PDA

Vis full versjon : Forebygge sopp og ammeproblemer når man er gravid...

Pusongen
07-06-2010, 23:02
Dette er tredje svangerskap og jeg er veldig spent på hvordan ammingen kommer til å gå. Jeg har alltid slitt mye med sopp nedentil og begge barna mine fikk sopp i munen like etter fødsel og jeg på brystene. Dette ble et mareritt, og begge barna utviklet etter hvert skrekk for brystet....

Nå lurer jeg egentelig på om det er noe jeg kan gjøre,før fødselen? Altså starte opp behandling og hvilken behandling. Tror jeg har sopp nedentil nå også, men vet ikke om dette har vært årsaken til sopp i barnets ...

Håper jo så inderlig at vi kommer til å slippe problemer denne gangen:sparke:

tjomi
08-06-2010, 07:49
Det er samme sopptype iallefall som er nedentil som kommer på brystet...
Samme også på føtter..

Forebygging vet jeg ikke så jeg slenger meg på spørsmålet jeg.. Du burde iallefall behandle det utbruddet du har nå, i samråd med lege.

Nene
08-06-2010, 08:19
Jeg ville ha snakket med en lege angående dette, kanskje du får noen tips som kan hjelpe deg forhindre at dette skjer igjen?
Det er ihvertfall for ille at du skal oppleve problem med ammingen for tredje gang! :nemlig:
Jeg har ikke opplevd det samme, men i dette svangerskapet har jeg vært plaget med mange sopprunder. :urk:
Og både lege og gynekolog har anbefalt meg å bare pøse på med canestenkurer - ifølge dem er det ikke farlig, og vil heller ikke avta i virkning etterhvert.
Aner ikke hvor mange canestenkurer jeg har vært på nå, men det begynner å bli en del. :sparke:

Little Tee
08-06-2010, 09:46
Jeg har ikke selv erfaring med dette, men jeg vet at mange sverger til melkesyrebakterier/probiotika, som f.eks. Biola produkter som inneholder LGG-bakterien. Det finnes andre typer melkesyrebakterier å få kjøpt i tablettform, men LGG er den som er mest forsket på og med mest/best dokumentasjon.
Innholdet av bakterier i produktet/tablettene må være ganske høyt hvis det evt. skal ha noen virkning.
Som sagt, jeg aner ikke om dette hjelper. Dokumentasjonen for foreligger er jo først og fremst på virkningen i tarmflora. Men det kan jo ikke skade å prøve? :snill: Det er trygt å spise melkesyrebakterier som gravid!

Veslis
08-06-2010, 10:32
Jeg har god erfaring med Lactal, som er trygt å bruke under graviditet. Nå er jo ikke dette et soppmiddel, men melkesyre for å holde ph-verdien fin der nede så det kan muligens virke forebyggende? Jeg tok en full kur på 7 dager da jeg merket at jeg begynte å klø og utfloden luktet litt ekkelt. Etter det har jeg brukt dem forebyggende nå i siste del av svangerskapet (Har tatt en 2 dagers kur ca en gang i måneden).

Men hør med legen om hva han anbefaler.