsning. Vet ikke om jeg blir sykemeldt lenger. Skal til fysioterapeut en gang i løpet av denne uka, så jeg får høre hva han sier...
Klem Teddy 26+2
Hei!
Jeg er 100% sykmeldt siden 01.september
Årsaken til sykmeldingen er at jeg plages med ryggen (bekkenløsning?), samt at jeg er veldig mye sliten/trett. Det hjelper ikke akkurat på å ha ei jente på 15 mnd og en samboer som arbeider offshore (borte 14 dager-hjemme 3-4 uker).
Så nå nyter jeg dagene og slapper av så godt jeg kan. Men litt vindusvask og husarbeid blir det jo da.
Regner med å gå sykmeldt til babyen blir født.
Hilsen
Alfa (25+2)
Solstråle
09-09-2002, 19:29
Jeg blir sykem 100% fra neste uke av på grunn av kvalme og etter så lang tid så regner jeg ikke med å komme meg tilbake igjen:leiseg: Klarer ikke å spy og jobbe lengre, selv om kvalmen har bedret seg er jeg nå utkjørt......
Jeg lurer også på hva jeg skal fylle dagene med, tenkte litt husarbeid og en hobby :???:
Jeg har vært mer eller mindre vært sykmeldt siden påske. Først på grunn av blødninger, så på grunn av bekkenløsning. Jeg tror som Alfa at jeg kommer til å være sykmeldt helt frem til fødselen:( . Kunne jeg valgt hadde jeg selvfølgelig vært aktiv student og helgejobber, men jeg har innsett at det går bare ikke:leiseg: .
Kanutten
10-09-2002, 00:20
Jeg er sykemeldt 20 % og regner med at jeg blir det ut svangerskapet... Er sykemeldt pga at det tar mye krefter fra meg og jobbe lange dager.. Deilig og gå hjem litt tidligere i dag...
Klem
Kanutten 26+ 6:baby: :findag:
Jeg er sykemeldt 100 % pga bekkenløsning. Har vært det siden 10. juni og blir det frem til fødselen.
Det blir endel internett, tv-titting og håndarbeide på meg. Husarbeide er ikke så veldig lett (eller lurt) å gjøre. Har til tider veldig store problemer med å komme meg rundt i huset pga smertene..... men men. Hva går man ikke gjennom for å få de små herlige :baby:
Joda er fortiden 100% sykemeldt pga migrene, hodepine og kvalme. Hodepine og generelt dårlig form i fire måneder i et strekk har virkelig tatt på kreftene.
Har for det meste ligget og ikke vært særlig oppgående før nå. Så jeg har ikke gjort noenting. Noe surfing på SM og tv titting har det jo blitt etter hvert innimellom når jeg har følt for det.
Forhåpentligvis tilbake i jobb i okt.
... har vært sykmeldt siden August, grunnet bekkenplager.
Har en treåring hjemme som får tida til å gå, men det blir en del internettfaring, ja... Elles har jeg bestilt meg en rekke ting fra Panduro nå, så nå blir det julegavelaging :) Elles skulle jeg gjerne hatt tips til hva man ellers kan bedrive dagene med, blir litt stusselig i lengden...
En dag i uka, når 3-åringen er i barnehagen, pleier jeg å ha min egen velværedag. Ta ansiktsmaske, bade, eller dusje, og bare slappe av...
100% pga sterke og mange kynnere. Hadde svangerskapsforgiftnig sist og skal ta det rolig for å hjelpe blodtrykket å holde seg nede også. Regner med å være hjemme til fødselen, evt få litt aktiv sykemelding hvis det er forsvarlig. Dagene går fortere nå enn sist, da var jeg jo alene hele tida, men med en aktiv 2 1/2 åring i huset er det mer livat. Får jo heller ikke slappet av så mye som jeg burde....
Når han er i barnehagen blir det til at jeg ordner med småting i huset, skal f.eks pusse opp en kommode og et nattbord, broderer, baker, går på kafe,leser i hagen, sitter med pcn, osv.
Noen dager er jeg kun i stand til å ligge på sofan å lese...blæ :sint: har masse energi- og masse kynnere
Jeg ble 100% sykmeldt i dag.. Fikk 3 ukers sykmelding, men legen gjorde regning med at jeg kom til å forbli sykmeldt ut svangerskapet. Bekkenløsning er vel ikke noe som blir bedre etter hvert... Har fått rekvisisjon på svømming, så jeg håper det lindrer smertene.
Men det blir nok ikke tid til å kjede seg her nei.. Er jo på skolen hver dag og jeg har MASSE pensum å lese.:uff:
Jeg er glad jeg fikk sykmelding fra jobben jeg. Nå kan jeg ta det mere med ro, og konsentrere meg mere om skolen. Ble litt pæs å jobbe så mye som mulig+alt skolearbeidet, og i tillegg ha bekkenløsning...:(
Tenk nå har jeg fri hver eneste helg!!:D Det skal nytes!!!!
TajMahal
10-09-2002, 20:20
Jeg har vært sykmeldt fra dag 1..... var da utbrendt og fikk anfall osv. fikk vite noen dager etterpå at jeg var blitt gravid :)
Jeg har vært svært trøtt, kvalm og sliten siden da. Har tra gutter på 6, 8 og 10 år også, som gjør at orken min ikke strekker seg lenger en akuratt det nødvendigste. Har tedenser til bekkenløsning og skal få behandling.
Dagene går til dagligdagse ting ...alt etter hvor mye jeg orker. Kobler av og hviler meg gjerne forran pc'n :)
Jeg er også blitt sykemeldt 50% i en måned pga. bekkenløsning. Regner vel med at det forblir sånn ut svangerskapet. Skal følge godt med for å se om det bedrer seg med halv jobb, for hvis ikke ber jeg om 100%.
Jeg studerer utenom jobb, så jeg får vel bli flink student da. Til nå har jeg bare fått med meg forelesningene og ikke lest noenting.
Sine 25+3
Jeg er også 100% sykemeldt...:uff: Ble det i slutten av august.
Det er bekkenplager her også som er grunnen - og med to aktive småjenter i hus blir ikke påkjenningen noe mindre...
Men jeg har nok å henge fingrene i :p Husarbeid, klesvask, sove ;), gjøre litt i stand til ny baby :D osv...
Koser meg jeg, og har aldeles ikke dårlig samvittighet for at kroppen ikke helt er seg selv for tiden :)
Victoria
12-09-2002, 02:00
Har vært 100% sykemeldt siden mai og blir det ut svangerskapet. Har mistet før, både for tidlig fødsel og MA + at det har vært en tøff tid psykisk som følge av dette og alvorlig sykdom i familien. I tillegg var jeg kjempedårlig m kvalme de 4 første månedene.
Legene tar vel ingen sjanser nå og det er jeg glad for.
Fordriver tiden med hobbyarbeid (lager smykker til venner og familie), treffer venner, ser på TV, er en del på internett, spiller playstation, har lest MANGE bøker og nå skal jeg begynne på yoga for gravide i morgen. Blir ikke så mye husarbeide bortsett fra å vaske klær, rydde, sette i oppvaskmaskinen og lage mat. Vi har vaskehjelp en gang i uka, så jeg slipper lettere unna helgevasken.
Nå fremover planlegger jeg å låne noen julegaveidè-bøker på biblioteket og sette igang litt produksjon av dèt.
30% sykemeldt i en måned fra 2.09.02, vet ikke hva som skjer videre, skal egentlig begynne permisjonen den 23.09. men hvis jeg ikke er bedre skal jeg vel egentlig være sykemeldt og ikke i permisjon? Bekkenløsning er årsaken. Fikk også beskjed om at hvis jeg hadde mye kynnere burde det vurderes 100% sykemelding. Det har tiltatt siste uken, men hvor mye er mye? Susse, hvor mange har du ca. i løpet av en dag? Jeg har hatt fra 15-28 til nå, færrest i helgen og mellom 20 og 28 på arbeidsdager.
Koala 26+3
Kanutten
13-09-2002, 00:10
Ble sykemeldt 100 % i en uke. Pga høyt blodtrykk..
Vil ikke være hjemme..men jeg skjønner at jeg må ta det med ro..
Kanutten 27+2
Jeg ble sykemeldt i dag, og regner meg å være det til jeg går ut i permisjon i nov/desember. Så jeg har foreløbig ingen erfaring med hvordan det er å være hjemmeværende uten barn ! Det blir litt rart, men deilig også.
Begge svangerskapene endte med mer eller mindre akutte keisersnitt p.g.a. dårlig fosterlyd, vekstavvik og mangel på fostervann. Ergo, barna måtte ut før fødselen hadde rukket å komme igang. Hvis jeg får keisersnitt, blir det vel ei stund før termin som er 29 desember, så permisjonen starter vel en gang i månedskssiftet november/desember. Var på UL i dag, og det stod bra til med babyen i magen, foreløbig i alle fall. Det er ganske stressende å tenke på hvordan dette svangerskapet skal ende i forhold til de to andre. Kombinert med to barn på 1 og 2 år, ble det for tøft med full jobb. Så nå skal jeg bare slappe av og la babyen få best mulige forhold ...
Jeg har tenkt å lese bøker, gå til frisøren og få litt egenpleie, spise lunsj med venninner, gjøre litt husarbeid, og kanskje hente ungene litt tidligere i barnehagen. Skal prøve å kose meg !
Ser at vi er endel desember-mager som sliter...
Jeg er sykemeldt , har vært det siden midten av august. Har vært 100% sykemeldt , men startet rolig i forrige uke på 50 %, og det går bra. Sykemeldt pga kraftige falske rier og
bekkenvondt. Jobber ikke natt- og lange helgevakter lenger, og det er deilig med litt mer hvile. Er litt opp-og-ned i formen. Noen dager bare ligger jeg rett ut på sofaen, mens andre dager sprudler jeg over av energi og har lyst til å gjøre "alt mulig" ! :p
Jeg leser mye når jeg skal slappe av, ringer og "plager" venner
eller får besøk av andre hjemmeværende venner. Men det er ikke mye husarbeid jeg får gjort, støvsuging og helgevask må min kjære ta seg av.. men det går så bra, atte.. (Og jeg er glad for hver dag og uke som det nærmer seg jul...)
Lykke 28+2
:baby:
Steinbukk
15-09-2002, 14:33
Hei
Jeg sliter med bekkenplager.
Jeg har i 3 uker nå vært sykemeldt 50%
Forsøkte først 2 uker med halve dager...det gikk egentlig fint.
Så en uke med hele dager annen hver dag...det gikk ikke...
Legen så rart p meg da jeg bare bad om en uke til forrige mandag...men jeg hadde som mål å kunne jobbe 100% igjen, det har jeg nå gitt opp.
Må bare fortsette med 50% fra i morgen også.
Forresten noen som vet hvordan aktiv sykemelding fungerer?
Nå har jeg blitt 50% sykemeldt også.
Jeg jobber som frisør, og har da en veldig belastende jobb.
Mye bøy`ing, stå`ing og gå`ing.
Man kan ikke bare sette seg ned når man vil.
Blir veldig sliten, orker ikke noe annet enn å jobbe.
Skal nå jobbe 4 timer pr. dag, mindre belastende.
Jeg begynner 50% i morgen det skal bli deilig :cool:
Jeg er også blitt 100% sykmeldt pga bekkenløsning. Men det gjør meg ingenting. Synes det er godt å slippe jobben, for jeg går på skole ved siden av. Dessuten synes jeg at ryggen er blitt bedre etter jeg ble sykemeldt. Trodde bekkenløsning bare skulle bli verre og verre.........jaja....
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.