PDA

Vis full versjon : Spø. vedr. permisjonsregler

Trulta
03-05-2003, 16:14
Heisann,

Jeg er nå i permisjon med min sønn og skal snart begynne å jobbe igjen. Jeg og min mann kunne tenke oss flere barn nå, og vi vurderer å bli gravide før jeg starter å jobbe igjen. Jeg vet at man må jobbe i 6 mnd. for å få fødselspenger. Men hva hvis jeg blir sykemeldt?? I forrige svangerskap fikk jeg svak bekkenløsning og ble sykemeldt en periode, så muligheten for at jeg får det igjen er jo tilstede.

Det jeg lurer på er om, skulle jeg bli så uheldig å bli sykemeldt, vil dette spise av 6-mnd. regelen?? Jeg går tilbake til min gamle jobb og har vært ansatt der i 4 år nå.

cormatic
03-05-2003, 16:27
Sykemelding går som jobb. Jeg har vært 100% sykemeldt siden 1. november, å gikk ut i permisjon nå i slutten av april, og det at jeg har vært sykemeldt har ikke hatt noe å si for min permisjon.

charlie
06-05-2003, 01:04
...var det ikke det valgerd sørget for ble forandret? at man kunne få flere barn på rappen uten at det gikk ut over permisjonen?

det burde du jo sjekke - det mener jeg at jeg har sett her inne et sted, også.

Matrix
06-05-2003, 03:18
Man kan surfe fra permisjon til permisjon uten å få redusert grunnlaget man har for å få fødselspenger. For perioder i fødselspermisjon teller på samme måte som inntekt, sykepenger eller dagpenger og faller inn under 6 av de 10 siste måneder-regelen.

Men om det var Valgerd som innførte det, er jeg jammen ikke sikker på. ;)