PDA

Vis full versjon : Høyt blodtrykk

Bella
09-09-2002, 16:11
Var på min første kontroll i forrige uke, og fikk da beskjed om;

1) Litt høyt blodtrykk 147/79

2) Hvite blodlegemer i urinen. Leverte ny prøve 2 dager senere, og denne var renere, men det var fortsatt spor etter de hvite blodlegemene.

Regner med at det som fantes i urinen tyder på at jeg har hatt en urinveisinfeksjon som jeg ikke har merket noe til, så jeg bekymrer meg ikke så veldig for det.

Derimot lurer jeg på hva det litt høye blodtrykket kan bety? Er det noe jeg bør være obs på framover?

Kan for øvrig legge til at jeg frem til jeg fant ut at jeg var gravid gikk på Metformintabletter for regulere forholdet mellom insulin og sukker.

I og med ovennevnte, kan det da være større sjanse for at jeg skal få svangerskapsdiabetes eller svangerskapsforgiftning?

:???: :???: :???:

Klem fra undrende Bella og :baby: 9+5

Maz
09-09-2002, 16:51
Det er vanligvis undertrykket de er mest redd for og det er da ganske normalt.

Overtrykket er mere påvirket av bevegelse osv, så kom du fortet deg til legen før de målte trykket kan det ha noe å si. Legekontoret skal ha en brosyre som heter hvordan senker du blodtrykket eller noe slikt (så den stod i hyllen når jeg var hos legen i dag.) Denne kunne det være verd å ta en titt på.

Om insulinbalanse og svangerskapsforgiftning tror jeg ikke de fleste Norske leger kan eller påstår så veldig mye. Men jeg har funnet noen artikler på internasjonale legesider.

Sjekker du Dr. Lindbergs svar på spørsmål på hans side www.ibalanse.com. Iset skrev et innlegg om dette her inne forrige uke. Dr. Lindberg svarer også på mail.

Jeg har hatt alvorlig svangerskapsforgiftning og er i dette svangerskapet veldig obs på karbohydrater. Mye forskning tilsier at sukker øker sansynligheten for svangerskapsforgiftning. Jeg har sjekket litt rundt dette og kommet til at andre raske karbohydrater har tilsvarende effekt. Selv følgerm jeg dr.Lindbergs opplegg (med litt Atkins ispedd) og får legenes fulle backing i dette (går til ukentlige kontroller).

Dersom du vet du er "insulinresistent", har for høyt insulinnivå vil jeg anbefale deg å prøve ut dr. Lindbergs kosthold.

Der dersom dette blir for vanskelig så tror jeg du kommer langt med å kutt ut alt sukker, kjøp fruktose og bruk dette istedet. Spis bare veldig grovt brød, og begrens stivelsesprodukter som potet, ris og vanlig pasta. Sørg for å få litt protein til alle måltider. Spis f.esk nøtter sammen med frukt.

Bella
09-09-2002, 17:27
Takk for svar.

Har Dr. Linbergs bok hjemme - Naturlig Slank. Får vel ta i bruk den da. Er overvektig, og vet at jeg burde holde meg unna sukker og stivelsesprodukter. Synes dette er vanskelig nå, for jeg er plaget av kvalme og dårlig matlyst. Føler at det er kun nei-ting som frister....:(

Bella og Lykkeliten 9+5:baby: