PDA

Vis full versjon : Kame har vært på kontroll.

Kame
09-09-2002, 15:42
Uffamegda! Jeg blanker helt ut når jeg er hos legen min... Jeg som i flere uker har planlagt, ønsket og drømt om redusert arbeidstid, bablet i vei om hvor bra det egentlig gikk selv om jeg var sliten, trøtt osv når hun spurte meg hvordan jeg hadde det! :bonk: :bonk: :bonk:

Ergo: Ingen sykemelding... Men, hun sa det var bare å ringe dersom det ble for tungt... Så da venter jeg vel til jeg har hatt nok en sånn natt som i natt (2 timer søvn, 2 timer våken, 2 timer søvn) før jeg tar motet til meg og klarer å overbevise meg om at jeg virkelig trenger litt mer fri - i dag følte jeg det som om jeg prøvde å lyve meg til en sykemelding, og ble febrilsk og bablende.

(For jeg HAR faktisk en veldig behagelig/bedagelig jobb, null stress, lite ståing og et par lufteturer for å gjøre småærend pr. dag. Og LITT stikking i ryggen, LITT kynnere og LITT (vel, endel) trøtthet er jo tross alt normalt når man er i slutten av svangerskapet...)

Uansett! Her er iallefall tallene mine:

SF - 31 cm på 31+5 - jeg er altså tilbake innenfor det grønne feltet! (Men dette var iflg. legen, og ikke jm, som har målt de siste gangene...) HURRA!

Vekt - +11,1 kg - noe jeg ikke synes er så verst, egentlig. :)

BT - 125/80 - legen målte det 3 ganger, men mente tilslutt at det var ok... :???:

Hb - 11,2 - altså OPP siden sist! :klapp:

Urin - the neverending saga - sist jeg var innom måltes den til L+3 - altså forurenset. Men, de får ikke målt noe mer pga at det er for mye utflod (*grem*) i den! Men, så lenge jeg ikke har vondt, eller tisser mye, så regner de med at det ikke er UVI. Den er iallefall satt til dyrking og jeg skal ringe etter resultatet i morra.

Ødem - 0-1. I dag er faktisk gifteringen litt trang, men jeg tror det kommer av at jeg er i dårlig forfatning pga søvnmangel. Hun kjente på leggene mine, og sa jeg uansett har veldig lite. :)

Leie/bevegelse + - Åja, en hel masse! Småen var i full gang med morgentrimmen sin når hun målte og lyttet. Når hun spurte om hvor det sparker mest svarte jeg at h*n roterer jevnlig der inne.. :D Ikke noe antydning til riktig leie enda...

FL - 136 - og det med full aktivitet! Har enda ikke vært over 145 slag i minuttet, noe som bare forsterker min mistanke om at det er en gutt der inni...

I tillegg så var blodplate-antistoff-prøvene mine normale, så hittil ser det ut som jeg slipper keisersnitt i Tromsø! :klapp:

Jaja, selv om ikke kontrollen gikk heeelt som forventet, så var tallene bra.. Nå skal jeg gå hjem litt før tiden i dag, legge meg rett i senga og sove noen timer, så ser nok verden adskillig lysere ut etterpå!

(Ja, etter at jeg har vært ute å hentet post, samt sjekket noen babybutikker for utvalget.. I dag SKAL jeg trøstehandle inn iallefall ETT plagg!!)

Katta
09-09-2002, 15:46
Hei Kame

Kjempeflotte tall!!! Ser ut som en bra kontroll!

Si i fra at du er sliten, bli hjemme!! Det er ikke meningen at du skal gå rundt å synes at dette er hardt og tøft. Husk å ta vare på deg selv.

Klem fra Katta

Moni
09-09-2002, 16:00
Flott at ting var bra meg deg og den lille !
- tullemor !! - du må gi beskjed om at du er sliten, og ikke slite deg ut på forhånd.. det er ikke lenge til du har en liten vet du, og da er det greit å ikke være for utslitt !

Lykke til !
Klem Moni 30+5

MayaM
09-09-2002, 16:27
Flotte tall :klapp:

Bare et lite tips:

Når en skal ta urinprøve. Prøv å tisse litt rett i do, før du tisser i glasset. Da spyler du vekk noe av utfloden rett i do. Dette tipset gav min Jm til meg, da jeg kom med en slik prøve du hadde nå. Og siden har jeg bare hatt fine urinprøver jeg.

Og dette med samvittighet og sykemelding er nor herk. Men det viktigste er å følge med på hva kroppen din sier. Jeg angrer ikke en dag at jeg endelig tok mot til meg og sa i fra. Men det var grusomt med en gang. Så lytt til kroppen din, og tenk på at du skal ha et liv etter fødselen også.

Kame
09-09-2002, 16:36
Takk for svar allesammen! Jeg VET jo at jeg må se det an selv, men det er så hersens vanskelig...! For stort sett så har man det jo bra, ikke sant? :uff:

Vel, det er uansett noen uker igjen på å bli "verre" på, så vi får se. Jeg hadde liksom lagt opp til at på denne kontrollen, når jeg alikevel var hos legen, skulle jeg ta det - sånn at man slipper å bestille ekstra-time...

Nå har jeg iallefall begynt å forbedrede sjefen på at han trenger å finne en ny vikar snart... "Jeg går ut i permisjon senest 18.oktober!" Så han er liksom advart!

MLM: Jeg fikk også det tipet sist - men det er liksom det jeg bruker å gjøre da! Problemet er jo at jeg ikke tør å tisse for mye før jeg tisser i koppen, for i disse "noen danser på blæra mi" tider, så vet man jo aldri hvor mye som kommer... :blush:

Men nå er det post- og shoppetid! JUHUUU! :D

Tilden
09-09-2002, 16:43
Kjempefine tall Kame :) Alt ser jo kjempebra ut!

Men husk å ikke slite deg ut! Ingen som kommer og takker deg etterpå for at du har stått på vet du... Du trenger å samle krefter frem mot fødselen nå - tenk på deg selv og den lille :) Ikke så lenge igjen nå vettu!!

Klem fra Dee og gutta, 30+2 (som har gått hjemme i en evighet nå!)
:baby: :baby:

fabel
09-09-2002, 17:15
Heisann :)
Kjenner igjen den ekle følelsen ang. sykemelding.......
Som deg sier også jeg til legen at alt i alt er det bra, litt småplager her og der, bekkenløsning, svimmel (hint, hint), men jøss jeg KLARER meg på et vis, er jo ikke syk, bare gravid.
Sist time lurte han på om det ikke var litt tungt å hale og dra i pasienter hele dagen (er sykepleier), joda sier jeg....etter litt frem og tilbake innrømmer jeg at det hadde vært godt med en liten sykemelding, endte opp med 20% reduksjon og følte meg som en judas.... rødmet og fomlet :gal2: ikke mye gøy! For et naut jeg er :bonk: , det er jo barnet som er viktigst nå, ikke stoltheten. Og jammen er det godt med en dag mindre i uken!

Ikke nøl med å spørre om reduksjon neste gang, vi er ikke flinke nok til å tenke på oss selv :)

Klemmer fra fabel, 31+0

Kame
09-09-2002, 18:29
Heh - snakk om skjebnens ironi... Nå sitter jeg her på jobb med grønnjæ**** vondt i høyre skinke! Halter som en fjott når jeg må gå. Det MÅ vel være bekkenet vel?

Har tidligere hatt litt smerter og stikking i hoftene (altså mer på sidene), men dette har bare vært i sånne "lynglimt".

Nå skal jeg dra meg hjem og slenge meg nedpå. Er skikkelig spent på om dette går over!

Og gjør det ikke det så skal jeg vel føle meg som en kronidiot dersom jeg må ringe til helsesenteret i morra for å be om sykemelding!!! Pytt, pytt.

(Men jeg klarte å kreke meg til Lindex og Cubus. 2 sparkebukser i bomull, 1 nattdrakt, 1 kneppebody, 2 siklesmikker og 2 pk gaskluter! :D (Mere, mere, mere!!))

God middag, folkens!

Struttemagen
09-09-2002, 18:37
Sier som de andre; Lytt til kroppen din!!:klapp:

Ingen andre som gjør det...Helt sikkert!!:p

Ellers flotte tall! Går fremover nå:eek:

Ha en god dag, Struttis

MøreMia
09-09-2002, 23:16
Finfine tall Kame :klapp:

Når det gjelder forurensning så bør du prøve å vaske deg godt nedentil med en klut for du tisser litt utenom før det resterende i glasset. Var ille plaget med dette da jeg gikk med storebror, og dama på legekontoret anbefalte dette. Nå gjøres dette hver gang her i huset, og har ikke vært plaget med forurensning dette svangerskapet.

Når det gjelder sykemelding kan jeg bare si, Been there, done that! (viser til min kontroll tidligere i dag...)

Du er ikke syk men det tar på å gå gravid!

Kattemor
09-09-2002, 23:54
Jordmor ga meg en brosjyre om hvordan ta urinprøve! :D

Der står det om å vaske seg og å la første stråle gå utenfor glasset. Selv prøver jeg å holde meg til etter dusjen. Så en stråle utenfor og resten i glasset.

Mange festlig detaljer når man er gravid!!! :D

Lillian
10-09-2002, 03:13
Ring legen, Kame!! Du få'kke lov av oss novemberdamer å ha så vondt uten sykemelding!! Si det til legen, du.. :)

Kame
10-09-2002, 12:10
Hm, etter litt diskusjon med meg selv, og det faktum at smertene ser ut til å komme tilbake, så ringte jeg legen. Time i dag klokka 13.15.

Så nå er jeg selvsagt livredd for at jeg IKKE skal ha vondt NOK - så jeg skal vel være dødsaktiv hele dagen, sånn at jeg får testet bekkenet mitt skikkelig...

I går ble det faktisk verre - skikkelig verk i begge hoftene, var bekymret om jeg skulle få sove. Men, etter at mannen min knadde og kleip (au!) litt på meg, bedret det seg og jeg sov søtere enn på lenge - var bare oppe 1 gang i natt, og sovna etterpå! (Hurra!)

Men, siden han klarte å bedre det, så er det kanskje ikke bekkenløsning/bekkensmerter men bare stramme muskler og bånd?

Æsj, jeg skal alltid diagnosere meg selv - får vel heller bare høre hva legen sier.

Tidl. bruker
10-09-2002, 12:43
.....

Kame
10-09-2002, 17:04
Vel tilbake fra legen. Dagen i dag er bedre enn i går - har hatt litt vondt, og haltet litt innimellom, men følte meg i ganske fin formnår jeg troppet opp på helsesenteret (og følte meg som en dust..).

Fikk iallefall fortalt henne at jeg hadde skikkelig, skikkelig vondt i går, og at jeg fant det best å bestille time i dag når jeg kjente at det ble vondt i formiddag - men at jeg faktisk ikke har det så ille akkurat nå.

Endte iallefall opp med rekvisisjon til fysio. Dersom jeg blir like ille i løpet av ettermiddagen/kvelden som i går, så bestiller jeg en time i morra.

Ellers har jeg bestemt meg for at fankern heller - jeg er frisk og rask (utrolig hva nesten en hel natts søvn kan gjøre!), og skal forbli slik ut arbeidstiden!

Så får vi se hvor lenge det varer... :gal2: